Prvá jazda na Hyundai Bayon: aká je pravda o vnútornom priestore a výkone trojvalcov?
Bayon je deviaty model značky Hyundai ponúkaný na Slovensku a zároveň najmenšie SUV v jeho portfóliu. Prečo by mal na trhu uspieť, keď už dnes má silnú konkurenciu? A ako sa vlastne líši od modelu Kona?
Vydané Text: ERIK STRÍŽ
- Hyundai Bayon je najnovší model značky pre európsky trh, vyrába sa v Turecku (Hyundai Assan O.S.)
- Na Slovensku sa už predáva od akciových 14 490 eur (cenník Hyundai Bayon tu) vo verzii s motorom 1,2i (62 kW)
- Najlepšie vybavený model je mild-hybrid 1,0 T-GDi MHEV STYLE za akciových 20 890 eur
- V predaji je aj s dvojspojkovou automatickou prevodovkou 7DTC
- Vyskúšali sme verziu s benzínovým motorom 1.0 T-GDi s max. výkonom 73,50 kW s automatickou prevodovkou
Kľúčové vlastnosti
- ponúka výhradne benzínové motory, základom je atmosférický (bez turba) 1,2 MPi, ďalšie sú litrové trojvalce;
- nami testovaný model mal trojvalec s max. výkonom 73,50 kW
- základom je manuálna 6-stupňová prevodovka, k dispozícii je aj inteligentná prevodovka 6 iMT a tiež automat DTC;
- Hyundai Bayon rozmery: 4 180 × 1 775 × 1 500 mm (so strešnými lyžinami, ktoré sú už v sériovej výbave);
- rázvor má kompaktnú dĺžku 2 580 mm;
- minimálna svetlá výška podvozka je 165 mm, je vyšší o 2,5 centimetra ako Kona;
- Vpredu je tradične náprava typu MacPherson, vzadu sú spriahnutá náprava so skrutnou priečkou;
- batožinový priestor dosahuje až 411 litrov, po sklopení sedadiel 1 205 litrov.
Motorizácie a technické údaje HYUNDAI BAYON
1.2 MPi | 1.0 T-GDi | 1.0 T-GDi MHEV | |
Motor | atmosférický benzínový R4, 1 197 cm³ | preplňovaný benzínový R3, 998 cm³ | preplňovaný benzínový R3, 998 cm³, 48 V mild-hybrid |
Výkon | 61,8 kW (84 k) pri 6 000 ot./min. | 73,5 kW (100 k) pri 4 500 – 6 000 ot./min. | 88,3 kW (120 k) pri 4 500 – 6 000 ot./min. |
Krútiaci moment | 118 Nm pri 4 200 ot./min. | 172 Nm pri 1 500 – 4 000 ot./min. | 170 Nm pri 1 500 – 4 000 ot./min. (200 Nm pri DCT) |
Prevodovka | 5-stupňová manuálna | 6-stupňová manuálna alebo 7-stupňová automatická DCT | 6-stupňová manuálna alebo 7-stupňová automatická DCT |
Pohon a podvozok | pohon predných kolies, vpredu náprava McPherson, vzadu spriahnutá náprava so skrutnou priečkou, Pneu: 185/65 R15, 195/55 R16, 205/55 R17, Brzdy: kotúčové, vpredu s vnútorným chladením | ||
Batožinový priestor | 411 / 1 205 dm³ | ||
Rozmery | 4 180×1 775×1 500 mm, rázvor 2 580 mm | ||
Pohotovostná/celková hmotnosť | 1 045-1 155/1 580 kg | 1 095-1 230/1 660 kg | 1 145-1 255/1 680 kg |
Najvyššia rýchlosť | 165 km/h | 180-183 km/h | 185 km/h |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h | 13,5 s | 10,7-11,7 s | 10,4 s |
Kombinovaná spotreba (WLTP) | 5,5-5,7 l/100 km | 5,4-5,7 l/100 km | 5,2 – 5,5/100 km |
Emisie CO₂ (WLTP) | 124-129 g/km | 122-129 g/km | 118 – 125 g/km |
Cena od | 14 490 € | 15 190 € | 20 890 € |
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
Poradca
Agresívni policajti či konanie v medziach zákona?
Kedy vás policajti môžu zastaviť, aké sú ich kompetencie po zastavení a čo už je za hranou?
Nová CUPRA Formentor a CUPRA Leon oficiálne: Expresívnejší vzhľad v spojení s novým benzínovým motorom
CUPRA Formentor a CUPRA Leon dostali novší kabát. Teraz pôsobia ešte dynamickejšie a prinášajú väčšiu dávku emócií.
Pod kapotou nájdeme úplne nový plug-in hybridný systém, ale taktiež aj dvojlitrový benzín s výkonom 333 konských síl. Drobné zmeny nastali aj na palube oboch modelov.AKTUALITA
Nové radary vystrašili vodičov: takéto pokuty tu ešte neboli!
Na Slovensku za to môžete dostať pokutu až 300 eur a zákaz šoférovania na 2 roky.
Prognózy ukazujú na rýchle šírenie v celej Európe.LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD
Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport
Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.
Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj HrivnákVýpadok Slovensko.sk
Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť
Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.
Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox.Vyššia clá na autá dovezené z Číny? Čínske automobilky prechádzajú na plán B, pre Európu bude ešte horší
Nemeckí výrobcovia automobilových značiek odmietajú represívne clá na čínske automobilky.
STK
Technická kontrola aj bez návštevy STK. V Poľsku schvaľujú prelomový zákon, ktorý pošle STK priamo za majiteľom vozidla
Novela zákona o technických kontrolách vozidiel zavádza možnosť vykonať technickú skúšku aj mimo stanice technickej kontroly.
Novinka však nie je platná pre všetkých motoristov, navyše má svoje úskalia.Slovensko
Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách
V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.
Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.AKTUALITA
Toto je malá revolúcia v priamom prenose. Nová MAZDA EZ-6 je nielen úchvatná, ale dá sa ovládať zvonka hlasom
Inteligentná parkovacia technológia, ktorá umožňuje ovládať vozidlo hlasom, aj keď je vodič mimo vozidla, nadčasová elegancia a mnoho ďalšieho.
Nové elektrifikované vozidlá Mazda EZ-6 a Mazda ArataPlug-in hybridné SUV
Audi vylepšilo plug-in hybridné Q7 a Q8, dojazd hodnotili metódou WLTP EAER City
Nové SUV-čka od Audi sú naďalej výrazne moderné, a to ako esteticky, tak technicky. Na elektrinu dokážu prejsť až 90 kilometrov.
Q7 PHEV aj Q8 PHEV zdieľajú rovnakú pohonnú platformu, zákazník tak nemusí robiť kompromisy.