Toto je nový Peugeot 308. Máme prvé informácie.

Peugeot na trh čoskoro uvedie novú generáciu kompaktného modelu 308. Na informácie je zatiaľ skúpy, čo to sme sa však u novinke dozvedeli.
Vydané Text: 

Po úniku fotografií novej generácie modelu 308 išiel Peugeot s pravdou von a na svojej stránke uverejnil oficiálne fotky novej generácie populárneho modelu 308. AK si myslíte, že nás zavalil kompletnými informáciami, ste na omyle. Na tie si ešte budeme musieť počkať. Napriek tomu už o novinke vieme niekoľko zaujímavostí.
### Benzín, diesel aj hybrid Hoci kompletnú paletu pohonných jednotiek ešte nezverejnil, očakávať môžeme minimálne tri alternatívny pohonu. Základ bude podľa očakávania tvoriť osvedčený trojvalec 1,2 PureTech s maximálnym výkonom 96 kW (130 k). Napriek tomu, že mnoho automobiliek od dieselových motorov už ustupuje, Peugeot ho pre modelový rad 308 v ponuke ponechá. Malo by sa jednať o motor 1,5 BlueHDi (96 kW/130). O tom, či auto dostane aj benzínový štvorvalec 1,6 PureTech zatiaľ špióni mlčia. Pohľad na volant však prezrádza, že v ponuke bude aj športovo ladená verzia GT, a tak príchod tohto motora vylúčiť nemožno.
Čo je však dnes viac menej jasné, že sa tento motor objaví vo verzii plug-in hybrid. Plug-in hybridy by mali byť v ponuke dokonca dva. Jeden na báze motora 1,6 PureTech, s predpokladaným kombinovaným výkonom sústavy 165 kW (225 k) a druhý na báze motora 1,2 PureTech, s predpokladaným kombinovaným výkonom sústavy 133 kW (180 k). Tieto informácie sú však zatiaľ nepotvrdené, a tak ich treba brať iba informatívne.
### Fešák zvonka aj zvnútra Fotky naznačujú, že sa novinka bude páčiť a vo svojej triede bude aj naďalej patriť k dizajnovo výrazným modelom. Hodnotenie dizajnu necháme na každého z vás, v kabíne nás však zaujalo niekoľko detailov. Dvojramenný volant je pomerne veľký a citeľne menej zrezaný, čo poteší minimálne pri parkovacích manévroch. Stavba prístrojovej dosky zaujme napríklad vysokou stredovou konzolou aj umiestnením výduchov klimatizácie, ktoré sú netradične nad displejom multimediálneho systému. Peugeot však v prípade stavby kokpitu rád experimentuje, a tak sme nejakú tú špecialitku vlastne aj očakávali.
Okrem toho nám fotky stihli odhaliť ešte jeden u nás pomerne sledovaný parameter. Batožinový priestor bude mať v štandardnej verzii objem 412 dm3, v prípade hybridnej verzie si bude musieť majiteľ vystačiť s objemom 361 dm3. Dodajme, že keďže sa bude jednať o plug-in hybrid, ktorý používa väčší akumulátor, je tento objem batožinového priestoru veľmi dobrý.
Nuž a to je všetko, čo sme z oficiálnych správ automobilky a zápisníkov špiónov o novom Peugeote 308 zistili. Na ďalšie podrobnosti, technické údaje, ceny, výbavu a dátum príchodu na trh si musíme počkať na oficiálnu premiéru.








Pokračujte na ďalší príspevok »



ODPORÚČAME

Už poznáte kartu Jazdí celé Slovensko? Získate s ňou poistenie celej posádky, zľavy na STK, v servisoch, reštauráciách i autoškolách

  • Iba za 25 € ročne získate mimoriadne výhody, ako sú úrazové poistenie vodiča a posádky či zľavy do 20% v autoservisoch.

     Zľavy platia u viac ako 50 zmluvných partnerov ÚAMK a po registrácii v systéme u viac ako 1500 partnerov svetovej siete MyWord. Významnou časťou projektu je humanitárna pomoc - činnosť Detskej dopravnej nadácie, ktorej cieľom je pomáhať sirotám pozostalých, ktorých rodič, alebo rodičia zahynuli pri dopravnej nehode.
  • AUTOPRIEMYSEL

    Nečakaný obrat: Británia odkladá zákaz benzínových a naftových áut po tom, čo automobilky investovali miliardy do vývoja elektromobilov

  • Veľká Británia pôvodne plánovala zakázať predaj nových áut so spaľovacími motormi už za sedem rokov, teraz tento termín posúva.

     Premiér Rishi Sunak (na foto) upresnil aj to, ako to bude s predajom áut po roku 2035. Reakcie značiek KIA, FORD, VW a TOYOTA.
  • AKTUALITY

    Mladí hackeri za dva dni navrhli moderný systém pre vjazd vozidiel do historického centra Bratislavy

  • Podľa mestskej časti Bratislava-Staré Mesto súčasný systém registrácie a povoľovania vjazdu vozidiel do historického centra mesta nevyhovuje.

     Rezort s Campus Cowork zorganizovali hackathon, na ktorom mali mladé talenty aj skúsení IT profesionáli príležitosť navrhnúť riešenia zlepšujúce každodenný život občanov Ministerstvo investícií medzi študentov a IT nadšencov rozdelilo 6 000 eur.
  • MOTORISTICKÝ ŠPORT

    Maco Racing mal vo francúzskom Circuit Paul Ricard druhú najrýchlejšiu Yamahu. Bilancia pretekov Endurance World Championship 2023

  • Slováci opäť ukázali, že napriek menším lokálnym pomerom vedia vďaka talentu a spolupráci ľudí v tíme konkurovať najlepším na svete.

     Vo Francúzsku pritom štartovali z 22. miesta zo 47 zúčastnených tímov z celého sveta.  Bilancia je 6. vo svojej kategórii, 8. celkovo a 3. v nezávislých tímoch.
  • MAGAZÍN

    SUCCESS STORY. História modelu Renault Clio

  • Renault Clio je stelesnením umu francúzskych konštruktérov vyrobiť auto, ktoré dokáže osloviť mladých aj starších, ženy aj mužov, a to naprieč dekádami. S príchodom najnovšej generácie si poďme najprv zaspomínať na to, čo znamenalo Clio kedysi.

     Spomínate si na Renault Clio s motorom V6 v strede a pohonom zadných kolies? Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 10/2023