Advertisement

Advertisement

Lexus začal predávať autá s kamerami namiesto spätných zrkadiel: pozrite sa, ako to funguje

Novinka sa dá zakúpiť zatiaľ kúpiť iba v Japonsku, ide však o veľký technologický míľnik.
Vydané  Text: 


Advertisement
Keď sa v autách začali objavovať prvé virtuálne kokpity, respektíve veľké farebné displeje namiesto analógových ukazovateľov, bola to veľká vec. Mala a dodnes má svojich odporcov, postupne sa však dostáva aj do lacnejších automobilov a najnovšie môžete virtuálny kokpit nájsť aj vo Volkswagene Polo, ktoré začína s cenou už na 10 990 eur. Podobný scenár zrejme čaká technológia kamier a displejov nahradzujúcich spätné zrkadlá na automobiloch. Ako prvý sa nasadiť do komerčnej ponuky odhodlal japonský Lexus, pričom na domácom trhu sa predáva ako doplnková výbava k modelu LS. Lexus LS sa dnes vyrába už vo svojej piatej generácii, ide o obrovskú limuzínu s výrazne nadštandardným komfortom.

Zrkadlový displej

Lexus je z technologickej inovácie doslova nadšený. „Digitálne zrkadlo ukazuje pohľad zo zadnej kamery na displeji, zabudovanom do celkom zvyčajného spätného zrkadla. Táto zdanlivo drobná vymoženosť má v skutočnosti obrovský význam, pretože umožňuje vodičovi vidieť obraz nezaclonený hlavami cestujúcich,“ uvádza sa v slovenskej tlačovej správe a pokračuje: „Kamera zlepšuje viditeľnosť aj v noci, v daždi a navyše ukazuje panoramatický záber. Ak však niekto uprednostňuje tradičný režim, napríklad počas slnečného dňa, môže si mechanicky nastaviť bežný režim práce zrkadla.“ Digitálne spätné zrkadlo sa dá zabezpečiť z internetu ako doplnková výbava pre takmer akékoľvek auto. Na niektorých e-shopoch sa cena kompletu digitálneho zrkadla a kamery pohybuje na úrovni iba niekoľkých desiatok eur. Takýto set si stačí namontovať na auto, zapojiť ho správne do elektrickej siete vozidla a používať. Aby však takéto riešenie využila niektorá veľká automobilka, v prvom rade musí mať všetko dôsledne otestované a overené, že takýto prvok nespôsobí vodičovi problémy. Digitálne spätné zrkadlo od výrobcu musí pracovať spoľahlivo, vždy a všade, tie čínske digitálne „späťáky“ vám odídu po niekoľkých mesiacoch.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



KĽÚČOVÝ MODEL ZNAČKY

PRVÝ TEST KIA EV9: Výkonný luxus. Je však porovnávanie s BMW na mieste?

  • Na veľké SUV Kia EV9 sme čakali možno až príliš dlho, a tak vyburcovala naše očakávania. Prvé dva dni s modelom nám odhalili, či má EV9 právo považovať sa za vlajkovú loď značky.

     Na Slovensku sa predáva od 74 990 €, za čo dostanete verziu Earth 1st Edition RWD 99,8 kWh 149,5 kW. GT-Line 1st Edition ide potom od 82 990 €.  Zdá sa, že každé euro stojí za to.
  • FIREMNÉ AUTO

    Výhody veľkých teraz aj pre malých. Škoda vám dá flotilové zľavy či extra starostlivosť už pri kúpe jedného vozidla

  • Hovorí sa, že byť veľký má svoje výhody. V tomto prípade to znamená, že spoločnosť Škoda Auto Slovensko – líder vo fleetovom segmente – dokáže ponúknuť zvýhodnenú flotilovú ponuku pre firemných zákazníkov už pri kúpe jedného vozidla. To zahŕňa lepšie ceny, množstvo vozidiel ihneď skladom či ďalšie výhody vo financovaní a starostlivosti o vozidlo.