TEST: Renault Clio 1.5 dCi – Má nafta v malom aute ešte zmysel?
Nové Clio ma pristihlo nepripraveného. Vedel som, že existuje, ale pracovný kolotoč nedovolil, aby som sa mu bližšie venoval. O to väčšie bolo moje prekvapenie, keď som si konečne sadol za jeho volant.
Vydané Text: Peter Orosz

Celé nové
Dizajn nového Clia nie je extrémne vzdialený tomu predošlému, takže konšpiračné teórie o facelifte nie sú celkom nepodložené. Až keď sú obe autá zaparkované vedľa seba, zistíte, že nové Clio je širšie, nižšie a omnoho krajšie než jeho aj tak celkom pohľadný predchodca.
Tlačidlá!
Bezkľúčovo otváram dvere a nasadám do auta. Wau. Dvojfarebný interiér vyzerá perfektne. Jeho základnú architektúru som pochopil okamžite a všetko hneď dávalo zmysel. Pozícia za volantom sa dá upraviť v dostatočne širokom rozsahu. Sedadlá sú príjemné, dobre tvarované a vďaka ich novej konštrukcii zaberajú menej miesta, z čoho ťažia zadní pasažieri. Predo mnou je nový volant. Netreba chodiť okolo horúcej kaše – je to takmer majstrovské dielo.
Všetko je inak
Najviac ma však potešilo, ako pekne je to všetko poskladané. Po prvom „omaku“ materiálov ma najviac šokovali použité materiály. Tie boli krásne mäkké a štruktúrované. A nebavíme sa len o vrchu palubnej dosky, ale takmer o všetkom, čo je na dosah ruky. **Výplne dverí sú takmer celé príjemne mäkké a mäkčený je dokonca aj stredový tunel, kde sa opierate kolenami.**

Komprimovaný luxus
Aby som vysvetlil svoje prekvapenie. Predchádzajúce Clio bolo milé, pekné, chutné. Považoval som ho za mestskú hračku a tomu som prispôsobil aj svoje očakávania. Dizajn hral prím, nejaké materiály či odhlučnenie som až tak neriešil. **Od nového Clia som čakal to isté v aktualizovanej podobe. No už naštartovanie známeho motora 1.5 Blue dCi s výkonom 85 kW/115 k bolo oveľa pokojnejšie, než som čakal.** Žiadne vibrácie, minimum klepotu. Radenie rýchlostí na šesťstupňovej manuálnej prevodovke je uspokojivé vďaka vyššej pozícii páky.

Dnešné
Samozrejme, Clio prináša do súčasnosti aj viac technológií. V testovanom aute bol lacnejší infotainment s uhlopriečkou 7“. Je posadený vysoko na palubnú dosku, takže s čitateľnosťou nie je problém. Za príplatok je dostupný aj väčší 9,3“ variant. Nový systém je relatívne jednoduchý a prehľadný, pričom má peknú grafiku. Skvelou novinkou je podpora konektivity so smartfónmi cez Apple CarPlay a Android Auto. **Spomeniem aj digitálny prístrojový štít s voliteľnou grafikou. Testované auto malo 7“ uhlopriečku tohto displeja a priestor na jeden budík. Vyššia verzia má až 10“, zobrazí dva budíky a aj mapu.** Skvelým pomocníkom v takomto mestskom aute je aj systém štyroch kamier (opäť pozdravujeme Peugeot) schopný vykresliť 360° pohľad na auto z vtáčej perspektívy. Rozlíšenie kamier síce nie je špičkové, ale poslúži.
Inzercia

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!