Vybuchujúce airbagy zanechávajú krvavé odtlačky s logom automobilky na rukách. Ako je to možné?

Na vine sú samotní vodiči.
Vydané Text: 

Byť súčasťou dopravnej nehody, hoci aj malej, môže byť nepríjemný zážitok. Našťastie žijeme v dobe, v ktorej sú nehody vďaka asistenčným a bezpečnostným systémom výrazne menej smrteľné ako kedykoľvek predtým. **Napriek tomu sú zranenia stále bežné, za niektoré si však môžeme aj sami.** Andrea Juarezová sa po nehode pochválila na Twitteri zaujímavým zranením. Výsledkom bočného nárazu na štvorcestnej križovatke bola **zlomenina ruky s celkom neprehliadnuteľnou pomliaždeninou na predlaktí.** Netradičné zranenie ju prekvapilo natoľko, že si hneď po nehode túto pozoruhodnú modrinu odfotila a zverejnila na sociálnej sieti. Na ruke si totiž našla dokonalý krvavý odtlačok loga automobilky Nissan. **Ako sa neskôr ukázalo, nešlo o jediný prípad podobného zranenia.** Na fotografii vyššie môžete vidieť, že ďalší nešťastný vodič dostal pri nehode takmer dokonalú reprodukciu loga Hyundai. Podobné príbehy potom začali zdieľať aj ďalší vodiči, ktorí odchádzali z miesta nehody domov s odtlačkami ako Dodge, Jeep, Honda, Mazda, Buick atď.
Tieto zranenia sú vždy na rovnakom mieste v oblasti predlaktia. A dôvod? **Mnohí vodiči totiž pri jazde držia volant nesprávne, zvyčajne s jednou rukou na vrchu venca a predlaktím presne v dráhe airbagu.** Nikto by nemal zabúdať na to, že airbagy sa nafukujú rýchlym spaľovaním tuhého paliva, čo spôsobuje expanziu plynu, ktorý napĺňa tenký nylonový vak. Nafúknutie airbagu tak trvá len zlomok sekundy, častokrát vystreľuje rýchlosťou cez 320 km za hodinu. **Táto sila musí prebiť centrálny plastový dekor volantu, pod ktorým sa airbag skrýva.** Na plastovom kryte je pritom zvyčajne vyobrazené logo automobilky, ktoré sa nešťastníkom otlačilo o predlaktie.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



FOTOGALÉRIA

V Bratislave dnes odštartovala výroba nového Superbu, pozrite sa do zákulisia výroby závode VW Slovakia

  • Nový Superb Combi sa vyrába súčasne s VW Passat Combi, neskôr sa do programu produkcie pridá aj Superb vo verzii liftback.

     Závod Volkswagen Slovakia sa pre spustenie výroby dôležitých modelov výrazne modernizoval, investícia do projektu Beta+ obnáša stovky miliónov eur. V rámci prípravy na sériovú produkciu sa vyrobilo až do dvetisíc kusov nového Superbu Combi.
  • Nabitá ponuka

    Slovenský Mercedes prišiel s neodolateľnou ponukou. Do ceny elektromobilov zahrnul nabíjací kredit, poistenie, financovanie aj nabíjací set

  • Poistenie na 2 roky, flexibilný systém nabíjania Pro, kredit na nabíjanie, predĺženú záruku na 6 rokov alebo do 90 000 km a zvýhodnené financovanie sú teraz v cene každého avizovaného elektromobilu.

     Kredit na nabíjanie je až do 6000 eur! Ponuka platí pre vozidlá k priamemu odberu, aj pre vozidlá zadané do výroby, dodané do 31. 12. 2023.