Nemci už zasa sklamali. Vieme, ktoré autá sú najlacnejšie na údržbu.

Nedávno sme tu mali správu o tom, že najlacnejšie prémiové vozidlá na údržbu sú tie od Lexusu. Dnes vyšla ďalšia správa, ktorá opäť nepoteší fanúšikov „Deutsche Qualität“.
Vydané  Text: 

Vozidlá od Toyoty sú najmenej nákladné na údržbu. Vyplýva to z nezávislej štúdie, ktorú zrealizovala a publikovala na svojej webovej stránke jedna z najväčších amerických spoločností zaoberajúcich sa opravou a údržbou vozidiel YourMechanic. Toyota sa spomedzi 30 porovnávaných značiek umiestnila štatisticky na poslednej priečke, čo sa týka výšky priemerných nákladov na údržbu auta počas jeho prvých 10 rokov životnosti. Servisná firma YourMechanic disponuje obrovským množstvom údajov na základe vykonávanej údržby a opráv vozidiel svojich klientov. Podľa týchto dát zostavila rebríček, ktoré hlavné značky áut predávané v USA a Kanade si vyžadujú najčastejšie opravy a stoja ich užívateľov počas prvých desiatich rokov najviac. Analytici zoskupili ceny za údržbu počas 10 rokov pri každom modeli danej značky a vypočítali výšku priemerných nákladov pre majiteľa za každú značku. Priemer nákladov za ročnú údržbu bol odhadnutý podľa výdavkov účtovaných klientom počas každých dvoch návštev servisu kvôli výmene oleja. Podľa tohto rebríčka je Toyota najekonomickejším výrobcom áut, ktorého modely si vyžadujú v horizonte prvých 10 rokov využívania v priemere najnižšie výdavky na údržbu a opravy. Firma YourMechanic zistila aj to, že pri určitých značkách bola údržba vybraných modelov výrazne vyššia než ostatných v danej „rodine“ značky. Toyota vzišla aj v tomto ohľade ako vyvážená značka. Žiadny z jej modelov sa nedostal na zoznam najdrahších áut na údržbu.
Priemerné náklady na údržbu podľa značiek počas prvých 10 rokov
zoradené od najdrahšej po najlacnejšiu; zdroj: TS Toyota

poradie

značka

náklady

Inzercia

Advertisement

Inzercia

1.

BMW

17 800 $

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

2.

Mercedes-Benz

12 900 $

3.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Cadillac

12 500 $

Inzercia

4.

Volvo

12 500 $

5.

Audi

12 400 $

6.

Saturn

12 400 $

7.

Mercury

12 000 $

8.

Pontiac

11 800 $

9.

Chrysler

10 600 $

10.

Dodge

10 600 $

11.

Acura

9 800 $

12.

Infiniti

9 300 $

13.

Ford

9 100 $

14.

Kia

8 800 $

15.

Land Rover

8 800 $

16.

Chevrolet

8 800 $

17.

Buick

8 600 $

18.

Jeep

8 300 $

19.

Subaru

8 200 $

20.

Hyundai

8 200 $

21.

GMC

7 800 $

22.

Volkswagen

7 800 $

23.

Nissan

7 600 $

24.

Mazda

7 500 $

25.

Mini

7 500 $

26.

Mitsubishi

7 400 $

27.

Honda

7 200 $

28.

Lexus

7 000 $

29.

Scion

6 400 $

30.

Toyota

5 500 $





Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.