Hyundai i30 Crossover Wagon 1.6 CRDi: Pod povrchom

Redakcia, 11.08.2008
Hyundai i30 Crossover Wagon v premávke ľahko prehliadnete. Nenápadnému vzhľadu však kontrujú kvality, ktoré ponúka, najmä keď sa pod jeho prednou kapotou nachádza naftový agregát 1.6 CRDi.

Automobily kórejskej produkcie nemali v minulosti v našich zemepisných šírkach dobrú povesť. Značka Hyundai však za posledné roky prešla kus cesty a výrazný pokrok je cítiť na všetkých nových modeloch. Výnimkou nie je ani testovaná kombi verzia kompaktného i30 s názvom Crossover Wagon.

Vonkajší dizajn možno väčšinu zákazníkov neosloví, po otvorení dverí však posádku privítajú kvalitné materiály s dobrým lícovaním. Palubná doska pôsobí elegantným a solídnym dojmom, ktorý umocňuje bielo-modré podsvietenie. Výhrady máme len k umiestneniu tlačidla slúžiaceho na prepínanie funkcií palubného počítača, ktorý sa nachádza na ťažko dostupnom mieste za volantom.

Oproti základnému modelu narástol rázvor kombi verzie o 50 mm na 2700 mm, čo ocenia najmä cestujúci na zadných sedadlách. Menším sklamaním bol pre nás údaj o objeme batožinového priestoru, ktorý v základnom usporiadaní ponúka len 415 litrov. Vzhľadom na kufre konkurentov je to skromný údaj. Aspoň že je zväčšenie prepravnej kapacity na maximálnych 1395 litrov vyriešené lepšie ako v príbuznom modeli Kia cee´d.

Pred sklopením zadných sedadiel, ktoré vytvoria takmer rovnú plochu, totiž netreba vyklápať sedáky.Nenápadný kombík disponuje vyváženými jazdnými vlastnosťami. Zväčšený rázvor sa postaral o lepšiu stabilitu, nerovnosti dokáže i30 cw dobre odfiltrovať. Páčilo sa nám aj odhlučnenie kabíny od zvukov pochádzajúcich z motora (okrem voľnobehu) i podvozka.

Poklona patrí naftovej pohonnej jednotke 1.6 CRDi VGT (85 kW/115 k) kombinovanej s päťstupňovým manuálom, ktorá si svoju úlohu zastala v každom režime na výbornú. Jazda s prázdnym vozidlom a ľahkou nohou môže zabezpečiť priemernú spotrebu menej než 5 litrov nafty na 100 km. Plne naložené auto pri vysokom diaľničnom tempe upíjalo z nádrže prijateľných 6,7 l/100 km, pričom výsledný priemer sa na koniec ustálil na hodnote 5,4 l/100 km.

Text: Peter Michalec
Foto: Ivan Kelement (1) a Martin Ruisl

HODNOTENIE: * * * *
Plusy
Kvalita materiálov a spracovania, priestorová ponuka, kultivovaný a úsporný motor, vyvážené jazdné vlastnosti.

Mínusy
Menší základný objem batožinového priestoru, po sklopení sedadiel nevzniká úplne rovná plocha.

Technické údajeMotornaftový 1.6 R4Zdvihový objem1582 cm3Výkon85 kW/115 k pri 4000 ot/minKrútiaci moment255 Nm pri 1900-2750 ot/minKarosériaDĺžka x šírka x výška4475 x 1775 x 1520 mmRázvor2700 mmBatožinový priestor415/1395 lJazdné výkonyMaximálna rýchlosť188 km/hZrýchlenie 0-100 km/h11,9 sSpotreba počas testu5,4 l/100 kmEmisie CO2132 g/kmCenaZákladná cena verzieod 615 900 s DPH