Mercedes končí s Formulou E, peniaze mieni investovať inde

Po Audi a BMW sa už Formulu E rozhodol opustiť aj Mercedes-Benz, čo mnohých fanúšikov elektrických formúl nepochybne prekvapuje.
Vydané  Text: 

### Mercedes-Benz EQ Formula E Team končí Mercedes v júli oznámil nové strategické smerovanie svojej značky s cieľom ísť do konca desaťročia na čisto elektrický pohon. Lenže táto stratégia sa týka osobných automobilov a vo svete športu to výrobca vidí inak. Mercedes tak v roku 2022 definitívne odstúpi zo šampionátu Formula E a sústredí sa na Formulu 1. Spoločnosť uviedla, že skončí svoju účasť ako tímový účastník aj výrobca na konci sezóny 8, v auguste 2022. „**V budúcnosti bude spoločnosť sústreďovať svoje aktivity v oblasti motoristického športu na Formulu 1, čím posilní postavenie tohto športu ako najrýchlejšieho laboratória na vývoj a dokazovanie udržateľných a škálovateľných budúcich výkonnostných technológií**,“ uviedol Mercedes v dnešnom vyhlásení . Toto vyhlásenie prichádza tri dni po tom, čo 26-ročný holandský jazdec **Nyck de Vries** získal **titul majstra sveta Formuly E**. V decembri nemeckí výrobcovia Audi a BMW uviedli, že koncom tohto roka opustia Formulu E tiež. „V rámci nového strategického smeru sa značka zámerne rozhodla presunúť zdroje pre toto zrýchlené rozšírenie elektrifikácie vrátane vývoja troch architektúr výlučne na elektrický pohon, ktoré majú byť uvedené na trh v roku 2025,“ uviedla automobilka. „Preto Mercedes prerozdelí zdroje mimo svojho programu majstrovstiev sveta ABB FIA Formula E a smerom k uplatneniu poznatkov získaných v súťaži pri sériovom vývoji produktov,“ dodáva.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.