Novinka

Toto je auto, ktoré nahradí Ceed: KIA K4 ide na plné obrátky s lákavou výbavou

KIA K4 prichádza do Európy ako náhrada za Ceed. Prináša moderný dizajn, špičkové technológie, nové motory a bezpečnostné systémy, ktoré posúvajú kompaktný segment na novú úroveň.

Kia sa rozhodla definitívne uzavrieť jednu kapitolu a otvoriť úplne novú – v Európe predstavila model KIA K4, ktorý prichádza ako nástupca populárneho Ceedu. Značka sa nechce držať zaužívaných receptov, ale prináša do segmentu kompaktných áut čerstvý vietor. A nejde len o kozmetické zmeny, ale o úplne nový koncept, ktorý kombinuje dizajnovú filozofiu Opposites United so športovým nádychom a najmodernejšími technológiami.

Ceed bol roky spoľahlivým pilierom európskeho portfólia značky. Milióny predaných kusov dokazujú, že išlo o úspešný model. No automobilový svet sa mení rýchlejšie než kedykoľvek predtým a Kia vie, že na udržanie tempa potrebuje výraznejšie inovácie. KIA K4 preto nie je len facelift, ale odvážny krok vpred, ktorý má zaujať aj mladšiu generáciu zákazníkov, zvyknutých na odlišný štýl a nové technológie.

KIA K4 prichádza do Európy ako náhrada za Ceed. Prináša moderný dizajn, špičkové technológie, nové motory a bezpečnostné systémy, ktoré posúvajú kompaktný segment na novú úroveň.

Dizajn, ktorý púta pozornosť na prvý pohľad

Najväčší šok prichádza z exteriéru. KIA K4 sa prezentuje atletickými proporciami a výraznými detailmi, ktoré by ste od klasického hatchbacku možno ani nečakali. Zaujme plávajúca strecha, skryté kľučky zadných dverí v C-stĺpiku či unikátne osvetlenie Star Map Lighting, známe už z vlajkového SUV EV9. Nechýba ani exkluzívna farba Sparkling Yellow. Rozmery karosérie posunuli K4 do kategórie, kde už nemožno hovoriť o kompaktnosti v pravom slova zmysle. Dĺžka 4 440 mm a šírka 1 850 mm prinášajú priestranný interiér, v ktorom nájdu pasažieri na zadných sedadlách až 964 mm priestoru na nohy.

K tomu prirátajte batožinový priestor s objemom 438 litrov a je jasné, že K4 chce byť viac než len mestským autom. Vo verzii GT-Line dostáva hatchback ešte ostrejšie kontúry. Trojramenný volant, športové páčky pod volantom, lesklé čierne detaily či kolesá s veľkosťou 17 alebo 18 palcov dodávajú autu charakter, ktorý by ste čakali skôr od prémiových značiek.

KIA K4 prichádza do Európy ako náhrada za Ceed. Prináša moderný dizajn, špičkové technológie, nové motory a bezpečnostné systémy, ktoré posúvajú kompaktný segment na novú úroveň.

Motory

Kia sa rozhodla, že K4 osloví čo najširší okruh zákazníkov. Preto pripravila ponuku motorov, ktorá siaha od úsporných benzínových jednotiek cez mild-hybridy až po plnohodnotný hybrid, ktorý sa do ponuky dostane v roku 2026.

Tabuľka verzií Kia K4

Verzia / Motor Prevodovka Výkon Pohon Objem kufra
1.0 T-GDI 6V manuál 115 koní Predná náprava 438 l
1.0 T-GDI MHEV 6V manuál 115 koní Predná náprava 328 l
1.0 T-GDI MHEV 7DCT 115 koní Predná náprava 328 l
1.6 T-GDI 7DCT 150 koní Predná náprava 438 l
1.6 T-GDI 7DCT 180 koní Predná náprava 438 l
FULL HYBRID (2026) Predná náprava

Interiér K4 je navrhnutý tak, aby spĺňal požiadavky modernej generácie vodičov. Dominuje mu dvojica 12,3-palcových displejov, ktoré spájajú infotainment a digitálny prístrojový štít do jedného širokouhlého panelu. Samozrejmosťou je bezdrôtová podpora pre Apple CarPlay a Android Auto, nechýba prémiový audiosystém Harman Kardon, inteligentný hlasový asistent aktivovaný príkazom „Hey Kia“ a funkcia digitálneho kľúča 2.0. Technológia Kia Connect zabezpečuje aktualizácie softvéru na diaľku (OTA), vďaka čomu je možné auto priebežne vylepšovať bez nutnosti návštevy servisu.

KIA K4 prichádza do Európy ako náhrada za Ceed. Prináša moderný dizajn, špičkové technológie, nové motory a bezpečnostné systémy, ktoré posúvajú kompaktný segment na novú úroveň.

Bezpečnosť na prvom mieste

Nová KIA K4 dostala do štandardnej výbavy kompletný balík ADAS asistenčných systémov. To znamená, že má asistent jazdy na diaľnici 2.0, inteligentný tempomat, monitorovanie mŕtveho uhla či systém monitorovania 360° výhľadu – to všetko robí z K4 jedno z technologicky najpokročilejších áut vo svojej triede. Náhrada Ceedu nie je len o zmene mena. Sme radi, že Kia sa už dlhé roky nebojí experimentovať a prispôsobovať sa meniacim trendom. Automobilka aj týmto krokom posilní svoju pozíciu na európskom trhu. ešte sme ale zvedaví na cenu.





Autá ma sprevádzajú už od detstva – začalo to otcovou garážou a pokračovalo cez testy, rozhovory a nekonečné hodiny strávené za volantom (aj klávesnicou). Dnes som šéfredaktorkou portálu Autoviny.sk a stále si myslím, že najlepší zvuk je ten, ktorý ide spod kapoty. Aj články by mali byť dobré ako niektoré autá – musia mať tempo, rytmus, pointu… a ak zanechajú stopu, o to lepšie. A hoci mám slabosť pre poriadny osemvalec, viem sa nadchnúť aj pre elektromobil. Ale musí byť naozaj dobrý!