TEST: Renault Clio 1.5 dCi – Má nafta v malom aute ešte zmysel?
Nové Clio ma pristihlo nepripraveného. Vedel som, že existuje, ale pracovný kolotoč nedovolil, aby som sa mu bližšie venoval. O to väčšie bolo moje prekvapenie, keď som si konečne sadol za jeho volant.
Vydané Text: Peter Orosz
Celé nové
Dizajn nového Clia nie je extrémne vzdialený tomu predošlému, takže konšpiračné teórie o facelifte nie sú celkom nepodložené. Až keď sú obe autá zaparkované vedľa seba, zistíte, že nové Clio je širšie, nižšie a omnoho krajšie než jeho aj tak celkom pohľadný predchodca.Tlačidlá!
Bezkľúčovo otváram dvere a nasadám do auta. Wau. Dvojfarebný interiér vyzerá perfektne. Jeho základnú architektúru som pochopil okamžite a všetko hneď dávalo zmysel. Pozícia za volantom sa dá upraviť v dostatočne širokom rozsahu. Sedadlá sú príjemné, dobre tvarované a vďaka ich novej konštrukcii zaberajú menej miesta, z čoho ťažia zadní pasažieri. Predo mnou je nový volant. Netreba chodiť okolo horúcej kaše – je to takmer majstrovské dielo.Všetko je inak
Najviac ma však potešilo, ako pekne je to všetko poskladané. Po prvom „omaku“ materiálov ma najviac šokovali použité materiály. Tie boli krásne mäkké a štruktúrované. A nebavíme sa len o vrchu palubnej dosky, ale takmer o všetkom, čo je na dosah ruky. **Výplne dverí sú takmer celé príjemne mäkké a mäkčený je dokonca aj stredový tunel, kde sa opierate kolenami.**Komprimovaný luxus
Aby som vysvetlil svoje prekvapenie. Predchádzajúce Clio bolo milé, pekné, chutné. Považoval som ho za mestskú hračku a tomu som prispôsobil aj svoje očakávania. Dizajn hral prím, nejaké materiály či odhlučnenie som až tak neriešil. **Od nového Clia som čakal to isté v aktualizovanej podobe. No už naštartovanie známeho motora 1.5 Blue dCi s výkonom 85 kW/115 k bolo oveľa pokojnejšie, než som čakal.** Žiadne vibrácie, minimum klepotu. Radenie rýchlostí na šesťstupňovej manuálnej prevodovke je uspokojivé vďaka vyššej pozícii páky.Dnešné
Samozrejme, Clio prináša do súčasnosti aj viac technológií. V testovanom aute bol lacnejší infotainment s uhlopriečkou 7“. Je posadený vysoko na palubnú dosku, takže s čitateľnosťou nie je problém. Za príplatok je dostupný aj väčší 9,3“ variant. Nový systém je relatívne jednoduchý a prehľadný, pričom má peknú grafiku. Skvelou novinkou je podpora konektivity so smartfónmi cez Apple CarPlay a Android Auto. **Spomeniem aj digitálny prístrojový štít s voliteľnou grafikou. Testované auto malo 7“ uhlopriečku tohto displeja a priestor na jeden budík. Vyššia verzia má až 10“, zobrazí dva budíky a aj mapu.** Skvelým pomocníkom v takomto mestskom aute je aj systém štyroch kamier (opäť pozdravujeme Peugeot) schopný vykresliť 360° pohľad na auto z vtáčej perspektívy. Rozlíšenie kamier síce nie je špičkové, ale poslúži.
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Pokračujte na ďalší príspevok »
Vyššia clá na autá dovezené z Číny? Čínske automobilky prechádzajú na plán B, pre Európu bude ešte horší
Nemeckí výrobcovia automobilových značiek odmietajú represívne clá na čínske automobilky.
STK
Technická kontrola aj bez návštevy STK. V Poľsku schvaľujú prelomový zákon, ktorý pošle STK priamo za majiteľom vozidla
Novela zákona o technických kontrolách vozidiel zavádza možnosť vykonať technickú skúšku aj mimo stanice technickej kontroly.
Novinka však nie je platná pre všetkých motoristov, navyše má svoje úskalia.Slovensko
Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách
V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.
Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.AKTUALITA
Toto je malá revolúcia v priamom prenose. Nová MAZDA EZ-6 je nielen úchvatná, ale dá sa ovládať zvonka hlasom
Inteligentná parkovacia technológia, ktorá umožňuje ovládať vozidlo hlasom, aj keď je vodič mimo vozidla, nadčasová elegancia a mnoho ďalšieho.
Nové elektrifikované vozidlá Mazda EZ-6 a Mazda ArataPlug-in hybridné SUV
Audi vylepšilo plug-in hybridné Q7 a Q8, dojazd hodnotili metódou WLTP EAER City
Nové SUV-čka od Audi sú naďalej výrazne moderné, a to ako esteticky, tak technicky. Na elektrinu dokážu prejsť až 90 kilometrov.
Q7 PHEV aj Q8 PHEV zdieľajú rovnakú pohonnú platformu, zákazník tak nemusí robiť kompromisy.Dopravná poradňa
Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke
V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.
Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.Novinka
Nový 7-miestny CITROËN C3 AIRCROSS
Francúzska automobilka neprezradila veľa informácií o novom modeli, prinášame vám teda všetky, ktoré boli predstavené.
Magazín
Sloboda na kolesách: tento hit má prepuknúť na Slovensku už toto leto!
Ušetrené peniaze, sloboda pohybu, magické výhľady na raňajky, piknik pod hviezdami a oveľa viac.
Svojpomocne prerobené dodávky na obytné vozidlá.Zmeny na STK sú opäť bližšie k realite. Minister im dal zelenú!
Technické kontroly na Slovensku už čoskoro čaká výraznejšia zmena. Niektorých vodičov poteší.
Isté skupiny vozidiel bude po novom potreba dostaviť na TK len raz za 4 roky. Vyhláška by mala nadobudnúť platnosť už 1. júla 2024.Videozáznam z nehody Andreja Danka spravila okoloidúca električka. Video je vonku a je veľkým sklamaním
Každý, kto čakal jednoznačnú odpoveď na to, čo sa vlastne stalo, bude zo zverejneného videa sklamaný.