Nová CUPRA Formentor a CUPRA Leon oficiálne: Expresívnejší vzhľad v spojení s novým benzínovým motorom

CUPRA Formentor a CUPRA Leon dostali novší kabát. Teraz pôsobia ešte dynamickejšie a prinášajú väčšiu dávku emócií.

Pod kapotou nájdeme úplne nový plug-in hybridný systém, ale taktiež aj dvojlitrový benzín s výkonom 333 konských síl.
Drobné zmeny nastali aj na palube oboch modelov.
Vydané  Text: 

Španielska automobilka CUPRA, ktorá je zároveň aj jednou z najmladších európskych automobiliek, od svojho oficiálneho uvedenia na trh dodala zákazníkom už takmer 600-tisíc áut. Nespornú väčšinu z toho tvorí dvojica modelov s rovnakým technickým základom. CUPRA Formentor a CUPRA Leon sú dnes ťažiskovými modelmi značky. Obe autá si práve preto aktuálne prešli pomerne veľkou modernizáciou. Ich dizajn je tak expresívnejší a pohonné jednotky ešte výkonnejšie.

Dizajn inšpirovaný modelom Tavascan

CUPRA Formentor a CUPRA Leon vychádzajú z rovnakého technického základu a preto nie je prekvapením, že obe autá dostávajú modernizáciu v rovnakom čase. „Španielske líšky“ aj teraz zdieľajú viacero spoločných dizajnových elementov. Novinky sa po rokoch od svojho uvedenia na trh dočkali, na dnešnú dobu pomerne rozsiahleho, redizajnu v oblasti predných partií a svetiel. CUPRA tak začína s rozširovaním svojho nového dizajnového jazyku, ktorý sme mohli vidieť už napríklad pri elektrickom Tavascane.

Výrazné predné partie nového CUPRA Formentor dokážu vzbudiť poriadnu dávku emócií.

Inzercia

Inzercia

Dominantou oboch faceliftovaných modelov je expresívna predná časť. Po novom tu nájdeme výrazné členenie spoločne s novými svetlometmi s MATRIX technológiou. Oproti pôvodným tvarom nárazníka a masky chladiča na staršom Formentore a Leone, je zmena viditeľná takmer okamžite. Mohutný nasávací otvor chladiča je doplnený o štvorcový vzor. Po bokoch nárazníka sú umiestnené lamely privádzajúce vzduch k brzdám. Celkovo zmena tvaru predných partií evokuje prémiové superšportové SUV Lamborghini Urus.

V zadnej časti vidíme nové podsvietené logo. Svetlá majú tiež zmenenú grafiku.

Úplne nové svetlá

Do prepracovaného nárazníku zasahujú nové svetlomety s trojuholníkovou grafikou denného osvetlenia. Ich tvar pôsobí čistejšie a samotné trojuholníky im dodávajú pomerne značnú dávku emócií. Obe svetlá sú opticky prepojené „žraločím nosom“, ktorého pomyselnou korunou je logo bronzovej líšky CUPRA.

Inzercia

Inzercia

Zmeny smerom k expresívnosti a miernej extravagancii možno vidieť aj na zadnej časti auta. Grafika svetlometov pozostáva z trojuholníkov a samotné elementy vytvárajú 3D efekt. Svetlá sú samozrejme opäť prepojené LED linkou, ktorá má v strede úplne nové podsvietené logo automobilky. Zmenami si prešli aj disky kolies. Novinkou je napríklad matné lakovanie karosérie s názvom Century Bronze alebo Enceladus Gray.

Zaujmú aj nové disky. Na výber je tiež z dvojice nových matných lakovaní.

Prémiová audio sústava

Zmeny však nenastali len na exteriéri vozidiel. Čiastočne sa dostali aj do interiéru. Podľa tlačovej správy by mal byť kvalitnejší, ako v súčasne predávaných CUPRA Formentor a CUPRA Leon. Okrem toho, sú športové sedadlá teraz vyrobené až zo 73% z recyklovaných materiálov a z ekologicky spracovanej kože.

Novým prvkom vnútrajšku auta je výrazne väčší displej infotainmentu. Jeho uhlopriečka narástla na 12,9-palca a jeho dotyková lišta slúžiaca na nastavenie klimatizácie a hlasitosti audio sústavy teraz nesie dizajn retro sliderov. Miernych zmien sa dočkala aj stredová konzola, palubná doska či obloženie dverí. Azda najväčšou novinkou je možnosť zakúpenia prémiovej audio sústavy Sennheiser Mobility. Tá pozostáva až z 12 samostatných reproduktorov.

CUPRA Formentor a Leon Sportstourer s novým motorom

Okrem zmien dizajnu sa oživenia dočkala aj ponuka motorizácií. Na výber bude opäť hneď zo štyroch druhov pohonu. Základ samozrejme tvorí benzínové TSI a naftové TDI. Okrem toho nesmie chýbať ani mild hybridný agregát eTSI či plug-in hybridná jednotka eHybrid. Práve plug-in hybrid má ponúknuť najväčšie množstvo zmien. Jeho výkon má byť až 200 kW, pričom dojazd čisto na elektrinu by sa mal pohybovať na 100 km. Ide o rovnaký plug-in hybridný pohon aký už dnes poznáme z modernizovaného VW Golf či nových VW Passat, Tiguan alebo Škoda Superb a Kodiaq.

K dispozícii je aj nový audio systém naladený spoločnosťou Sennheiser. Pozostáva až z 12 samostatných reproduktorov.

Z hľadiska čisto benzínového pohonu zaujme špičková pohonná jednotka TSI s výkonom 245 kW. Ide o úplnú novinku, ktorá bude dostupná výhradne pre CUPRA Formentor a CUPRA Leon Sportstourer. Všetky sila sa na kolesá dostane vďaka pokročilej technike rozdeľovania krútiaceho momentu. Navyše táto motorizácia umožní zákazníkom vyskúšať si špičkovú brzdnú sústavu Akebono.

Podmaňuje si trh

Úspech automobilky CUPRA okrem predstavenia nových modelov podčiarkujú aj čísla. Za prvý štvrťrok 2024 sa podarilo Španielom dodať až 56 600 nových áut čo predstavuje medziročný nárast o 21,4% v porovnaní s rovnakým obdobím roku 2023. Rekordným mesiacom z pohľadu predajov bol marec kedy bolo dodaných až 23 800 vozidiel.

TEST CUPRA Born eBoost First Edition: Španielska verzia VW ID.3 je viac než len facelift. Auto temperament nezaprie a jazdí len za pár eur.




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.