Aktuality

Do Voderadov prichádza 100-miliónová investícia, Manz AG dodá komponenty na pilotnú linku InoBat Auto

Vizualizácia výskumno-vývojového centra a výrobnej linky InoBat vo Voderadoch
Zdroj: InoBat
  • Európsky výrobca batérií do elektromobilov InoBat Auto oznámil strategické partnerstvo s Manz AG, jednou z popredných svetových spoločností vyrábajúcich špičkové technologické zariadenia.
  • Manz AG dodá a nainštaluje technológiu do výskumno-vývojového strediska na batérie a 100 MWh pilotnej linky, prvej svojho druhu na Slovensku.
  • Investičné náklady projektu dosiahnu 100 miliónov EUR, čo znamená výraznú podporu európskej e-mobility.

Spoločnosť Manz AG, globálna spoločnosť zameraná na high-tech inžinierstvo s rozsiahlym technologickým portfóliom, získala zákazku od slovenskej spoločnosti pre výskum, vývoj a výrobu batérií InoBat Auto. Objednávka obsahuje integrované výrobné zariadenie na zriadenie pilotnej výrobnej linky na Li-Ion články pre elektrické vozidlá.

Objednávkou od firmy InoBat spoločnosť Manz pokračuje vo svojom pozitívnom obchodnom rozvoji v segmente energetických úložísk vo fiškálnom roku 2020. S viac ako 30-ročnými skúsenosťami s vývojom procesov a výrobnou technológiou pre navinuté a stohované lítium-iónové články a moduly batérie má spoločnosť Manz prospech zo silnej dynamiky rastu v oblasti elektromobility.

InoBat Auto bude v plánovanom centre vo Voderadoch vyvíjať a vyrábať inteligentné batérie prispôsobené potrebám jednotlivých výrobcov elektrických áut. Vďaka umelej inteligencii a technológii HTP však plánuje InoBat Auto pracovať efektívnejšie než konkurencia - batériové články bude totiž uvádzať na trh 10-krát rýchlejšie než dovoľujú štandardné výskumné metódy.

To poskytne flexibilitu pri prispôsobovaní batérií akejkoľvek špecifikácii vozidla, čo je nevyhnutná požiadavka pre rýchlo napredujúci automobilový priemysel. CEO a spoluzakladateľ spoločnosti InoBat Auto Marián Boek uviedol, že vďaka strategickým partnerstvám so spoločnosťami ako Manz AG sa posúvajú o ďalší krok bližšie k výrobe najpokročilejších batérií priamo v srdci Európy.

Prečítajte si aj:


Pri Voderadoch sa budú vyrábať batérie pre elektromobily, ročne až štvrť milióna!

Redakcia (m)


Plánovaná kapacita 100 MWh pilotnej linky v praxi znamená, že pri jednozmennej prevádzke by linka dokázala vyprodukovať 500 tisíc batériových článkov za rok. Pri plnom nasadení na 3 zmeny by to dokonca mohlo byť až 1,5 milióna článkov (250 MWh). Veľkosť batériových článkov bude variabilná – budú vyrobené podľa požiadaviek odberateľov.

Partnerstvo InoBat Auto a Manz AG je tak ďalším krokom v snahe posilniť e-mobilitu v Európe.

Dlhodobým cieľom InoBat Auto je vyvinúť plne integrovaný dodávateľský a vývojový reťazec – teda batérie na mieru nielen navrhnúť, ale aj postaviť a dodať kompletne vo svojej réžii. Práve tým chce zvýšiť globálnu konkurencieschopnosť európskeho trhu v tejto oblasti a poskytnúť automobilovému priemyslu dlhodobo udržateľné riešenia.

COO spoločnosti Manz AG Juergen Knie zdôraznil, že v ich spoločnosti robia všetko pre to, aby dodali do srdca Európy, priamo do oblasti s mnohými výrobcami áut, len tie najlepšie výrobné zariadenia.

Výskumno-vývojové centrum a výrobná linka sa začnú stavať ešte v tomto roku, pričom výroba prvých lítium-iónových batériových článkov je naplánovaná na rok 2021. Po výskumno-vývojovom centre a výrobnej linke bude v roku 2024 nasledovať 10 GWh gigatováreň, ktorá výrazne znásobí výrobné kapacity pre európsky trh s elektrickými autami.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

CUPRA Track Day: Horkokrvní Španieli to rozpálili na Slovakia Ringu | Foto: David Hecl
Testy

CUPRA Track Day: Horkokrvní Španieli to rozpálili na Slovakia Ringu

Spojenie CUPRA a pretekársky okruh? To môže byť celkom poriadna porcia zábavy. Vďaka najmladšej európskej automobilke sme mali možnosť otestovať jej dva najostrejšie modely priamo na pretekárskom asfalte. Už po chvíľke jazdenia bolo jasné, že autá, ktoré sa od seba navonok tak veľmi odlišujú, majú extrémne veľa spoločného.