Test: Mercedes C320 CDI

Maximum, čo dokáže nový céčkový Mercedes ponúknuť v kombinácii s naftou, je model C320 CDI. Podrobili sme ho krátkemu redakčnému testu vo verzii s pohonom všetkých štyroch kolies 4matic.
Vydané  Text: 

Mercedesácky naftový šesťvalec sme v dobrom oplakali ani nie tak dávno, keď sme v redakcii ukončili jeho dlhodobý test pod kapotou modelu CLS. Už v tej aplikácii motor prakticky nezniesol žiadny náznak kritiky, dalo sa teda čakať, že si bude s céčkom o triedu menším a o nejaký ten cent ľahším robiť prakticky čo sa mu zapáči. A je to naozaj tak. Ak do tejto verzie zainvestujete, pripravte sa na vehementný a spontánny ťah od nevidím do nevidím a kultúru chodu od nepočujem do nepočujem. Teda až na jemné dunenie v pásme voľnobehu a tesne nad ním, ktoré sa zatiaľ pri takejto pohonnej konfigurácii s naftou nikomu nepodarilo stopercentne vyriešiť. Dynamiku s veľkým „D“, ešte väčším než v spomínanom céelesku, pomôže zabezpečiť aj pohon všetkých kolies 4matic, vďaka ktorému sa mohutných 510 Nm krútiaceho momentu s maximálnou efektívnosťou premení na akceleráciu a pružnosť. O príjemnom subjektívnom pocite zo zatlačenia tela do operadla po každom zatlačení plynu do podlahy ani nehovoriac. Výborný dojem nepokazí ani spotreba: testovací priemer pod hranicou 9 litrov sme dosiahli bez väčšej námahy. Veľmi príjemným zážitkom počas testu boli aj jazdné vlastnosti. Konkrétnou charakteristikou, ktorá nás potešila asi najviac, bola mimoriadna stabilita auta v priamom smere a rýchlych zákrutách. Relatívne veľký a ťažký motor pod prednou kapotou nie je cítiť žiadnou dramaticky zvýšenou nedotáčavosťou, zadné partie zase pošle sila motora do pretáčavosti iba keď je veľmi klzko alebo keď to ozaj preženiete. A ešte aj v týchto prípadoch spoľahlivo zasiahne ESP. Ak máte chuť skombinovať všetky vyššie spomenuté vlastnosti s priestranným inteiérom a veľký kufrom, zabudnite na Mercedes triedy C. Nie že by kabína bola tesná a batožinový priestor malý, tieto dva parametre však rozhodne nepatrili k prioritám už pri vývoji auta. Celkovo výborný dojem z neho nám to však príliš nepokazilo. Text: Ladislav Malák **Hodnotenie\*\*\*\* Plusy** Ťah a kultúra chodu motora, sprevodovanie, jazdné vlastnosti, dynamika, trakcia. komfort pruženia, priestor vpredu, spotreba **Mínusy** Priestor vzadu, pomalšie reakcie prevodovky v manuálnom režime, kvalita niektorých plastov Technické údaje**Motor****naftový 3.0 V6**Zdvihový objem2987 cm3Výkon165 kW/224 k pri 3800 ot/minKrútiaci moment510 Nm pri 1600-2800 ot/min**Karoséria**Dĺžka x šírka x výška4581x1770x1447 mmRázvor2760 mmBatožinový priestor475 l**Jazdné výkony**Maximálna rýchlosť250 km/hZrýchlenie 0-100 km/h6,9 sSpotreba počas testu8,8 l/100 kmEmisie CO2202 g/km**Cena**Základná cena verzieod 1 384 711,50 Sk (45 964,00 €)








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.