Nový malý van: Citroën C3 Picasso

Automobilka Citroën predstaví na autosalóne v Paríži ďalšieho člena svojej „maliarskej“ rodiny. Do kategórie malých vanov totiž pribudne model C3 Picasso, ktorý sa bude vyrábať v trnavskom závode PSA.
Vydané  Text: 

Pri prvom pohľade na toto vozidlo možno vidieť snahu o spojenie viacerých protikladov: Citroën C3 Picasso je oblý aj hranatý, jemný i robustný, príťažlivý a zároveň drzý. Charakterizuje ho zvýšená karoséria, ktorá sa pravdepodobne podpíše pod veľkorysé priestorové pomery v kabíne. Predná časť nám trocha pripomína rozprávkové Nemo, v každom prípade je však odvážna a zapadá do súčasnej dizajnovej reči francúzskej značky. Vozidlo má celkovú dĺžku 4,08 metra, šírku 1,73 metra a výšku 1,62 metra. Veľmi zaujímavý údaj nesie batožinový priestor v základnej päťmiestnej konfigurácii: po hranu krytu pod oknami podľa normovaných kvádrov VDA totiž poskytne rovných 500 litrov prepravného objemu. Konštruktéri vozidla nezabudli ani na variabilitu: zadné sedadlá sú delené a dajú sa posúvať v pozdĺžnom smere o 150 mm, čo znamená, že sa môže zväčšovať objem kufra, resp. priestor na nohy zadných pasažierov. Pomocou jednoduchého mechanizmu sa dajú tiež sklopiť do roviny. Celkový úložný priestor môže na dĺžku zväčšiť aj sklápateľné operadlo spolujazdca. Interiéru dominuje na palubnej doske centrálne umiestnený displej. Nachádza sa tu digitálny tachometer, otáčkomer či údaje z rádia i palubného počítača. Ovládacích prvkov nie je vo vozidle prehnane veľa, práve naopak, stavilo sa na jednoduchosť a prehľadnosť. Model C3 Picasso môže byť vybavený panoramatickou strechou, ktorá sa spolu s ostatnými oknami môže postarať o celkovú plochu presklenia až 4,52 m2. O pohon predných kolies sa postarajú overené motory z dielne koncernu PSA, resp. zo spolupráce s BMW. Presné špecifikácie štyroch avizovaných agregátov podrobne ešte nepoznáme. Benzínový základ bude tvoriť zrejme bavorská jednaštvorka VTi s výkonom 69 kW (95 k), naftové pohonné jednotky budú mať svoje zastúpenie v podobe 1.6 HDi vo výkonových variantoch 66 kW (90 k), resp. 80 kW (109 k).








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.