Aktuality

Renault postupne končí s naftovými motormi

Spoločnosť Renault začala už tento rok s vyraďovaním naftových motorov zo svojej ponuky vo Veľkej Británii, napríklad v populárnom modeli SUV Kadjar a neplánuje pokračovať ani v jeho vývoji.

Už budúci rok by o vznetové motory mali prísť aj modely Captur a Clio. Jediným modelom v ponuke Renaultu s naftovým motorom by mal podľa portálu Autocar zostať Mégane.

Vyradenie dízlov z ponuky nezasiahne iba britský trh, ale podľa šéfa vývoja a výskumu Gillesa Le Borgneho sa blíži definitívny koniec dieselov v celej ponuke. V súčasnosti používané vznetové motory pre emisnú normu Euro 6d Full sú tak poslednou generáciou ich vývoja.

Pravdepodobne od roku 2026 začne platiť nová emisná norma Euro 7, ktorá si bude vyžadovať, aby výrobcovia áut celkom prehodnotili ich filozofiu výroby. Automobilky musia čeliť čoraz prísnejším normám z Európskej únie, ktoré si vyžadujú zmenu celkovej stratégie výroby.

Rovnako ako Renault reaguje napríklad aj Honda, ktorá tiež oznámila, že vo Veľkej Británii nebude ďalej predávať nové modely s dieselovým motorom, keďže je po nich nedostatočný dopyt a sústredí sa na prechod na elektrifikované vozidlá.

Automobilka Ford tiež potvrdila, že nový Ford Fiesta, najpredávanejšie nové auto v Británii za posledných 11 rokov, už v tejto krajine neplánuje predávať s dieselovým motorom.

Prečítajte si aj:


VIDEO: Je Renault Captur najlepší crossover na trhu? Postavili sme ho proti Škode Kamiq!

Juraj Hrivnák


Najvyšší výkon má pri 11-tisíc otáčkach. Test Renault Zoe Intens R135 Z.E. 50

ERIK STRÍŽ


Renault ukázal nový Megane, tentokrát už ako elektrické SUV

ERIK STRÍŽ


Čo poviete na úplne nový Renault Mégane GrandCoupé? A čo čakať od nového motora 1.0 TCe?

ERIK STRÍŽ


Vybrané články

  1. 1

    TEST Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC: Dobrý, lepší, najlepší – ktorý z nich je elektrický Mercedes?

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie