Fotogaléria: Honda Civic nezmenila svoje poslanie
Asi nie. Hovoria mu Devel Sixteen a má ambície raňajkovať Bugatti.
Amerika. Krajina impozantných možností a predovšetkým – veľkých ambícií. Keď pred pár rokmi vyrukoval koncern Volkswagen so svojím najrýchlejším autom sveta – Bugatti Veyron – spoločnosť Shelby Supercars kontrovala puritánskym superšportom SSC Ultimate Aero s o málo vyššou maximálnou rýchlosťou – s viac, či menej úspešným výsledkom.
No rok 2016 už pomaly klope na dvere a niekto sa tu musel seriózne zblázniť. Prvé varovania odzneli už pred dvoma rokmi, no projektu s menom Devel Sixteen sa dalo len ťažko veriť. Vzhľad Pagani Zonda na drogách a päť tisíc koní pod kapotou? Určite.

Lenže s prvými zmienkami o chystanom Bugatti Chiron prišli aj nové informácie o vývoji Develu. A nie hocaké – dokončili vývoj monštrózneho motora V16 quad-turbo, ktorý sa mal stať srdcom stroja. Šestnásť valcov a štyri turbá bude však mať aj Bugatti. No Devel ponúkne objem 12,3 litra, usporiadanie do V a výkon skutočných 5 000 koní. Takmer. Motorová brzda totiž nebola schopná odmerať výkon vyšší ako 3 367 kilowattov (4 578 koní) v 6 900 otáčkach za minútu a 4 786 newtonmetrov v 6600 otáčkach za minútu. Jednoducho viac nezvládla, takže pôvodným klebetám o piatich tisíckach koní sa dá skutočne veriť. Avšak len pri použití pretekárskeho paliva VP C16 s oktanovým číslom 117.

Vyvinutý bol ale pre potreby amerického trhu, kde sa bežne tankuje 93-oktanový benzín. Vtedy vyprodukuje už „odmerateľných“ 2 239 kilowattov (3 044 koní) v 6 900 otáčkach za minútu a k tomuto číslu pripojí ešte ďalší impozantný údaj – 3274 newtonmetrov, využiteľných o pol tisícky otáčok za minútu nižšie.
Čísla sú takmer ako z paralelného vesmíru. Nezostáva nám nič iné, ako len dúfať, že po vsadení do karosérie dosiahne Devel rýchlosť preklamovaných 560 kilometrov za hodinu, aby mu majitelia Chironu mohli len ticho závidieť.