Prvá jazda na Hyundai Bayon: aká je pravda o vnútornom priestore a výkone trojvalcov?
Bayon je deviaty model značky Hyundai ponúkaný na Slovensku a zároveň najmenšie SUV v jeho portfóliu. Prečo by mal na trhu uspieť, keď už dnes má silnú konkurenciu? A ako sa vlastne líši od modelu Kona?
Vydané Text: Erik Stríž
- Hyundai Bayon je najnovší model značky pre európsky trh, vyrába sa v Turecku (Hyundai Assan O.S.)
- Na Slovensku sa už predáva od akciových 14 490 eur (cenník Hyundai Bayon tu) vo verzii s motorom 1,2i (62 kW)
- Najlepšie vybavený model je mild-hybrid 1,0 T-GDi MHEV STYLE za akciových 20 890 eur
- V predaji je aj s dvojspojkovou automatickou prevodovkou 7DTC
- Vyskúšali sme verziu s benzínovým motorom 1.0 T-GDi s max. výkonom 73,50 kW s automatickou prevodovkou
Kľúčové vlastnosti
- ponúka výhradne benzínové motory, základom je atmosférický (bez turba) 1,2 MPi, ďalšie sú litrové trojvalce;
- nami testovaný model mal trojvalec s max. výkonom 73,50 kW
- základom je manuálna 6-stupňová prevodovka, k dispozícii je aj inteligentná prevodovka 6 iMT a tiež automat DTC;
- Hyundai Bayon rozmery: 4 180 × 1 775 × 1 500 mm (so strešnými lyžinami, ktoré sú už v sériovej výbave);
- rázvor má kompaktnú dĺžku 2 580 mm;
- minimálna svetlá výška podvozka je 165 mm, je vyšší o 2,5 centimetra ako Kona;
- Vpredu je tradične náprava typu MacPherson, vzadu sú spriahnutá náprava so skrutnou priečkou;
- batožinový priestor dosahuje až 411 litrov, po sklopení sedadiel 1 205 litrov.
Motorizácie a technické údaje HYUNDAI BAYON
1.2 MPi | 1.0 T-GDi | 1.0 T-GDi MHEV | |
Motor | atmosférický benzínový R4, 1 197 cm³ | preplňovaný benzínový R3, 998 cm³ | preplňovaný benzínový R3, 998 cm³, 48 V mild-hybrid |
Výkon | 61,8 kW (84 k) pri 6 000 ot./min. | 73,5 kW (100 k) pri 4 500 – 6 000 ot./min. | 88,3 kW (120 k) pri 4 500 – 6 000 ot./min. |
Krútiaci moment | 118 Nm pri 4 200 ot./min. | 172 Nm pri 1 500 – 4 000 ot./min. | 170 Nm pri 1 500 – 4 000 ot./min. (200 Nm pri DCT) |
Prevodovka | 5-stupňová manuálna | 6-stupňová manuálna alebo 7-stupňová automatická DCT | 6-stupňová manuálna alebo 7-stupňová automatická DCT |
Pohon a podvozok | pohon predných kolies, vpredu náprava McPherson, vzadu spriahnutá náprava so skrutnou priečkou, Pneu: 185/65 R15, 195/55 R16, 205/55 R17, Brzdy: kotúčové, vpredu s vnútorným chladením | ||
Batožinový priestor | 411 / 1 205 dm³ | ||
Rozmery | 4 180×1 775×1 500 mm, rázvor 2 580 mm | ||
Pohotovostná/celková hmotnosť | 1 045-1 155/1 580 kg | 1 095-1 230/1 660 kg | 1 145-1 255/1 680 kg |
Najvyššia rýchlosť | 165 km/h | 180-183 km/h | 185 km/h |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h | 13,5 s | 10,7-11,7 s | 10,4 s |
Kombinovaná spotreba (WLTP) | 5,5-5,7 l/100 km | 5,4-5,7 l/100 km | 5,2 – 5,5/100 km |
Emisie CO₂ (WLTP) | 124-129 g/km | 122-129 g/km | 118 – 125 g/km |
Cena od | 14 490 € | 15 190 € | 20 890 € |
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
Spravodajstvo
Cestovné doklady pre deti: Ak dieťaťu stačí na cestovanie detský občiansky preukaz, využite to. Je to aj lacnejšie
Tip pre rodičov s malými deťmi, ktorí sa počas leta chystajú vycestovať do krajín v rámci EÚ.
Takto môžu ušetriť 13 eur a niekoľko týždňov.Kúpa nového auta
Novinári zisťovali, ako v autobazároch vyjednať najvyššie zľavy. Podarilo sa im ušetriť tisíce
Nemeckí novinári zisťovali, kde a ako získať najvyššie zľavy. Prekvapuje, kam sa až zľavy na nové autá dokážu vyšplhať!
Spaľovací motor alebo elektrický pohon: kde sa dojednať vyššia zľava?Autopriemysel budúcnosti
Dojazd cez 1000km a nabíjanie 600km za 10 minút! Nová revolučná batéria už smeruje do výroby.
Prvá batéria svojho druhu pripravuje revolúciu v doprave.
Sme na to pripravení?Európska únia plánuje zaviesť nové pravidlá odoberania vodičských preukazov. Budú prísnejšie ako dnes?
Európska únia chce zjednotiť pravidlá pre odoberanie vodičských preukazov. Týkať sa majú všetkých členských štátov.
Jazda bez platného vodičského preukazu by sa mala dostať do kategórie závažných poručení pravidiel. Navrhovaná zmena už prešla prvým čítaním.Poradňa
Legislatívne zmeny platné od 1. mája: Živnostníci s autami dostanú viac peňazí a podnikatelia nižšie dane
Zvýšenie náhrady za používanie súkromného auta pri pracovných cestách.
Nové sadzby sa vzťahujú aj na živnostníkov, ktorí používajú osobné auto v súvislosti s podnikaním.Nová Honda WR-V: Najlacnejšie SUV a jeho cesta z Indie do Japonska
Tento rok aj na ďalších trhoch pod iným menom.
Servis
Odťah si premyslite: Prečo mnohé moderné autá nemožno jednoducho odtiahnuť pomocou lana?
Technologický pokrok v autopriemysle prináša aj nové obmedzenia, na ktoré bežný motorista obyčajne pri kúpe nemyslí.
Keď nie je možné vozidlo vliecť, je potrebné ho „odtiahnuť“ umiestnením na plošinu. Aktualizácia pôvodného príspevku.História autopriemyslu
Najpopulárnejšie autá všetkých čias: Zoznam legiend, ktoré zmenili automobilový priemysel
História automobilového priemyslu je plná úspešných modelov, ale ako lepšie zhodnotiť ich popularitu, ak nie predanými kusmi?
V tomto zozname sa nachádzajú aj autá, ktoré pochádzajú ešte z minulého storočia, no niektoré dnešné modely môžu o takomto míľniku iba snívať.AKTUALITA
Nový dizajnový jazyk značky Renault odhalený v novinke Symbioz!
Model je zameraný na širokú zákaznícku základňu, od rodín, až po firemné vozové parky.
Fúzia obľúbenej klasiky a moderných prvkov.História autopriemyslu
Rolls-Royce oslavuje 120 rokov na automobilovej scéne. Spoznajte príbeh tejto ikonickej značky
Rolls-Royce bola vždy značka luxusu, dnes nové modely stoja od 200-tisíc eur vyššie, pričom za špeciálne vyrobené exempláre sa platia desiatky miliónov.