Volkswagen má veľké plány s elektrickou platformou MEB. Ponúkne skvelý dojazd a rýchle nabíjanie.

Volkswagen plánuje veľké vylepšenia platformy MEB. Tá by mala ponúknuť skvelý dojazd aj rýchlosť nabíjania.
Vydané  Text: 

Volkswagen sa v posledných rokoch výrazným spôsobom podieľal na formovaní svetovej elektromobility. Do tohto odvetvia automobilového priemyslu nalial veľké množstvo prostriedkov a istým spôsobom tak načrtol svoje budúce smerovanie. Aktuálne má značka z Wolfsburgu na Európskom trhu k dispozícii trojicu modelov postavených na platforme MEB s tým, že už čoskoro sa pridá štvrtý. Ide pritom o kľúčový prvok VW na ceste k uhlíkovo neutrálnej budúcnosti. ### MEB dostane vylepšenia Platforma MEB, alebo aj Modularer E-Antriebs-Baukasten, je dôležitou súčasťou viacerých elektrických modelov naprieč celým koncernom. Okrem elektromobilov od Volkswagenu sú na tejto platforme postavené aj autá iných značiek. MEB nájdeme v Audi, CUPRA či v českej Škode. Všestrannosť tejto elektrickej platformy potvrdzuje aj jej nasadenie v širšom spektre modelov. **Od menších áut typu VW ID.3 až po pomerne veľký ID.Buzz, ktorý sa do predaja dostane už čoskoro**.
Platforma MEB bola koncepčne uvedená už v roku 2017 a teraz nastal čas na jej drobné vylepšenia. Podľa [interných dokumentov](https://www.volkswagenag.com/presence/investorrelation/publications/presentations/2022/04/2022.04.12_UBS%20Paris%20Electric%20Car%20Day%20Dr.%20Bagschik.pdf) automobilky sa chystajú zmeny predovšetkým v rýchlosti nabíjania a v navyšovaní maximálneho možného dojazdu. Hlavne druhá menovaná položka je z pohľadu zákazníka extrémne dôležitá. Mnohí potencionálni zákazníci sa totiž vo všeobecnosti sťažujú na obmedzený dojazd elektromobilov. ### Dojazd až 700 kilometrov Modernizovaná platforma MEB by mala podľa dokumentov koncernu priniesť **maximálny možný dojazd na úrovni 700 kilometrov**. Aktuálne je dojazd niektorých modelov v závislosti od konfigurácie stanovený na maximálne 553 kilometrov. Zvýšiť by sa však mala aj maximálna rýchlosť nabíjania. Najnovšia aktualizácia softvéru priniesla podporu nabíjania z maximálnym výkonom 135 kW. **Modernizovaná platforma MEB by tento výkon mala navýšiť až na 200 kW**. Lepšie hodnoty by mala dosahovať aj akcelerácia, ktorá je v dokumentoch uvedená na hodnote 5,5 sekundy.
### Prídu aj lacné elektromobily Okrem toho však Volkswagen v blízkej budúcnosti plánuje masívnu elektrickú ofenzívu. **Do roku 2025 sa očakáva predstavenie „elektrického Passatu“, ktorý by mal vychádzať zo štúdie AERO B**. Nezabúda sa však ani na lacnejšiu alternatívu elektromobilov. Tá by do zmieneného roku mala byť reprezentovaná produkčnou verziou konceptu ID.LIFE. Od nej následne budú odvodené aj iné lacnejšie elektromobily naprieč viacerými značkami koncernu.




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.