Škoda si pre mňa tentokrát pripravila špecifikáciu, ktorej jednoducho nejde odolať. S dizajnovým paketom Sportline v čiernom vyhotovení, s naftovým štvorvalcom 2.0 TDI (147 kW) pod kapotou a pohonom všetkých štyroch kolies. Fajnšmekrov táto verzia výbavy poteší aj v interiéri, kde nájdete športové sedadlá z modelu RS, čierny strop, perforovaný volant či imitáciu karbónu.

Po presadnutí z novších modelov som však mal úprimnú radosť z klasickej architektúry palubnej dosky s veľkým voličom automatickej prevodovky a klasickým panelom klimatizácie. Fyzické ovládače totiž, v porovnaní s displejmi, fungujú vždy rýchlejšie a spoľahlivejšie.

Na rozdiel od modernejších konkurentov tak Kodiaq v interiéri pôsobí stále mechanickým dojmom. Všetko je na správnom mieste a väčšinu funkcií môžete ovládať aj naslepo hmatom.
Po modernizácii sa výrazne zlepšila kvalita spracovania plastových detailov. Ani po 11 000 najazdených kilometroch nevydávajú držadlá dverí žiadne pazvuky. Vrchná časť palubnej dosky je vyrobená z kvalitnejšieho materiálu a hodnotnejšie pôsobia aj výplne dverí. Sú to zmeny, ktoré na obrázku možno nevidieť na prvý pohľad, ale za volantom si ich po presadnutí zo staršieho modelu jednoznačne všimnete. Zvyšok interiéru zostal (našťastie) bez zmien.

Nafta žije
Naftovému štvorvalcu 2.0 TDI sa vďaka modernizácii podarilo utiecť hrobárovi z lopaty. Dnes nájdete tieto motory v ponuke s prívlastkom Evo, za ktorým sa skrýva hneď niekoľko technologických vylepšení zameraných predovšetkým na zníženie emisií. Výsledkom je redukcia NOx o 80 % v porovnaní s predchádzajúcou generáciou motora 2.0 TDI. Z používateľského hľadiska sa však nič zásadné nemení.

Napriek snahe o znižovanie vypúšťaných emisií pôsobí samotný agregát prekvapivo živým dojmom. Nečakané boli predovšetkým pomerne rýchle reakcie na plyn, pričom svojou dynamikou štvorvalec presvedčí najmä v nízkych a stredných otáčkach.
Kodiaq s týmto motorom však neponúka vyslovene športové zážitky, jeho výkon je vzhľadom na danú hmotnosť a kategóriu adekvátny. Veľkú pochvalu si zaslúži automatická prevodovka DSG, ktorá sa motor nesnaží zbytočne podtáčať a do interiéru vďaka tomu od motora neprenikajú nadmerné vibrácie, ani hluk. Spotreba sa v prípade testovanej verzie pohybovala od 5,6 l/100 km (na okresných cestách) do 7,8 l/100 km (v meste).

Stabilne komfortný
Viac než výkonom prekvapí Kodiaq samotnými jazdnými vlastnosťami. Štandardné pasívne tlmiče v kombinácii s 19-palcovými kolesami fungovali aj na rozbitých slovenských cestách veľmi presvedčivo. Podvozok pôsobí spočiatku tuhším dojmom, ale neprenáša do interiéru tvrdé rany ani vibrácie od kolies. Auto na rozbitej ceste zbytočne neodskakuje a aj v zákrutách pôsobí čitateľným a bezpečným dojmom.
Vodič za volantom nepochybne ocení skutočnosť, že karoséria Kodiaqu sa na menej kvalitných cestách zbytočne nehojdá zo strany na stranu a podvozok si aj v prípade väčších nerovností rýchlo vykoná svoju prácu bez nežiadúcich sprievodných javov, ktorými by mohol obťažovať posádku na palube. Po skúsenosti so štandardným podvozkom tak nevidím dôvod priplácať si za adaptívne tlmiče DCC.



Kalkulácia financovania ŠKODA Financial Services Financovanie ŠKODA NaMieru sa dokonale prispôsobí Vašim potrebám. Bez poplatkov, nízka splátka a 3 možnosti pri ukončení splácania.
| ![]() |
Model | Škoda Kodiaq Sportline 2.0 TDI |
Cena vozidla | 49 168,00 € |
Typ financovania | ŠKODA NaMieru (3 možnosti ukončenia financovania) |
Akontácia | 20% (9 833,60 €) |
Výška úveru | 39 334,40 € |
Dĺžka splácania | 48 mesiacov |
Spracovateľský poplatok | 0 % |
Výška mesačnej splátky | 470 € vrátane poistenia (HP, PZP, GAP,…)* |
Kalkulácia platí pre právnickú osobu.
Viac informácií o možnostiach financovania vozidiel značky ŠKODA nájdete na stránkach koncernovej lízingovky www.vwfs.sk
Twin Dosing v Škode Kodiaq
Twin Dosing je označenie pre dvojstupňový systém selektívnej katalytickej redukcie. Obsahuje dvojicu oxidačných katalyzátorov a dvojicu vstrekovačov močoviny AdBlue. Prvý katalyzátor a vstrekovač sa nachádza hneď za motorom, kde je teplota výfukových plynov približne 500 stupňov Celzia. Druhá komora je zaradená vo výfukovom trakte pod podlahou vozidla. Spaliny tu majú teplotu asi o 100 stupňov nižšiu. V tejto fáze sa do nich vstrekuje druhá dávka močoviny. Výsledkom je redukcia NOx o 80 % v porovnaní s predchádzajúcou generáciou motora 2.0 TDI.

Škoda Kodiaq Sportline 2.0 TDI Evo 4x4 (2022) - informačná tabuľka
Obchodné informácie | |
---|---|
Cena | verzia od 47 920 € | Testovaný model: 49 168 € |
Značka | Škoda |
Model | Kodiaq Sportline 2.0 TDI Evo 4x4 |
Model - Typ | Neuvedený |
Model - rok výroby | 2022 |
Rozmery a hmotnosti | |
---|---|
Dĺžka | 4 697 mm |
Šírka | 1 882 mm |
Výška | 1 681 mm |
Rázvor | 2 790 mm |
Objem palivovej nádrže | 58 l |
Pohotovostná hmotnosť | 1 763 kg |
Maximálna hmotnosť | 2 410 kg |
Objem batožinového priestoru (min.) | 835 dm3 |
Objem batožinového priestoru (max.) | 2 065 dm3 |
Motor a prevodovka | |
---|---|
Počet valcov | 4 |
Objem valcov | 1968 cm3 |
Najvyšší výkon | 200 k |
Najvyšší výkon | 147 kW |
Najvyšší výkon pri ot./min. | 3 500 – 4 200 |
Najvyšší krútiaci moment | 400 Nm |
Najvyšší krútiaci moment pri ot./min. | 1 750 – 3 000 |
Výkony a spotreba | |
---|---|
Kombinovaná spotreba | 6,3 – 7,0 L |
Emise | 164-184 CO2g/km |
Maximálna rýchlosť | 218 |
Zrýchlenie 0 – 100 km/hs | 7,7 |
Naše hodnotenie

Sčítané a podčiarknuté – Škoda Kodiaq je v mojich očiach naďalej ultimátne rodinné SUV, ktoré má všetko, čo od auta tejto kategórie budete potrebovať. Verzia Sportline navyše spája športový vzhľad modelu RS s možnosťou zachovania naftovej motorizácie pod kapotou.
Klady
- Priestorová ponuka
- analógové ovládače v interiéri
- inteligentné doplnky
- naladenie podvozka s pasívnymi tlmičmi
Zápory
- Vyššia cena testovanej konfigurácie
- kultúra chodu naftového TDI