Hyundai i30 Crossover Wagon 1.6 CRDi: Pod povrchom

Hyundai i30 Crossover Wagon v premávke ľahko prehliadnete. Nenápadnému vzhľadu však kontrujú kvality, ktoré ponúka, najmä keď sa pod jeho prednou kapotou nachádza naftový agregát 1.6 CRDi.
Vydané  Text: 

Automobily kórejskej produkcie nemali v minulosti v našich zemepisných šírkach dobrú povesť. Značka Hyundai však za posledné roky prešla kus cesty a výrazný pokrok je cítiť na všetkých nových modeloch. Výnimkou nie je ani testovaná kombi verzia kompaktného i30 s názvom Crossover Wagon. Vonkajší dizajn možno väčšinu zákazníkov neosloví, po otvorení dverí však posádku privítajú kvalitné materiály s dobrým lícovaním. Palubná doska pôsobí elegantným a solídnym dojmom, ktorý umocňuje bielo-modré podsvietenie. Výhrady máme len k umiestneniu tlačidla slúžiaceho na prepínanie funkcií palubného počítača, ktorý sa nachádza na ťažko dostupnom mieste za volantom. Oproti základnému modelu narástol rázvor kombi verzie o 50 mm na 2700 mm, čo ocenia najmä cestujúci na zadných sedadlách. Menším sklamaním bol pre nás údaj o objeme batožinového priestoru, ktorý v základnom usporiadaní ponúka len 415 litrov. Vzhľadom na kufre konkurentov je to skromný údaj. Aspoň že je zväčšenie prepravnej kapacity na maximálnych 1395 litrov vyriešené lepšie ako v príbuznom modeli Kia cee´d. Pred sklopením zadných sedadiel, ktoré vytvoria takmer rovnú plochu, totiž netreba vyklápať sedáky.Nenápadný kombík disponuje vyváženými jazdnými vlastnosťami. Zväčšený rázvor sa postaral o lepšiu stabilitu, nerovnosti dokáže i30 cw dobre odfiltrovať. Páčilo sa nám aj odhlučnenie kabíny od zvukov pochádzajúcich z motora (okrem voľnobehu) i podvozka. Poklona patrí naftovej pohonnej jednotke 1.6 CRDi VGT (85 kW/115 k) kombinovanej s päťstupňovým manuálom, ktorá si svoju úlohu zastala v každom režime na výbornú. Jazda s prázdnym vozidlom a ľahkou nohou môže zabezpečiť priemernú spotrebu menej než 5 litrov nafty na 100 km. Plne naložené auto pri vysokom diaľničnom tempe upíjalo z nádrže prijateľných 6,7 l/100 km, pričom výsledný priemer sa na koniec ustálil na hodnote 5,4 l/100 km. Text: Peter Michalec Foto: Ivan Kelement (1) a Martin Ruisl **HODNOTENIE: \* \* \* \*** **Plusy** Kvalita materiálov a spracovania, priestorová ponuka, kultivovaný a úsporný motor, vyvážené jazdné vlastnosti. **Mínusy** Menší základný objem batožinového priestoru, po sklopení sedadiel nevzniká úplne rovná plocha. Technické údaje**Motor****naftový 1.6 R4**Zdvihový objem1582 cm3Výkon85 kW/115 k pri 4000 ot/minKrútiaci moment255 Nm pri 1900-2750 ot/min**Karoséria**Dĺžka x šírka x výška4475 x 1775 x 1520 mmRázvor2700 mmBatožinový priestor415/1395 l**Jazdné výkony**Maximálna rýchlosť188 km/hZrýchlenie 0-100 km/h11,9 sSpotreba počas testu5,4 l/100 kmEmisie CO2132 g/km**Cena**Základná cena verzieod 615 900 s DPH








Pokračujte na ďalší príspevok »



Spravodajstvo

Podvodníci a zlodeji si vydýchnu. HAKA oficiálne končí po 7 rokoch. Iniciatívu občanov štát prebrať nechcel, vraj kto by to robil

  • HAKA, občianska iniciatíva, ktorá pomáhala hľadať kradnuté vozidlá, končí. Štefan Farkas a Roman Grožaj projektu venovali niekedy aj 12 hodín denne a bez akéhokoľvek financovania.

     Zaujímali nás dôvody, prečo s projektom končia a čo bude nasledovať. Prikladáme archívny rozhovor so zakladateľom Štefanom Farkasom z mája 2019
  • Redakčný špeciál

    Finále testu AUDI Q8 SUV: Skvelé auto, čo dodať. Sumarizujeme dôvody, prečo by ste si ho mali kúpiť aj vy

  • Audi Q8 SUV je síce športové auto, ale aj rodinné. Je to SUV, ale s estetikou kupé a bezrámovými oknami ulahodí aj oku estéta. No a technologická vyspelosť, to je triumf, ktorý má Audi pripravený pre každého zákazníka bez ohľadu na stupeň výbavy.

     Pozrite sa s nami na tri časti seriálu o Audi Q8 SUV.