Vidíte dobre, toto je nový Renault 5. Značka sa vracia k starému dizajnu, ale v modernej úprave

Značka Renault pripravila prekvapenie. Stavila na retro vzhľad áut a plánuje ich predstaviť štrnásť do štyroch rokov.
Vydané  Text: 
Značka Renault, ako ju poznáme, sa postupne stane minulosťou. Francúzi sa pripravili na novú éru v automobilovom priemysle tak, že budú vzorom pre všetky ostatné značky. Minimálne to by radi čítali oni a v skutočnosti sú ich ambície vskutku pôsobivé. Automobilka Renault podľa vlastných slov predstavuje ,,Nouvelle Vague”, teda novú vlnu v autopriemysle. Vzorom tejto novej vlny je prototyp Renault 5, kompaktný hatchback s elektrickým pohonom a retro vzhľadom, ktorý pripomína niekdajší dizajn využívaný automobilkou, avšak interpretovaný pre potreby novej doby. Výrobca neuvádza jeho technické údaje, pripomína len nadväznosť na model R5 vyrábaný v rokoch 1972-1996 a jeho 100% elektrický pohon. Plány sú smelé, reprezentujú novú stratégiu spoločnosti, ktorý výrobca nazval **Renaulution**. Do roku 2025 Renault predstaví až 14 nových vozidiel. Všetky budú elektrifikované, teda sa budú ponúkať aj ako hybridy a elektromobily a sedem z nich bude plne elektrických. Táto modelová ofenzíva bude útočiť na segmenty C/D. Všetky vozidlá budú využívať otvorený ekosystém „Software République“, medzi ktorého kľúčové piliere patrí kybernetická bezpečnosť a prepojené služby. Ambície sú v tomto prípade v súlade s potenciálom. Renault ako značka pôsobí už 120 rokov, momentálne je vďaka elektromobilu Renault ZOE Z.E. lídrom elektromobility v Európe, vytvoril elektrifikovanú platformu E-TECH a špeciálnu pozornosť venuje vývoju elektrických pohonov. Výrobca pritom tvrdí, že to je stále iba začiatok. V rámci stratégie Renaulution sa značka chce transformovať „na značku technologií, služieb a čistej energie“. Mieni to dosahovať vďaka tisícke softvérových inžinierov, ktorých zamestnáva, otvorenému ekosystému Software République a elektrickým platformám pre vozidlá CMF-EV a CMF-B EV, ako aj hybridnou technológiou E-TECH.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox. 
  • Slovensko

    Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.