Test: Mercedes C320 CDI

Redakcia, 28.12.2008
Maximum, čo dokáže nový céčkový Mercedes ponúknuť v kombinácii s naftou, je model C320 CDI. Podrobili sme ho krátkemu redakčnému testu vo verzii s pohonom všetkých štyroch kolies 4matic.

Mercedesácky naftový šesťvalec sme v dobrom oplakali ani nie tak dávno, keď sme v redakcii ukončili jeho dlhodobý test pod kapotou modelu CLS. Už v tej aplikácii motor prakticky nezniesol žiadny náznak kritiky, dalo sa teda čakať, že si bude s céčkom o triedu menším a o nejaký ten cent ľahším robiť prakticky čo sa mu zapáči. A je to naozaj tak.

Ak do tejto verzie zainvestujete, pripravte sa na vehementný a spontánny ťah od nevidím do nevidím a kultúru chodu od nepočujem do nepočujem. Teda až na jemné dunenie v pásme voľnobehu a tesne nad ním, ktoré sa zatiaľ pri takejto pohonnej konfigurácii s naftou nikomu nepodarilo stopercentne vyriešiť.

Dynamiku s veľkým „D“, ešte väčším než v spomínanom céelesku, pomôže zabezpečiť aj pohon všetkých kolies 4matic, vďaka ktorému sa mohutných 510 Nm krútiaceho momentu s maximálnou efektívnosťou premení na akceleráciu a pružnosť. O príjemnom subjektívnom pocite zo zatlačenia tela do operadla po každom zatlačení plynu do podlahy ani nehovoriac. Výborný dojem nepokazí ani spotreba: testovací priemer pod hranicou 9 litrov sme dosiahli bez väčšej námahy.

Veľmi príjemným zážitkom počas testu boli aj jazdné vlastnosti. Konkrétnou charakteristikou, ktorá nás potešila asi najviac, bola mimoriadna stabilita auta v priamom smere a rýchlych zákrutách. Relatívne veľký a ťažký motor pod prednou kapotou nie je cítiť žiadnou dramaticky zvýšenou nedotáčavosťou, zadné partie zase pošle sila motora do pretáčavosti iba keď je veľmi klzko alebo keď to ozaj preženiete. A ešte aj v týchto prípadoch spoľahlivo zasiahne ESP.

Ak máte chuť skombinovať všetky vyššie spomenuté vlastnosti s priestranným inteiérom a veľký kufrom, zabudnite na Mercedes triedy C. Nie že by kabína bola tesná a batožinový priestor malý, tieto dva parametre však rozhodne nepatrili k prioritám už pri vývoji auta. Celkovo výborný dojem z neho nám to však príliš nepokazilo.

Text: Ladislav Malák

Hodnotenie****
Plusy
Ťah a kultúra chodu motora, sprevodovanie, jazdné vlastnosti, dynamika, trakcia. komfort pruženia, priestor vpredu, spotreba

Mínusy Priestor vzadu, pomalšie reakcie prevodovky v manuálnom režime, kvalita niektorých plastov

Technické údajeMotornaftový 3.0 V6Zdvihový objem2987 cm3Výkon165 kW/224 k pri 3800 ot/minKrútiaci moment510 Nm pri 1600-2800 ot/minKarosériaDĺžka x šírka x výška4581x1770x1447 mmRázvor2760 mmBatožinový priestor475 lJazdné výkonyMaximálna rýchlosť250 km/hZrýchlenie 0-100 km/h6,9 sSpotreba počas testu8,8 l/100 kmEmisie CO2202 g/kmCenaZákladná cena verzieod 1 384 711,50 Sk (45 964,00 €)