Advertisement

Advertisement

Jaguar predstavil nový E-Pace šialeným spôsobom, spravil otočku vo vzduchu

Nový Jaguar E-Pace je menší ako F-Pace, dokonca výrazne: má dĺžku iba 4395 milimetrov. Za nízku hmotnosť automobil vďačí hliníkovej karosérii a použitiu horčíkovej zliatiny.
Vydané  Text: 


Advertisement


Skvelá dynamika, efektívne tlmiče, odolný podvozok, nízka hmotnosť a vysoký výkon – to všetko bolo potrebné na to, aby Jaguar v doslova šialenej forme predstavil nové prémiové kompaktné SUV E-Pace. Spravil s ním otočku vo vzduchu, takzvaný barrel roll a pokoril ním predchádzajúci Guinessov rekord. SUV preskočilo 15,3 metra a spravilo otočku okolo svojej horizontálnej osi o 270 stupňov.

Nový Jaguar E-Pace je menší ako F-Pace, dokonca výrazne: má dĺžku iba 4395 milimetrov. Za nízku hmotnosť automobil vďačí hliníkovej karosérii a použitiu horčíkovej zliatiny. Batožinový priestor má kapacitu minimálne 577 litrov, čo vzhľadom na veľkosť vozidla nie je vôbec zlé.



Jaguar E-Pace je štandardne vybavený pohonom predných kolies, za príplatok je možné získať aj pohon všetkých štyroch. Adaptívny podvozok umožňuje jazdu v jazdných módoch Normal, Dynamic, Eco a Rain, Ice & Snow, pričom očividne dokáže byť naladený aj na brutálny terén – dokazuje to video nižšie, v ktorom dostali tlmiče poriadne zabrať. Nevedno, či bol po tomto čine automobil aj naďalej bezproblémovo pojazdný.



Čo je zaujímavé, kompaktné SUV sa bude predávať nielen s automatickou prevodovkou ZF s 9 stupňami, ale aj so 6-stupňovým manuálom. Kto chce s automobilom jazdiť na okruhoch a užívať si extra dynamickú jazdu, tomu by mal manuál vyhovovať. Pod kapotou E-Pace sa budú objavovať výhradne štvorvalcové motory Ingenium s preplňovaním, konkrétne zážihové 250- a 300-koňové, naftové s výkonmi 150, 180 a 240 koní.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



KĽÚČOVÝ MODEL ZNAČKY

PRVÝ TEST KIA EV9: Výkonný luxus. Je však porovnávanie s BMW na mieste?

  • Na veľké SUV Kia EV9 sme čakali možno až príliš dlho, a tak vyburcovala naše očakávania. Prvé dva dni s modelom nám odhalili, či má EV9 právo považovať sa za vlajkovú loď značky.

     Na Slovensku sa predáva od 74 990 €, za čo dostanete verziu Earth 1st Edition RWD 99,8 kWh 149,5 kW. GT-Line 1st Edition ide potom od 82 990 €.  Zdá sa, že každé euro stojí za to.
  • FIREMNÉ AUTO

    Výhody veľkých teraz aj pre malých. Škoda vám dá flotilové zľavy či extra starostlivosť už pri kúpe jedného vozidla

  • Hovorí sa, že byť veľký má svoje výhody. V tomto prípade to znamená, že spoločnosť Škoda Auto Slovensko – líder vo fleetovom segmente – dokáže ponúknuť zvýhodnenú flotilovú ponuku pre firemných zákazníkov už pri kúpe jedného vozidla. To zahŕňa lepšie ceny, množstvo vozidiel ihneď skladom či ďalšie výhody vo financovaní a starostlivosti o vozidlo.