Poradňa

Legislatívne zmeny platné od 1. mája: Živnostníci s autami dostanú viac peňazí a podnikatelia nižšie dane

Zvýšenie náhrady za používanie súkromného auta pri pracovných cestách.

Nové sadzby sa vzťahujú aj na živnostníkov, ktorí používajú osobné auto v súvislosti s podnikaním.
Vydané Text: 

Ak idete ako zamestnanec na pracovnú cestu a použijete súkromné vozidlo, dostanete teraz peniaze navyše.

Tieto peniaze sú vyplácané spolu s náhradou za spotrebované pohonné látky.

Nové sadzby sa vzťahujú aj na živnostníkov, ktorí používajú osobné auto v súvislosti s podnikaním.

Zmena cestovných náhrad nastala od 1. mája 2024.

Zmena pomôže zamestnancom aj podnikateľom.

Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny uviedlo nové opatrenie pre vodičov

Zmena sa týka sumy základnej náhrady za používanie cestných vozidiel na pracovných cestách.

Mnohí Slováci sa teraz určite potešili, ide totiž o obľúbený nástrojom pre legálnu optimalizáciu daní.

Cieľom ministerstva bolo zvýšiť sumy základnej náhrady za každý prejazdený kilometer.

Štát vysvetlil, že k tejto zmene dochádza vzhľadom na vývoj cien položiek súvisiacich s prevádzkou motorových vozidiel.

Inflácia sa v druhej polovici minulého roka a aj v prvých mesiacoch tohto roka postarala o zvýšené náklady na autá.

Ako sa to odrazí v praxi?

Nové výšky základnej náhrady za každý kilometer sú nasledovné:

  1. jednostopové vozidlá a trojkolky – 0,075 eura,
  2. osobné cestné motorové vozidlá 0,265 eura.

Predchádzajúca sadzba vo výške 0,252 eura bola v platnosti od 1. júla 2023.

Napríklad, ak odjazdíte 2 000 kilometrov, máte teraz nárok na 530 eur namiesto predchádzajúcich 504 eur.

Odťah si premyslite: Prečo mnohé moderné autá nemožno jednoducho odtiahnuť pomocou lana?

Zázračná tabuľka ZÁSOBOVANIE umožní ísť a parkovať aj tam, kde iní nesmú. Ako ju získať?

Kde zohnať peniaze na nové auto? Pripravili sme sumár možností financovania jazdeného aj nového auta








ODPORÚČANÉ


ZO SVETA

Nové 100 % clo na elektromobily z Číny bude realitou! A to je len začiatok

  • Americký automobilový priemysel a regulačné orgány sa obávajú, že ak sa čínske elektrické vozidlá dostanú do Spojených štátov, domáce značky im nebudú schopné konkurovať. Bidenova administratíva však údajne dospela k tomu, čo považuje za riešenie: Na čínske elektrické vozidlá zavedie plné 100-percentné dovozné clo.