Renault Kadjar 1.2TCe EDC - Koniec predsudkom

Peter Mihálik, 04.05.2017
Aj do kompaktného SUV sa hodí benzínový motor, ktorý majiteľa prevádzkovými nákladmi nezruinuje. 

Vyzerá to tak, že súčasnosť praje aj moderným benzínovým motorom. Ich hlavná výhoda, oproti naftovým, je v rýchlom zohrievaní na pracovnú teplotu (čo je pri jazdách na krátke vzdialenosti viac ako žiaduce) a pri rovnakom stupni výbavy sú lacnejšie. A to nehovoríme o tichosti a kultúrnosti. Vďaka preplňovaniu majú aj slušnú dynamiku. Renault nám ukázal, že ani veľký objem netreba. Pod prednou kapotou kompaktného SUV Kadjar sa usadil motor s objemom 1,2 litra.

Navyše, malý motor doplnila štýlová výbava Night&Day, podmanivo tmavá s „vôňou“ luxusnej kože (s parádnym červeným štepovaním), LED svetlometmi a 19“ diskami kolies. Však sa treba rozmaznávať, preto bol motor skombinovaný so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou EDC. Navyše, ako sa pri Renaulte patrí, vo vrecku karta len o kúsok hrubšia, ako je platobná a štartovanie tlačidlom.

Ale naspäť ku kombinácii malý motor s prevodovkou EDC. Musíme povedať, že sa vydarila. Väčšinu kilometrov sme jazdili s maximálnym počtom osôb dve, čiže žiadne väčšie zaťaženie. Ale aj tak sme najmä pri predbiehaní cítili, že aj s plným nákladom si motorček vďaka rozumnému sprevodovaniu poradí. Ide hlavne o to, že najviac chuti do života má v nízkom a strednom otáčkovom pásme. Elektronika preto dômyselne vyberá moment preradenia. Podľa nás jej to veľmi dobre ide – nemuseli sme jej totiž „kecať“ do radenia. Naplno sme si užívali výhody vlastnenia auta s automatickou prevodovkou. Komplexne nám po týždni neúnavného jazdenia na prístrojovej doske svietili číslice 6,7 l/100 km. Apropo, dizajn ukazovateľov sa dá vybrať z niekoľkých možností.

Záver Kadjar s 1,2-litrovým benzínovým motorom je parádne auto pre mladých, nezávislých ľudí. Isto ich poteší nielen systém R-Link 2 s mnohými „fičurkami“, ale aj príplatkové ozvučenie Bose za zvládnuteľných 500 €.