Na Slovensku sa vyrobilo viac ako milión kusov 4. generácie Kie Sportage

Za celý čas sa na Slovensku pritom vyrobilo už viac ako 1,9 milióna kusov modelu Sportage.
Vydané  Text: 

Kia Motors Slovakia vyrobila v decembri 2020 miliónty automobil Sportage štvrtej generácie. Súčasná verzia sa vyrába od konca roku 2015, vyrobenie milióna kusov z tohto modelu trvalo teda približne päť rokov. Za prvých jedenásť mesiacov tohto roka Kia Motors Slovakia vyrobila zatiaľ viac ako 140 000 kusov modelu Sportage. Aj v 2020 tvorí Sportage viac ako polovicu celkovej produkcie v Kia Motors Slovakia. Zmenu preferencií zákazníkov možno sledovať aj pri tomto úspešnom automobile. V posledných rokoch sa presúva ťažisko k výbavám s benzínovým motorom – v tomto roku nimi bolo vybavených až 70 % modelov Sportage. K dispozícii sú aj verzie s dieselovými agregátmi, ktoré sú vyrábané v Kia Motors Slovakia aj v elektrifikovanej verzii ako mild-hybrid. Elektrifikované verzie Sportage boli v aktuálnom roku vyrobené pre viac ako 24 tisíc zákazníkov. „Model Kia Sportage štvrtej generácie je stále veľmi populárny medzi zákazníkmi. Atraktívny dizajn, vysoká kvalita a moderné technológie sú hlavné piliere jeho úspechu. K jeho obľúbenosti v poslednom období prispieva aj dostupnosť elektrifikovanej mild-hybrid verzie, ktorá v tomto roku zatiaľ tvorí viac ako 18% výroby modelu Sportage,“ povedal Ján Žgravčák, hovorca spoločnosti Kia Motors Slovakia. Jubilejný miliónty vyrobený model Sportage aktuálnej generácie vo výbave GT-Line bol začiatkom decembra vystavený v areáli závodu Kia Motors Slovakia. Nepoputuje k zákazníkovi, ale bol súčasťou súťaže, v ktorej desiati zamestnanci Kia Motors Slovakia získali práve tento automobil každý na jeden mesiac. Vyhrať tento jedinečný automobil mohli po správnom zodpovedaní otázok práve o tomto modelovom rade. Kia Sportage bol druhým typom automobilu po modeli cee’d, ktorý sa začal v Kia Motors Slovakia vyrábať ešte v roku 2007 – vtedy to bola jeho druhá generácia. Do roku 2010 bolo z tejto generácie vyrobených viac ako 100 000 vozidiel. Nasledovala tretia generácia, ktorá si získala sympatie mnohých zákazníkov po celej Európe a z tohto modelu zišlo do roku 2015 z výrobných liniek na Slovensku takmer 800 tisíc kusov. Po zrátaní všetkých troch generácií Sportage, ktoré sa v závode Kia Motors Slovakia v Tepličke nad Váhom do konca roka 2020 vyrobili, prídeme k číslu 1,9 milióna. Viac ako polovica z tohto počtu pripadá pre stále vyrábanú štvrtú generáciu, ktorej výroba bude pokračovať aj v roku 2021.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.