Nové Audi Q7 sa priblížilo Q8-čke, elektromotor a 19-palcové disky má už v sérii

Audi Q7 prešlo zásadnou modernizáciou, ktorá sa dotkla jeho vizuálu i techniky. Ak by ste chceli Q7 s konvenčným benzínovým alebo naftovým motorom, budete sa musieť obzrieť po starších verziách SUV-čka. Toto nové prichádza už výhradne ako hybrid, dokonca aj v najnižšej výbave.
Vydané Text: 

Nové Audi Q7 sa v určitej miere nechalo inšpirovať športovejším modelom Q8, prevzalo od neho prevažne detaily predných partií. Natiahnutá oktagónová maska chladiča nadobudla obrovských rozmerov a aj celé vozidlo sa značne predĺžilo: namiesto doterajších 5 052 mm má nové Q7 až 5 063 mm. Šírka vozidla 1 970 mm je vizuálne predĺžená aj vďaka priečnemu chrómovému doplnku, ktorý spája zadné LED svetlá. Výška novinky predstavuje 1 741 mm a podľa slov výrobcu ponúka v porovnaní s priamymi konkurentmi bohatší priestor na nohy, hlavu i lakte. Batožinový priestor je fantastický: v päťmiestnej verzii sa jedná o kaúacitu 865 až 2 050 litrov v závislosti od konfigurácie sedadiel. Veľké SUV bude aj po modernizácii v predaji v 7-miestnej konfigurácii, ktorá ponúkne tretí rad sedadiel s dvomi miestami, ktoré sú nastaviteľné elektricky.
V interiéri určenom pre vodiča sa odohrali takisto významné zmeny. Audi Q7 do modelového roku 2020 vstupuje s takmer výlučne dotykovými displejmi nahradzujúcimi konvenčné mechanické ovládače na stredovej konzole. Iba niektoré funkcie sú naďalej ovládané fyzickými ovládačmi, napríklad klimatizáciu ale vodič a spolujazdec spravujú iba cez rozmerný dotykový displej. Je to nepraktické, ale vyzerá to nesmierne moderne. Ďalší displej je potom uprostred palubnej dosky a tretí priamo pred volantom. Vzhľadom k tomu, že vodič má všetky dôležité údaje zobrazené priamo pred očami, sa mohol centrálny displej posunúť až pod výduchy klimatizácie. Výrobca do interiéru navrhol pomerne veľa lesklých plôch, čo vyzerá na fotografiách pekne, ale v praxi to budú dokonalé lapače odtlačkov prstov a prachu.
Všetky ponúkané motorizácie budú mild-hybridné a fungujúce na 48-voltovej elektrickej sieti. To znamená, že spaľovacie motory budú podporované elektrickými motormi s neveľkými výkonmi, aby v konečnom dôsledku SUV dosahovalo o niečo nižšiu spotrebu paliva. Audi uvádza, že vďaka podpore elektromotora s max. výkonom 8 kW a režimu plachtenia počas 40 sekúnd dokáže mild-hybridná Q7 znížiť spotrebu o 0,7 l/100 km. S týmto údajom má korešpondovať aj množstvo vyprodukovaného CO2. Faceliftované Audi Q7 ponúkne tento mild-hybridný pohon, pohon všetkých štyroch kolies a 8-stupňovú automatickú prevodovku už ako sériovú výbavu. Od začiatku predaja bude nová Q7 dostupná s dvomi vznetovými motormi (pravdepodobne 3.0 TDI) a s benzínovým agregátom (pravdepodobne 55 TFSI ako v Q8). V predaji bude tiež káblom nabíjateľný plug-in hybrid.
Zaujímavosťou je, že aj do civilnej Q7 si budete môcť dokúpiť aktívne stabilizátory, ktoré boli doteraz doménou športovej verzie SQ7. Pneumatický podvozok je už v sérii. Novinka sa začne predávať ešte tento rok v septembri.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



NOVÝ MODEL

Už vieme, ako bude vyzerať nová ŠKODA KODIAQ! Oficiálne skice dopĺňame o návrhy od umelej inteligencie

  • Týždeň pred svetovou premiérou zverejnila Škoda Auto dizajnové skice exteriéru novej generácie modelu Škoda Kodiaq.

     Medzi hlavné novinky patrí skulpturálne tvarovaná predná časť, výrazné hranaté podbehy kolies, kolesá s priemerom 17″ až 20″, robustný zadný nárazník a predné svetlomety Matrix-LED druhej generácie s kryštalickými dizajnovými prvkami 
  • SERVIS

    Čo sa stane so všetkými použitými batériami v autách? Tie nové vydržia oveľa dlhšie, ako sa očakávalo

  • Problém s veľkým množstvom nepoužiteľných batérií nakoniec nie je tak pálčivý, ako kritici spočiatku avizovali.

     Nové generácie batérií vydržia oveľa dlhšie, ale otázku ich ďalšieho života je stále potrebné zodpovedať. Kuriózne je, že používaná batéria dnes môže byť drahšia ako tá čisto nová od automobilky.
  • DOPRAVNÁ PORADŇA / PORUCHA NA DIAĽNICI

    K pokazenému autu na diaľnici zavolala Diaľničnú patrolu, platila aj tak. Chyba však nebola na strane NDS, odťah do servisu nemá kto preplatiť

  • Služby Diaľničnej patroly sú bezplatné, ale nevykonáva všetky služby, ktoré by mohol motorista potrebovať.

     Otázku od čitateľky o poplatkoch za odťah z diaľnice zodpovedala NDS. 
  • Týždeň kontroly a nastavenia svetlometov opäť zadarmo

  • V týždni od 2. 10. do 6. 10. 2023 prebehne jubilejný desiaty ročník medzinárodnej preventívne bezpečnostnej akcie Vidieť a byť videný, ktorá je zameraná na odbornú kontrolu a nastavenie svetlometov motorových vozidiel.

     Zadarmo sa tento rok budú nastavovať svetlomety vozidiel s legálnymi LED svetelnými náhradnými zdrojmi H4 alebo H7. Do projektu je zapojených takmer 100 servisov zo všetkých krajov republiky.