Prvýkrát za volantom nového OPEL ASTRA: Naďalej verná benzínu a nafte

Nemecký auto motor a šport má za sebou prvé kilometre s úplne novým Oplom Astra. Ten má byť silným hráčom na trhu s hatchbackmi, ako to napokon robí už dlhé roky.
Vydané  Text: 

Redaktor auto motor und sport porovnáva aktuálnu generáciu modelu ASTRA s tou prichádzajúcou | REPROFOTO: Dani Heyne pre auto motor und sport
Svet je nespravodlivý, keď sa hovorí o „kompaktnej triede Golfu“, pretože Opel Kadett tam bol oveľa skôr. Keď mal ešte VW vzadu vzduchom chladené boxery, Opel už chladil prednú časť vodou. Týmito slovami začína svoj článok o prvej jazde na OPEL ASTRA Jörn Thomas, redaktor magazínu auto motor und sport doma v Nemecku. Kadett a Astra patria do kompaktnej triedy práve tak, ako Opel do Rüsselsheimu. Nová Astra pochádza z Rüsselsheimu od podlahy až po strop, čo zdôrazňuje nielen šéf Opelu Michael Lohscheller počas exkluzívnej testovacej jazdy. V Rüsselsheime spočíva celý príbeh novej Astry, ľudia z Oplu tam žili s GM, profitovali z PSA a budú vychádzať aj so Stellantis. Opel modelmi Mokka a Corsa dokázal, že môže byť považovaný za lídra koncernu, že svojim zákazníkom ponúka pridanú hodnotu, tvrdí Thomas. Rovnako aj nová Astra má ukázať, akú silu má Opel, ako sa dokáže v správnej miere separovať od zvyšku značiek v Stellantise a pritom využívať výhody, ktoré účasť v koncerne ponúka.
Hatchbacky možno strácajú na popularite kvôli crossoverom, stále ale nachádzajú verných priaznivcov. | Reprofoto auto motor und sport

Test Opel Corsa-e GS Line: Prvýkrát na elektrinu, hneď výborne

Čo sa na Corse zmenilo, keď prešla na elektrický pohon? Ak si odmyslíme, že je o tretinu tony ťažšia a dvadsaťtisíc eur drahšia, tak skoro nič zásadné. Stále je to šikovné auto do mesta, ktoré si obľúbite.

### Spaľovacie motory aj plug-in hybrid Nová Astra bude jazdiť s pomocou spaľovacích motorov a ponúkne aj plug-in hybridnú verziu. Je vôbec možné, aby takýto automobil prerazil na trhu v čase masívnej popularity crossoverov a SUV a očakávaného prechodu na elektrické pohony? Netreba lámať palicu nad hatchbackmi, veď aj dnes tvoria 14 percent celoeurópskeho objemu predaja nových automobilov. Astra bude teda stáť na rozhraní populárnych karosárskych vyhotovení aj pohonov. Teda s 1,2-litrovým benzínom alebo 1,5-litrovým naftovým motorom a tiež ako plug-in hybrid s 1,6-litrovým benzínom a elektromotorom. Platforma EMP2 úrovne 3 vo svojej verzii pre osobné automobily dokáže veľa, ale nevie ponúknuť čisto elektrický pohon. Prečo nie, keď naprílad Citroen C4 predsa elektrický je? Stojí totiž na menšej platforme CMP.
Redaktor auto motor und sport za volantom OPEL ASTRA (2023) | Reprofoto auto motor und sport
Nový OPEL ASTRA (2023) bude mať dizajn vychádzajúci z aktuálneho modelu MOKKA. Detaily ale pre nás ostávajú skryté

Prvý deň s novým Opel Mokka: výborný podvozok a motor, ale priestorom sklame

Bude si Opel Mokka rozumieť so slovenskými cestami? Nepochybne, má na to podvozok a tlmiče ako stvorené, ukázala naša prvá skúsenosť s týmto do očí bijúcim crossoverom.

### OPEL ASTRA: Prvá jazda Thomas prechádza prvé kilometre v novej Astre vo verzii s 1,2-litrovým benzínovým trojvalcom, ktorý sa bude ponúkať vo verzii s max. výkonom 110 a 130 koní. Taký lepší priemer. Nová Astra je až o 14 percent tuhšia ako jej predchodca, zároveň o 5 centimetrov širšia, o malý kúsok dlhšia, rázvor sa natiahol. To všetko sa spoločne skratším previsom podieľa na lepšej dynamike vozidla. Aj keď je zadná náprava relatívne jednoduchá, s torznou priečkou a bez adaptívneho pruženia, jazda sa zdá byť komfortnou vďaka schopnosti dobre absorbovať nerovnosti vozovky. Novinár tiež pripomína dobrú tuhosť karosérie aj pri jazde vysokými rýchlosťami „zlými svahmi“. Skúsenosť s plug-in hybridom autor takisto opisuje vskutku pozitívne. Táto verzia kombinuje benzínový štvorvalec s elektrickým motorom s max. výkonom 80 kW, pohon čerpá palivo z palivovej nádrže a energiu z 12 kWh batérie. Istá má byť 8-stupňová automatická prevodovka a špekuluje sa o celkom výkone pohonného systému 180 koní. Pri plnom zaťažení sa pneumatiky často dostanú do problémov s priľnavosťou, inak funguje PHEV vyvážene a uvoľnene. Nová Astra sa bude štandardne dodávať s pneumatikami so zníženým valivým odporom, hoci ide o gumy triedy A, ktoré nie sú typické hladkým rolovaním ani neponúkajú mimoriadne dobrú priľnavosť, uvádza Thomas.
Opel Astra štandardne dostane pneumatiky s optimalizovaným valivým odporom. | Reprofoto auto motor und sport
Pritom má ísť o vozidlo, ktoré je dokončené len na 80 percent. Inžinieri v Opli stále pracujú na kalibrácii riadenia, výroba začne koncom tohto roka a začiatok predaja je naplánovaný na koniec januára 2022. Nová Astra nadväzuje na čerstvú líniu vozidiel Opel uvedenú na trh s Corsou, ale predovšetkým so súčasnou Mokkou. Kombinuje skupinovú platformu s vlastným štýlom – ako v dizajne, tak aj v koordinácii hardvéru s intuitívnym ovládaním so digitalizáciou. Vraj sa Astra vydarila, ale my si radi počkáme na prvé jazdy hotových exemplárov bez maskovania a bez zakrytého interiéru.

OPEL ASTRA ako ju poznáme končí. Odteraz bude všetko už len v štýle Opel Vizor a Compass, k tomu Nemci ukázali aj nový Grandland

Ak sa vám páčia prísne tvary SUV OPEL MOKKA, potom budete z budúcej generácie modelov Astra a Grandland vo vytŕžení.

Inzercia

Inzercia

Advertisement




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.