Opel Corsa: Evolučné nálady

Peter Mihálik, 26.03.2015
Nová generácia Opla Corsa sa od starej z profilu takmer nedá rozoznať. Ešte šťastie, že má aj ďalšie uhly pohľadu. 

Tak či onak, z karosárskej stránky sa toho veľmi neudialo. Dominuje úplne nová maska v štýle menšieho Adama. Celkovo by sme však povedali, že dizajn exteriéru patrí medzi menej výrazné. Jazda po uliciach nijako zvlášť neťahala oči okolojazdiacich ani okoloidúcich.

Nič to, interiér je už iná káva. Tu plast na plaste nezostal. Archaizmus vystriedal výrazný progres v štýle moderných prvkov súčasnosti. Do popredia sa týči veľký multimediálny displej s minimom reálnych tlačidiel – len priame ovládanie hlasitosti a tlačidlo Home, ak nerátame tlačidlo vypnutia. Menu displeja však vyžaduje prvotné malé preskúmanie. Navyše, nie vždy sme sa stretli so správnym prekladom do slovenčiny. Mobilný telefón sa dá komfortne prepojiť s multimediálnym informačno-zábavným systémom IntelliLink pracujúcim s operačným systémom iOS alebo Android (ak chcete napríklad počúvať internetové rádio alebo využívať stiahnuté aplikácie vrátane navigácie).

Po stranách displeja sú ešte dve sekcie tlačidiel slúžiacich na ovládanie technických funkcií auta. Škoda, že tie vľavo nie sú pre veniec volantu dobre vidieť, navyše sú aj dosť malé. Corsa sa totižto určite stane priekopníckym a vodcovským autom v sfére implantácií rôznych bezpečnostných prvkov. Našli sme tu napríklad systém kontrolujúci jazdu v jazdnom pruhu alebo oko čítajúce značky.

My sme ich však využívali málo. Dôvod je jednoduchý – vďaka veľmi príjemnému posedu za volantom (má naozaj široké spektrum nastavenia) na bohato dimenzovaných predných sedadlách sme si jazdu naozaj užívali. Samozrejme, zásluhu na tom má aj motor a precízne odhlučnenie podvozka. Benzínový štvorvalec s najväčším objemom aj maximom krútiaceho momentu spomedzi všetkých ponúkaných motorov síce nedisponoval premiantovým maximálnym výkonom, no nám stačil. Automobilka sa v jeho prípade rozhodla pre zaujímavý krok – stavila na pružnosť, nie na naháňanie čísel (vyšší výkon ponúka silnejší variant nového preplňovaného benzínového litra). Motor má veľmi silné hlavne stredné otáčkové pásmo. Netreba vôbec často radiť, ani motor nezmyselne točiť do vysokých otáčok – nad otáčkami 4 500 ot./min. už len hučí, ale citeľne neťahá. Pokojne by sme povedali, že ide s duchom súčasasnosti. Na konci týždňa nám palubný počítač ukázal priemernú spotrebu 6,5 l 100/km. Jemne vyššiu spotrebu zvýšila dynamickejšia jazda a diaľnica. Za normálnych okolností sme sa hýbali jemne nad 6 l/100 km. Akurát posilňovač riadenia by mohol mať menší účinok. Na druhej strane je nastavený tak, aby vyhovel širokému spektru zákazníkov. Pri rýchlejšej jazde sme museli s volantom narábať veľmi jemne, aby sme zákruty prešli na jeden „šup“. Aj malá zmena natočenia autom zahýbala. Avšak v meste je práve takéto riadenie viac ako nutné. Nuž, univerzál neexistuje, kompromis musí byť.

Druhou vecou, ktorú sme veľmi ocenili – napriek len trojdverovej karosérii – je priestor na zadných sedadlách. Ťažší posun predných sedadiel (najprv treba sklopiť operadlo a potom zabrať pri posunutí sedadla) vystriedal pocit voľnosti. Chodidlá sa pohodlne zmestili pod predné sedadlá, nad hlavou hromada vzduchu, žiadne leštenie plešiny sa nekonalo. Podobne pozitívne vnímame aj riešenie batožinového priestoru s kubickým tvarom bez rušivých výstupkov. Pod dnom (má dve výškové polohy) sme našli len voľný priestor po chýbajúcom rezervnom kolese (za 50 eur sa dá priplatiť dojazdové, pre niektoré stupne výbavy sa dá priplatiť za rovnakú sumu aj plnohodnotné). Súprava na opravu defektov je decentne umiestnená v pravej bočnici.

Záver Z pohľadu implantácie multimediálnych a bezpečnostných systémov je Corsa jednoznačne na špici segmentu. Ergonomicky jej sem-tam niečo chýba. Chválime však motor a podvozok. A tešíme sa aj na test nového a z mnohých strán ospevovaného litrového trojvalca.