Hyundai i30: Facelift, nové motory a automat

Lukáš Vaverka, 11.12.2014
Nový Hyundai i30 spoznáte podľa výraznejšej masky chladiča. Spoločne so zmenou vzhľadu ale prichádza aj rad technických noviniek.

Nošovický Hyundai v modernizovanej verzii prináša hneď dva nové motory. Základom je aj naďalej 1.4 CVVT, jedná sa ale o úplne nový, o 14 kg ľahší hliníkový štvorvalec. Jeho výkon vzrástol o jeden kilowatt na 74 kW, maximum krútiaceho momentu je položené do nižších otáčok (134 Nm pri 3500 ot./min.).

Stredným stupňom zostáva 1,6 l CVVT s 88 kW a 156 Nm, najsilnejší benzínový motor 1,6 l GDI je po novom osadený turbodúchadlom. Vďaka tomu má 137 kW a 265 Nm miesto doterajších 99 kW a 164 Nm. Naftové motory 1,6 l CRDi si polepšili z 260 na 280 Nm, slabší má aj naďalej 81 kW, ten silnejší 100 kW (+6 kW).

Pre obe naftové tisícšesťstovky je určená nová sedemstupňová dvojspojková prevodovka, ktorá je príplatkovou alternatívou k šesťstupňovému manuálu. Rovnaké je to aj pri benzínovom turbomotore 1,6 l T-GDI, zatiaľ čo atmosférická tisícšesťstovka zostáva verná možnosti klasického šesťstupňového automatu.