Magazín

Veľký neoficiálny redizajn Volkswagenu

Volkswagen rebranding 2018-2020 (zdroj: Moe Slah @Behance)

Nemecký automobilový gigant Volkswagen aktuálne prechádza veľmi dynamickým vývojom. Reaguje tým na celospoločenskú požiadavku na novú podobu osobnej mobility, v ktorej zohrávajú kľúčovú úlohu elektromobily. Volkswagen sa tejto príležitosti chopil rýchlo a zapracoval ju do svojej stratégie, vďaka čomu už dnes VW vnímame ako jedného z budúcich lídrov celého priemyslu elektromobility.

Iba niekoľko mesiacov dozadu sme sa dozvedeli, že Volkswagen zmenil svoje logo. Úpravou svojho doterajšieho mienil poukázať na svoju schopnosť prispôsobiť sa novej dobe a aj aktuálnym dizajnovým trendom. Tenšie línie typického loga so štylizovanými písmenami VW v kruhu mali posunúť vizuálnu indentitu značky do digitálnej doby a priblížiť sa tak mladšej cieľovej skupine. Nové logo je tak vizuálne čistejšie, zdanlivo jednoduchšie, lepšie reprezentuje elektrickú budúcnosť výrobcu, ktorá spočíva v modelovom rade ID.

Podľa niekoho takáto zmena vizuálnej identity nemusela byť dostatočná. Je však potrebné uvedomiť si, že na grafické princípy koncernu je naviazaný doslova celý priemysel, preto sa púšťať do dramatických a revolučných zmien nemusí byť vždy správna cesta. Napriek tomu sa môžeme nechať uniesť návrhmi na redizajn, respektíve rebranding od fanúšikov autopriemyslu.

Prečo sa robia „fan-made rebrandingy“?

Rebrandingy veľkých značiek sa z času na čas dostanú do našej pozornosti napriek tomu, že sa obyčajne jedná o amatérske i profesionálne práce nezávislých grafikov a dizajnérov. Zámerom umelcov je poukázať na svoje schopnosti, získať v komunite rešpekt a dúfajú, že si ich niekto v značke začne všímať tak intenzívne, že mu napokon tento niekto zverí nejaký projekt. Aj toto je cesta, akou sa freelanceri dostávajú k hodnotným zakázkam.

Rebranding spoločnosti Volkswagen od dizajnéra a grafika menom Moe Slah bol zverejnený na platforme Benance.net ešte v roku 2018 a nás zaujal na toľko, že sme mu poskytli priestor na Autovinách.

Modrá a zelená ako kľúčové farby

Návrh od Slaha zodpovedá moderným nárokom na vizuálnu identitu, ale predstavuje značku v značne odlišnom svetle ako je tomu dnes. Klasické kruhové logo je v podaní Slaha minunulosťou, budúcnosť podľa neho tkvie vo vizuálnej plnosti, jemných odtieňoch modrej a zelenej, ktoré reprezentujú elektrifikáciu a apel na ekológiu.

Cieľom je spraviť VW prístupnejším a menej zdržanlivým, pritom zdôrazniť inovatívnosť pre odôvodnenie vyššej ceny vozidiel,“ cituje sa v správe Jochen Sengpiehl, marketigový šéf značky. Ako si to interpretoval dizajnér Moe Slah, môžete vidieť nižšie.

Podľa niektorých komentárov odborníkov je tento redizajn vyhotovený s cieľom upútať pozornosť mladých ľudí, ale zabúda pritom na tých starších, ktorí ešte stále preferujú skôr konzervatívny prístup k vizuálnej identite značiek.

Pre úplnosť dodávame, že sa jedná o neoficiálny rebranding spoločnosti Volkswagen bez ambície preniesť do ho reality.

Prosíme, nezabudnite zdvihnutým palcom oceniť Slahovu prácu aj na jeho profile na Behance. Fotografie nižšie sú užším výberom z jeho komplexnej práce:

Volkswagen rebranding 2018-2020 (zdroj: Moe Slah @Behance)
Volkswagen rebranding 2018-2020 (zdroj: Moe Slah @Behance)
Volkswagen rebranding 2018-2020 (zdroj: Moe Slah @Behance)
Volkswagen rebranding 2018-2020 (zdroj: Moe Slah @Behance)
Volkswagen rebranding 2018-2020 (zdroj: Moe Slah @Behance)
Volkswagen rebranding 2018-2020 (zdroj: Moe Slah @Behance)
Volkswagen rebranding 2018-2020 (zdroj: Moe Slah @Behance)
Volkswagen rebranding 2018-2020 (zdroj: Moe Slah @Behance)
Volkswagen rebranding 2018-2020 (zdroj: Moe Slah @Behance)
Volkswagen rebranding 2018-2020 (zdroj: Moe Slah @Behance)
Erik Stríž je redaktor magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. V mediálnej oblasti pôsobí od roku 2007 a okrem automobilov sa venuje aj technológiám a bezpečnosti.
Kontakt: erik@striz.sk