DACIA X: Rumuni pripravujú konkurenciu pre Citroën C5 X! Nádherný robustný liftback má iba jednu chybu, zatiaľ

Očakáva sa, že model rumunskej značky príde na európsky trh v roku 2026.

Má ísť o novú vlajkovú loď automobilky, ktorá nedávno absolvovala zásadnú zmenu imidžu.
Vydané  Text: 

Citroën C5 X bol predstavený v roku 2021, keď spoločnosť uviedla, že tento model segmentu D spája „eleganciu sedanu, praktickosť kombi a zvýšenú svetlú výšku crossoveru“. V skutočnosti úlohu vlajkovej lode značky teraz plní veľký liftback. V budúcnosti bude mať tento model pravdepodobne konkurenta, ktorý bude uvedený na trh pod značkou Dacia.

Rumunská značka Dacia, ktorú vlastní francúzska spoločnosť Renault, podľa uniknutých správ predstaví vysoký veľký liftback navrhnutý v štýle SUV-kupé.

Model má v budúcnosti predstavovať vlajkovú loď značky Dacia. Podľa predbežných údajov sa novinka objaví na európskom trhu v roku 2026.

Inzercia

Advertisement

Inzercia

Zatiaľ neexistujú žiadne oficiálne informácie o tom, ako bude budúca vlajková loď Dacie vyzerať a ani to, ako sa vlastne bude volať. Zatiaľ preto môžeme písať o modeli ako o DACIA X.

Dizajnér španielskej publikácie ý sa podelil o svoju predstavuje toho, aký vzhľad by takáto novinka mohla získať. Ukazuje sa, že grafici zo Španielska vedeli viackrát správne odhadnúť kľúčové dizajnové prvky pripravovaných automobilov, v čo dúfame aj teraz.

Očakáva sa, že dĺžka modelu bude niečo cez 4,6 metra a za karosériu bude zvolený takzvaný „zdvihnutý“ liftback, niečo práve niečo v štýle modelov X od značky Citroën.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia
DACIA X - Vizualizácia pripravovaného modelu v modrom laku karosérie

DACIA X – Vizualizácia pripravovaného modelu v modrom laku karosérie

DACIA X - Vizualizácia pripravovaného modelu v čiernom laku karosérie

DACIA X – Vizualizácia pripravovaného modelu v modrom laku karosérie

Inzercia

Inzercia

Značke Dacia sa podarilo prekonať nelichotivú povesť

Automobilka Dacia je rumunská automobilka s bohatou históriou, ktorá sa začala písať už v roku 1966. Vtedy bol podpísaný zmluvný dohovor medzi rumunskou vládou a francúzskou automobilkou Renault na výrobu automobilov v Rumunsku. Výroba prvých áut Dacia sa začala o tri roky neskôr, v roku 1969.

Prvé modely Dacie boli založené na francúzskom aute Renault 8, ktorý bol vytvorený pre európsky trh. Dacia však postupne vytvárala aj vlastné modely, ako napríklad Dacia 1300, ktorá bola veľmi populárna v 70. a 80. rokoch v Európe a Ázii. V roku 1999 bola Dacia od Renaultu odkúpená rumunskou spoločnosťou Automobile Dacia SA.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Po odkúpení sa výroba automobilov Dacia zvyšovala a rozširovala sa aj do ďalších krajín. V roku 2004 bola na autosalóne v Paríži predstavená vtedy nová generácia Dacie Logan, ktorá sa stala veľmi populárnou pre svoju cenovo dostupnú cenu a kvalitnú výrobu. V roku 2005 bola Dacia odkúpená spoločnosťou Renault, čím sa stala súčasťou skupiny Renault.

V súčasnosti Dacia ponúka na trhu viacero modelov, ako napríklad Dacia Sandero, Dacia Duster alebo Dacia Logan. Tieto autá sú známe pre svoju jednoduchosť, spoľahlivosť a cenovo dostupnú cenu. Dacia sa stala populárnou aj v iných krajinách, ako napríklad v Indii, kde sa vyrába Dacia Duster pod názvom Renault Duster.

Inzercia

Dá sa povedať, že značke Dacia sa podarilo prekonať nelichotivú povesť, ktorú získala predovšetkým pre nižšiu kvalitu karosérií v minulosti.

Dacia je dnes jednou z najúspešnejších automobiliek. Jej úspech spočíva v jednoduchosti, spoľahlivosti a cenovo dostupnej cene. Dacia sa stala súčasťou skupiny Renault, ale stále si zachováva svoju pôvodnú identitu a charakter, ktorú pritom iba nedávno významne modernizovala. Značka je od roku 2022 výrazne modernejšia a hoci si stále zachováva cenovú výhodnosť modelov, sú už aj veľmi solídne technologicky vybavené.

 

Nový grafický formát sa do praxe zaviedol postupne a podľa slov automobilky ide dokonca o novú kapitolu v jej histórii.

Nový logotyp automobilky je štylizovaným nápisom DACIA s ostro navrhnutými písmenami, ktoré budia dojem šípiek. Tento logotyp sa po rozdelení stáva novým znakom značky Dacia, ktorý sa bude objavovať na volantoch a predných kapotách áut. Je tvorený písmenami DC tak, že mierne prekrývajúce sa vyzerajú ako štylizované písmeno X.

Vľavo aktuálne používaný znak a logo značky DACIA, vpravo nový logotyp a nový znak. Na autách sa objaví od roku 2022

Okrem samotného logotypu a znaku sa zmenili aj farby typické pre Daciu. Zatiaľ čo doteraz sme sa stretávali s farebnou schémou modrej a bielej, po novom to je zelená khaki.  Farebnú paletu vizuálov a reklám potom budú dopĺňať prírodné farby tmavá khaki, piesková a červená terracota, ale aj výraznejšia oranžová a jasná zelená.

Dacia sa tak orientuje na evokovanie prirodzenosti, spätosti s prírodou či terénom, outdoorovými aktivitami.

 








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.