Aký osud čaká prémiové značky v novom koncerne Stellantis?

Koncern Stellantis vznikol iba začiatkom tohto roka. Združuje dokopy až 14 značiek, ktoré doteraz patrili pod koncerny FCA a PSA. Jeho hlavným cieľom je synergia.
Vydané Text: 

Synergia v tomto kontexte znamená rozsiahlu spoluprácu medzi značkami, čím sa očakáva zníženie nákladov na vývoj a výrobu nových áut. Na tom by nebolo nič prekvapivé, ale zdieľanie techniky by sa malo týkať aj prémiových značiek Alfa Romeo, Lancia a DS, patriacich do nového koncernu. Zaujímavé spojenie talianskych značiek, ktoré už za sebou majú dlhú históriu a novej značky z Francúzska si bude vyžadovať blízku spoluprácu, s čím automobilky dlho neotáľali.** Už teraz pracujú spoločne na podvozkoch, motoroch** a prvkoch, ktoré by odlíšili ich prémiové značky od tradičných. **Obavy fanúšikov Alfa Romeo**, že dôjde v dôsledku spojenia k zjednodušeniu techniky sú podľa produktovej riaditeľky značky neopodstatnené. Veľké modely Alfa Romeo používajú uznávanú architektúru Giorgio, ktorú plánuje v budúcnosti použiť aj Maserati. **Lancia dnes ponúka na talianskom trhu iba malý hatchback Ypsilon**, ktorý využíva rovnakú techniku ako Fiat Panda. **Prémiové značky patriace pod Stellantis** avizujú svoje odlíšenie technikou aj v segmentoch, kde sa ich modely budú predávať vedľa konvenčných zástupcov skupiny. Zatiaľ však nevieme, o aké odlíšenie pôjde, aj keď je pravdepodobné, že pôjde o širšiu ponuku motorov s vyšším výkonom. DS do roku 2023 nemení svoj produktový plán, na výsledky spolupráce s Alfa Romeo a Lanciou si tak budeme musieť počkať. Až nová generácia modelov ukáže, ako táto spolupráca dopadla. **Spolupráca Alfa Romeo a Lancie** už však začala, čoho dôvodom je aj výmena vo vedení, kam nastúpil doterajší **šéf Peugeotu Jean-Philippe Imperato**. Jeho skúsenosti s francúzskou technikou chcú v koncerne využiť pri práci na nových mestských SUV s architektúrou CMP. **Alfa Romeo plánuje začať výrobu v roku 2022** v poľskej továrni. Plány zahŕňajú tiež práce na novom modeli Giulietta s technikou DS 4. Značky patriace pod koncern Stellantis sú jasne odlíšené, aj keď na ich konkrétne stratégie ešte musíme počkať. Fiat a Citroen predstavujú typické veľkoobjemové značky, Opel a Peugeot majú osloviť hornú časť mainstreamu, Jeep sa bude aj naďalej špecializovať na SUV, Chrysler a Dodge sa budú sústrediť na americký trh, Alfa Romeo, Lancia a DS patria pod prémiové značky a Maserati je zástupca luxusnej značky.

Spojenie PSA a FCA je dokončené! Vznikol tak 4. najväčší koncern na svete s názvom Stellantis

O spojení dvoch koncernov sa hovorí od roku 2019, no až v týchto dňoch došlo k úplnému dokončeniu fúzie francúzskeho PSA (Peugeot Citroën) s talianskym FCA (Fiat Chrysler Automobiles do spoločného koncernu s názvom Stellantis. Ak správne počítame, tak **pod jednou strechou sa stretlo až 14 značiek, čo z nového zoskupenia robí 4. najväčšieho výrobcu... Prečítať celé








Pokračujte na ďalší príspevok »



NOVÝ MODEL

Už vieme, ako bude vyzerať nová ŠKODA KODIAQ! Oficiálne skice dopĺňame o návrhy od umelej inteligencie

  • Týždeň pred svetovou premiérou zverejnila Škoda Auto dizajnové skice exteriéru novej generácie modelu Škoda Kodiaq.

     Medzi hlavné novinky patrí skulpturálne tvarovaná predná časť, výrazné hranaté podbehy kolies, kolesá s priemerom 17″ až 20″, robustný zadný nárazník a predné svetlomety Matrix-LED druhej generácie s kryštalickými dizajnovými prvkami 
  • SERVIS

    Čo sa stane so všetkými použitými batériami v autách? Tie nové vydržia oveľa dlhšie, ako sa očakávalo

  • Problém s veľkým množstvom nepoužiteľných batérií nakoniec nie je tak pálčivý, ako kritici spočiatku avizovali.

     Nové generácie batérií vydržia oveľa dlhšie, ale otázku ich ďalšieho života je stále potrebné zodpovedať. Kuriózne je, že používaná batéria dnes môže byť drahšia ako tá čisto nová od automobilky.
  • DOPRAVNÁ PORADŇA / PORUCHA NA DIAĽNICI

    K pokazenému autu na diaľnici zavolala Diaľničnú patrolu, platila aj tak. Chyba však nebola na strane NDS, odťah do servisu nemá kto preplatiť

  • Služby Diaľničnej patroly sú bezplatné, ale nevykonáva všetky služby, ktoré by mohol motorista potrebovať.

     Otázku od čitateľky o poplatkoch za odťah z diaľnice zodpovedala NDS. 
  • Týždeň kontroly a nastavenia svetlometov opäť zadarmo

  • V týždni od 2. 10. do 6. 10. 2023 prebehne jubilejný desiaty ročník medzinárodnej preventívne bezpečnostnej akcie Vidieť a byť videný, ktorá je zameraná na odbornú kontrolu a nastavenie svetlometov motorových vozidiel.

     Zadarmo sa tento rok budú nastavovať svetlomety vozidiel s legálnymi LED svetelnými náhradnými zdrojmi H4 alebo H7. Do projektu je zapojených takmer 100 servisov zo všetkých krajov republiky.