Oranžová metalíza stojí až 875 eur. Porovnali sme výbavy novej Fabie a vybrali NÁŠ REDAKČNÝ TIP
Nová Škoda Fabia má svoje slovenské ceny a my sme expresne rýchlo pripravili porovnanie výbav a náš redakčný tip. Zverejňujeme aj kompletný cenník v PDF
Vydané Text: ERIK STRÍŽ
Základná výbava novej Fabie
Nová Škoda Fabia sa na Slovensku predáva od ceny 11 760 eur. Ide o základnú výbavu Active, teda nie o uvádzaciu edíciu so špeciálne konfigurovanou výbavou. Výbava Active je k dispozícii pre všetky motorizácie, ktorých je dovedna päť; vo všetkých kombináciách je zoznam položiek výbavy totožný.Je dôležité pripomenúť, že dnes novú Fabiu za avizovaných 11 760 eur ale nekúpite, pretože najslabší z motorov, 1.0 MPI 48 kW bude v predaji až počas budúceho roka, najdostupnejšou konfiguráciou teda v súčasnosti je 1.0 MPI 59 kW (80 k) s 5° manuálom za 12 260 eur. Okrem toho konfigurátor momentálne neumožňuje výber Fabie vo výbave Active, ale až ako Ambition. V základnej výbave Active tak Fabia obsahuje napríklad aj nasledovné:
- FRONT ASSIST – výstraha pred kolíziou a podpora núdzového brzdenia a PEDESTRIAN MONITOR (ochrana chodcov);
- LANE ASSIST – asistent udržiavania v jazdnom pruhu;
- DRIVER ALERT – asistent rozpoznania únavy;
- LED hlavné svetlomety a LED denné svietenie so svetelným senzorom;
- Elektrické ovládanie okien vpredu (vzadu sú kľučky);
- Maxi DOT – displej palubného počítača;
- Obmedzovač rýchlosti (tempomat v tejto výbave nie je);
- Rádio SWING s Bluetooth, AM/FM/DAB so 6,5″ farebným dotykovým displejom, 2 x USB-C
- systém núdzového volania e-Call;
- 2-ramenný PUR volant;
- Predĺžená záruka na 5 rokov/100 000 km.
Vyšší stupeň výbavy Ambition je od základného stupňa drahší o 800 až 1 100 eur (v závislosti od motora), ale obsahuje hodnotnejší interiér, asistent rozjazdu do kopca, elektrické ovládanie okien aj vzadu, bezkľúčové štartovanie EASY START, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, manuálnu klímu, konektivitu SmartLink, dva reproduktory navyše vzadu, ale aj praktický detail v podobe dáždnika vo šoférových dverách. Za nedostatok výbavy Ambition považujeme to, že neobsahuje cúvaciu kameru ani zadné parkovacie senzory, kolesá sú navyše stále oceľové.
Najvyšší stupeň výbavy sa volá Style a bude dostupný pre všetky motory okrem toho najslabšieho, ktorý bude v predaji budúci rok. Cenový rozdiel medzi Ambition a Style je 1 400 eur, ale existuje aj alternatíva v podobe akčného paketu Ambition Plus za 580 eur. Ten ponúkne parkovacie senzory vzadu a predné hmlovky, lakťovú opierku s vnútorným priestorom či disky z ľahkej zliatiny 5,5J x 15″“ ROTARE.
Samostatné parkovacie senzory vzadu pre stupeň výbavy Ambition k dispozícii nie sú vôbec, môžete si vybrať len senzory vpredu aj vzadu za 589 eur.
Ak by ste chceli ešte viac, v predaji sú akčné pakety, ako Style Plus, Comfort Plus Style alebo Business Style. Zatiaľ čo Style Plus za 680 eur ponúka už aj virtuálny kokpit, LED zadné svetlá či parkovaciu kameru s ostrekovačom, taký Business Plus za 926 eur obsahuje už aj FULL LED svetlomety, automatické diaľkové svetlá či predné parkovacie senzory.
Za 106 eur nová Fabia ponúka aj funkciu DRIVE MODE SELECT, teda voľbu jazdných režimov a dodávame, že množstvo jednotlivých položiek výbavy sa dá dokupovať aj individuálne, teda mimo akčných paketov. Neplatí to však pre parkovaciu kameru, tá ako samostatná položka v cenníku uvedená nie je.
Náš tip
Zovšeobecňovať zákazníka nie je správne, pretože čo človek, to iný názor na rozsiahlosť výbavy a spôsob používania vozidla. Ak by sme ale stáli pred rozhodovaním sa o kúpe novej Fabie my, vybrali by sme si verziu s najsilnejším motorom 1.0 TSI 81 kW (110 k) so sedemstupňovou automatickou prevodovkou, pretože od momentálne najslabšej dostupnej motorizácie je drahšia iba o 2 500 eur. Tento rozdiel sa v splátkach za auto stratí. Ďalej by sme si vybrali stupeň výbavy Ambition, pretože obsahuje položky, ktoré považujeme za samozrejmosť (manuálna klíma, tempomat), ten by sme však doplnili o paket Business Ambition za 575 eur, ktorý obsahuje automatickú klímu a zadnú kameru. Tá je podľa nášho názoru užitočnejšia ako parkovacie senzory a nemusíte sa obávať o jej zašpinenie, pretože má vlastný ostrekovač.Autoviny.sk odporúčajú novú Škodu Fabia v konfigurácii 1.0 TSI 81 kW (110 k) 7DSG Business Ambition, ktorej cena dosahuje 16 435 eur. Vieme, že podľa mnohých bude vyše 16-tisíc za Fabiu prehnaná suma, lenže je potrebné uvedomiť si, že práve tak, ako rastie naša životná úroveň, tak rastú aj ceny nových automobilov. Tie sú čoraz bezpečnejšie a technologicky vybavenejšie.
Určite by sme ale zvažovali aj nákup balíčka TRAVEL ASSIST za ďalších 727 eur, čo je akýsi základ pre bezpečnejšiu asistovanú jazdu najmä na diaľnici.
Okrem toho by sme ešte uvažovali aj nákup metalického laku, ktorý však v novej Fabii stojí 526 eur a viac. Ak sa vám páči tá pekná oranžová metalíza Phoenix z prospektov, tak vedzte, že za ňu zaplatíte až 875 eur! Základné farby „UNI“ bez príplatku sú pritom len dve, Biela Candy a Modrá Energy.
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
Zmeny na STK sú opäť bližšie k realite. Minister im dal zelenú!
Technické kontroly na Slovensku už čoskoro čaká výraznejšia zmena. Niektorých vodičov poteší.
Isté skupiny vozidiel bude po novom potreba dostaviť na TK len raz za 4 roky. Vyhláška by mala nadobudnúť platnosť už 1. júla 2024.Videozáznam z nehody Andreja Danka spravila okoloidúca električka. Video je vonku a je veľkým sklamaním
Každý, kto čakal jednoznačnú odpoveď na to, čo sa vlastne stalo, bude zo zverejneného videa sklamaný.
Facelift
Štvordverové i4 aj 4 Gran Coupé od BMW dostali svieži facelift. Tlačidlá na ovládanie klímy skončili.
Facelift modelov prichádza v ideálnom čase, keď zákazníci pod vplyvom lepšieho počasia a plánovaných dovoleniek budú chcieť nové lepšie auto.
Experiment s hasením elektromobilu
Slovenskí hasiči ukázali, ako hasia elektromobil v podzemnej garáži. Majú overené metódy
Prezídium Hasičského a záchranného zboru vo štvrtok 25. apríla 2024 vo výcvikovom centre Lešť zrealizovalo experiment hasenia elektromobilu. Zameraný bol na meranie spalného tepla pri požiari elektrického auta v uzavretom priestore, ktorý imitoval podzemnú garáž.
Vyše 3 tony za 150-tisíc eur. Nový Mercedes G si zachoval charakter aj s čisto elektrickým pohonom
Mercedes-Benz odhalil prvý plne elektrický model svojej terénnej ikony.
Na slovenskom trhu je k dispozícii exkluzívny model EDITION ONE s rozšírenou sériovou výbavouAKTUALITA
Nový Opel Grandland oficiálne: Až 700 km dojazd a svietiaca predná maska!
Nová úroveň slobody vo vyšpičkovanom šate!
Atraktívne SUV mieri na vrcholServis
Záručné prehliadky, kliatba značkových servisov
Počúvame to zo všetkých strán: kvalita značkových autorizovaných servisov často vôbec nie je taká, ako zákazník očakáva. Čo s tým, ak nechcete stratiť záruku na svoje nové vozidlo?
Poradíme vám s výberom
Neporaziteľný priestor / Poradca pri kúpe Ford Tourneo Courier
Úplne nový Ford Tourneo Courier prináša zákazníkom viac priestoru a viac štýlu, navyše za veľmi zaujímavú cenu a s najbohatšou výbavou už v základe. Poradíme vám, ktorú verziu si vybrať.
Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 5/2024Bezpečná a pohodlná cesta autom na dovolenku
Cestovanie na dovolenku autom prináša slobodu a flexibilitu. Možnosť spontánneho zastavenia sa na krásnych miestach, objavovanie menej známych lokalít a možnosť preskúmať krajinu vlastným tempom sú len niektoré z výhod tohto spôsobu cestovania.
Avšak, aby bola cesta bezpečná a pohodlná, je dôležité venovať pozornosť aj dôkladnej príprave a plánovaniu. Ak aj vy patríte k milovníkom cesty autom, v tomto článku sa pozrieme na dôležité aspekty prípravy na dovolenku autom a tipy, ako zvýšiť bezpečnosť na ceste.Poradňa
Oplatí sa byť verný? Porovnali sme vernostné programy sietí čerpacích staníc
Siete čerpacích staníc si vedia uctiť zákazníka nielen peknými priestormi a doplnkovými službami, ale aj odmeňovaním za časté nakupovania. Majú však praktický zmysel? Zisťovali sme to za vás.