Advertisement

Advertisement

Adrenalínová bomba: Polaris Slingshot

Má o koliesko menej, fúka do nej, aj prší, nechráni ani len pred muchami a nie je v nej kde odložiť ani ten najmenší nákup. Ale to vôbec nevadí!
Vydané  Text: 


Advertisement
Trojkolka Slingshot nie je lacnou alternatívou ku štyrom kolesám, je to extrakt súčastí potrebných pre radosť, zbavený akýchkoľvek zbytočností. Jej kľúčovým parametrom je hmotnosť, váži iba 771 kg. V boji s kilogramami jej významne pomáha, že pred úradmi sa tvári ako motocykel a tak môže vyjsť na cestu oprostená o všetko, bez čoho si súčasný automobil už ani nevieme predstaviť. Má však volant, dve sedačky vedľa seba, aj náznak karosérie, tak ju s prižmúrením oboch očí za auto považujme. Srdcom stroja je štvorvalec Ecotec z produkcie GM, dosahujúci z objemu 2,4 litra výkon 129 kW (175 k) pri 6 200 1/min a krútiaci moment 225 Nm pri 4 700 ot./min. Naň nadväzuje päťstupňová mechanická prevodovka, spriahnutá so zadným kolesom priemeru 20” pomocou ozubeného remeňa zosilneného uhlíkovými vláknami. ![68D9FOBN-7Q](http://img.youtube.com/vi/68D9FOBN-7Q/0.jpg) Slingshot sa zrodil pre zákruty, má dĺžku len 3 800 mm a rázvor 2 667 mm, no šírku 1 970 mm a výšku 1 318 mm. O výške ťažiska viac napovedá aj svetlá výška iba 127 mm. Dômyselnej konštrukcii zodpovedá aj predná náprava s kovanými diskami priemeru 18“, zavesenými na dvojitých priečnych ramenách kovaných z hliníkovej zliatiny. Výbava je sparťanská, tvorí ju vode odolný informačný systém s displejom, cúvacia kamera a prekvapivo i audio systém, dokonca so šiestimi reproduktormi. Vodičovi ale uľahčuje prácu so strmo sprevodovaným riadením posilňovač, pri brzdení mu pomáha ABS a v prípade núdze sa dokonca môže spoľahnúť aj na stabilizačný systém.








Pokračujte na ďalší príspevok »



KĽÚČOVÝ MODEL ZNAČKY

PRVÝ TEST KIA EV9: Výkonný luxus. Je však porovnávanie s BMW na mieste?

  • Na veľké SUV Kia EV9 sme čakali možno až príliš dlho, a tak vyburcovala naše očakávania. Prvé dva dni s modelom nám odhalili, či má EV9 právo považovať sa za vlajkovú loď značky.

     Na Slovensku sa predáva od 74 990 €, za čo dostanete verziu Earth 1st Edition RWD 99,8 kWh 149,5 kW. GT-Line 1st Edition ide potom od 82 990 €.  Zdá sa, že každé euro stojí za to.
  • FIREMNÉ AUTO

    Výhody veľkých teraz aj pre malých. Škoda vám dá flotilové zľavy či extra starostlivosť už pri kúpe jedného vozidla

  • Hovorí sa, že byť veľký má svoje výhody. V tomto prípade to znamená, že spoločnosť Škoda Auto Slovensko – líder vo fleetovom segmente – dokáže ponúknuť zvýhodnenú flotilovú ponuku pre firemných zákazníkov už pri kúpe jedného vozidla. To zahŕňa lepšie ceny, množstvo vozidiel ihneď skladom či ďalšie výhody vo financovaní a starostlivosti o vozidlo.