Podzemný tunel Elona Muska je v skúšobnej prevádzke. Prepravná rýchlosť má byť šialená!

Prepravu v podzemnom prepravnom systéme bude v prvej fáze zabezpečovať 62 elektromobilov Tesla. Za hodinu prepravia 4 400 cestujúcich.
Vydané  Text: 

O tom, že Elon Musk o problémoch nepremýšľa ako väčšina smrteľníkov je pomerne známe. Keď však prišiel s nápadom podzemných tunelov, v ktorých budú autá jazdiť šialenou rýchlosťou, bol skeptický asi aj jeho najväčší fanúšik. A omyl. Aj tento nápad sa stáva realitou!
Firma The Boring Company, ktorá za projektom stojí, spustila skúšobnú prevádzku prvej trasy. Las Vegas Convention Center Loop (LVCC Loop), ako znie finálny názov prepravného projektu, tvorí prvá „linka“ a tri stanice. V rámci testovacej prevádzky bude 62 automobilov Tesla v tuneloch jazdiť rýchlosťou 56 km/h. Jednoduchý prepočet potom dáva aktuálnu prepravnú kapacitu 4 400 osôb za hodinu. ### Možno si poviete nič moc či už z pohľadu rýchlosti alebo prepravnej kapacity. A máte pravdu. S hromadnou prepravou (metro) sa to zatiaľ nedá porovnať. Je tu ale jedno ale. O zmysluplnosti a perspektíve tohto projektu nemožno pochybovať. Ako ukazujú obrázky z testov, majú tunely pomerne kompaktné rozmery. Na šírku sa do nich zmestí tak jedno auto. Rozmery boli kľúčové nielen z pohľadu rýchlosti výstavby, ale aj ceny. Podľa zverejnených informácií stála výstavba prvej linky doslova smiešnych 52,5 milióna USD a firma ju vybudovala za necelé dva roky. A to už je zaujímavé pre všetkých ľudí, ktorí majú vo veľkomestách na starosti riešenie dopravnej situácie. **Cieľová rýchlosť? Zatiaľ z ríše snov.** Vedenie sa spoločnosti vyjadrilo aj k cestovnej rýchlosti. Aj keby bola rýchlosť podobná tej počas testovacej prevádzky, bola by v čase dopravných špičiek doslova kozmická. Elon Musk však šokoval informáciou, že **testy funkčnosti prebehli rýchlosťou 187 km/h a konštrukcia tunelu je schopná zabezpečiť prepravnú rýchlosť až 240 km/h**. Na to, aby sa autá pohybovali v tuneloch takouto rýchlosťou, však treba vychytať „detaily“. Podľa všetkého sa jedná o kvalitu povrchu, ktorá podľa niektorých zúčastnených novinárov nie je práve ideálna.
**Trpíte klaustrofóbiou? Zatvore oči. Toto bude šialená jazda.** Ak máte problém so stiesnenými priestormi, táto novinka pre vás asi nebude. Rúra tunelu zjavne nie je práve vzdušná a predstaviť si, že sa v tejto tube pohybujete rýchlosťou 240 km/h… A to môžeme priemer tunelu odhadovať (cca 3 metre) na základe fotiek s klasickými modelmi Tesla. Automobilka navyše prezradila, že na prepravu tunelmi pripravuje špeciálne autá určené pre 16 cestujúcich. Miesta v tubách tunelov teda bude ešte oveľa menej. Je preto veľmi pravdepodobné, že cieľová prepravná rýchlosť 240 km/h sa stane reálnou až po nasadení autonómne jazdiacich vozidiel, pri ktorých vedenie ideálnej jazdnej stopy bude mať na starosti výkonná elektronika.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.