Vidíte dobre, toto je nový Renault 5. Značka sa vracia k starému dizajnu, ale v modernej úprave

Značka Renault pripravila prekvapenie. Stavila na retro vzhľad áut a plánuje ich predstaviť štrnásť do štyroch rokov.
Vydané Text: 

Značka Renault, ako ju poznáme, sa postupne stane minulosťou. Francúzi sa pripravili na novú éru v automobilovom priemysle tak, že budú vzorom pre všetky ostatné značky. Minimálne to by radi čítali oni a v skutočnosti sú ich ambície vskutku pôsobivé. Automobilka Renault podľa vlastných slov predstavuje ,,Nouvelle Vague”, teda novú vlnu v autopriemysle. Vzorom tejto novej vlny je prototyp Renault 5, kompaktný hatchback s elektrickým pohonom a retro vzhľadom, ktorý pripomína niekdajší dizajn využívaný automobilkou, avšak interpretovaný pre potreby novej doby. Výrobca neuvádza jeho technické údaje, pripomína len nadväznosť na model R5 vyrábaný v rokoch 1972-1996 a jeho 100% elektrický pohon. Plány sú smelé, reprezentujú novú stratégiu spoločnosti, ktorý výrobca nazval **Renaulution**. Do roku 2025 Renault predstaví až 14 nových vozidiel. Všetky budú elektrifikované, teda sa budú ponúkať aj ako hybridy a elektromobily a sedem z nich bude plne elektrických. Táto modelová ofenzíva bude útočiť na segmenty C/D. Všetky vozidlá budú využívať otvorený ekosystém „Software République“, medzi ktorého kľúčové piliere patrí kybernetická bezpečnosť a prepojené služby. Ambície sú v tomto prípade v súlade s potenciálom. Renault ako značka pôsobí už 120 rokov, momentálne je vďaka elektromobilu Renault ZOE Z.E. lídrom elektromobility v Európe, vytvoril elektrifikovanú platformu E-TECH a špeciálnu pozornosť venuje vývoju elektrických pohonov. Výrobca pritom tvrdí, že to je stále iba začiatok. V rámci stratégie Renaulution sa značka chce transformovať „na značku technologií, služieb a čistej energie“. Mieni to dosahovať vďaka tisícke softvérových inžinierov, ktorých zamestnáva, otvorenému ekosystému Software République a elektrickým platformám pre vozidlá CMF-EV a CMF-B EV, ako aj hybridnou technológiou E-TECH.




Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



ODPORÚČAME

Už poznáte kartu Jazdí celé Slovensko? Získate s ňou poistenie celej posádky, zľavy na STK, v servisoch, reštauráciách i autoškolách

  • Iba za 25 € ročne získate mimoriadne výhody, ako sú úrazové poistenie vodiča a posádky či zľavy do 20% v autoservisoch.

     Zľavy platia u viac ako 50 zmluvných partnerov ÚAMK a po registrácii v systéme u viac ako 1500 partnerov svetovej siete MyWord. Významnou časťou projektu je humanitárna pomoc - činnosť Detskej dopravnej nadácie, ktorej cieľom je pomáhať sirotám pozostalých, ktorých rodič, alebo rodičia zahynuli pri dopravnej nehode.
  • AUTOPRIEMYSEL

    Nečakaný obrat: Británia odkladá zákaz benzínových a naftových áut po tom, čo automobilky investovali miliardy do vývoja elektromobilov

  • Veľká Británia pôvodne plánovala zakázať predaj nových áut so spaľovacími motormi už za sedem rokov, teraz tento termín posúva.

     Premiér Rishi Sunak (na foto) upresnil aj to, ako to bude s predajom áut po roku 2035. Reakcie značiek KIA, FORD, VW a TOYOTA.
  • AKTUALITY

    Mladí hackeri za dva dni navrhli moderný systém pre vjazd vozidiel do historického centra Bratislavy

  • Podľa mestskej časti Bratislava-Staré Mesto súčasný systém registrácie a povoľovania vjazdu vozidiel do historického centra mesta nevyhovuje.

     Rezort s Campus Cowork zorganizovali hackathon, na ktorom mali mladé talenty aj skúsení IT profesionáli príležitosť navrhnúť riešenia zlepšujúce každodenný život občanov Ministerstvo investícií medzi študentov a IT nadšencov rozdelilo 6 000 eur.
  • MOTORISTICKÝ ŠPORT

    Maco Racing mal vo francúzskom Circuit Paul Ricard druhú najrýchlejšiu Yamahu. Bilancia pretekov Endurance World Championship 2023

  • Slováci opäť ukázali, že napriek menším lokálnym pomerom vedia vďaka talentu a spolupráci ľudí v tíme konkurovať najlepším na svete.

     Vo Francúzsku pritom štartovali z 22. miesta zo 47 zúčastnených tímov z celého sveta.  Bilancia je 6. vo svojej kategórii, 8. celkovo a 3. v nezávislých tímoch.
  • MAGAZÍN

    SUCCESS STORY. História modelu Renault Clio

  • Renault Clio je stelesnením umu francúzskych konštruktérov vyrobiť auto, ktoré dokáže osloviť mladých aj starších, ženy aj mužov, a to naprieč dekádami. S príchodom najnovšej generácie si poďme najprv zaspomínať na to, čo znamenalo Clio kedysi.

     Spomínate si na Renault Clio s motorom V6 v strede a pohonom zadných kolies? Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 10/2023