Rolls-Royce už nebude ako predtým, mení logo aj vizuálnu identitu, aby sa priblížil mladým

Ikonická automobilová značka Rolls-Royce sa mení, aby zaujala mladých zákazníkov. S novým logom prichádza aj nový vzor písma.
Vydané  Text: 

Známe značky na celom svete čas od času modernizujú svoju vizuálnu identitu, pretože oživenie vzhľadu obyčajne obnáša aj šancu zaujať nových zákazníkov a tých stabilných potešiť novinkou. Aj v automobilovom priemysle sa občas objavujú redizajny, no niekedy sú prijímané s kritikou verejnosti. Stačí pritom iba niekoľko mesiacov na to, aby rovnaká verejnosť nový vizuál prijala a považovala ho za nový štandard. V minulosti sme informovali o viacerých automobilových výrobcoch, ktorí modernizovali svoje logá a vizuálne identity, **nižšie sú odkazy na takéto články**. Najnovšie sa o malý rozruch postarala britská prémiová značka Rolls-Royce. Značka sa prispôsobuje modernej dobe aj tým, že ikonickú sošku **Spirit of Ecstasy** s dámou držiacou závoj v tvare krídel previedla do digitálnej podoby a využila ju aj na tvorbu podkladových grafických motívov. Fialová farba a simplifikácia vizuálov majú evokovať luxus.
Jediné, čo sa nemení, je monogram so štylizovanými prekrývajúcimi sa písmenami RR. Automobilka ponechala pôvodný vzhľad pre jeho mimoriadnu historickú hodnotu. O realizáciu modernizácie vizuálnej identity sa postarala dizajnérska firma Pentagram, ktorá má svoje pobočky v Londýne, San Franciscu, New Yorku, Berlíne a Austine. Nie je zverejnená informácia, koľko táto služba stála, ale ak má byť redizajn poctivý, hovoríme o stovkách tisícoch až miliónoch britských libier. Náklady na prechod k novému dizajnu bude pritom ešte drahší, pretože obsahuje aj tlač nových papierových dokumentov, vizitiek, zmeny vo vybavení showroomov a mnoho ďalšieho, o čom zvyčajne ani nemáme potuchy, že existuje. Formálne nový vizuál nadobudne platnosť 1. septembra 2020 a v automobile sa prvýkrát objaví v novom Rolls-Royce Ghost s modelovým rokom 2021. Dovtedy bude značka nové grafiky využívať pri marketingových aktivitách a všeobecne v online a offline komunikácii.

Toyota náhle prekvapila novým dizajnom značky aj samotným logom

Nový vizuálny dizajn dáva zákazníkom prístup do digitálnej éry, kde je mobilita na prvom mieste. Plošné zavádzanie v Európe sa spustí tento týždeň uvedením nového modelu Yaris.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.