BMW sa spája s Daimlerom, nové partnerstvo je dokonca strategické

Končia sa časy rivality a nastáva spájanie veľkých značiek? Na takéto titulky si ešte chvíľu budeme musieť počkať, ale BMW a Daimler jedno významné partnerstvo oznámili už dnes.
Vydané Text: 

Vývoj autonómnych automobilov nie je len vývoj ďalšej technologickej vychytávky moderných automobilov. Je to úplne nová kapitola automobilového priemyslu, ktorá si vyžaduje milióny eur investované do vývoja, desiatky a stovky miliónov investovaných do budovania vhodnej infraštruktúry a viac ako kedykoľvek predtým je dôležitá komunikácia medzi výrobcami automobilov. Nemecké automobilové koncerny BMW a Daimler sa zhodli na tom, že zo vzájomnej spolupráce budú ťažiť viac, než keby si každý vyvíjal vlastné individuálne riešenia pre autonómnu jazdu. Cieľom novej dlhodobej a strategickej spolupráce je vytvorenie novej generácie technológií asistenčných systémov pre vodiča a automatizovaného jazdenia na diaľniciach (SAE úroveň 3 a úroveň 4), flexibilná technologická platforma a skrátenie aktualizačných cyklov. Stručne napísané, BMW a Daimler budú skutočne spolupracovať na tom, aby boli ich automobily k dispozícii čo najskôr s univerzálnym systémom autonómneho riadenia. „Čo najskôr“ v tomto prípade znamená najskôr v prvej polovici ďalšieho desaťročia, teda do roku 2025. Plánovaná škálovateľná architektúra technológie, ktorá zrejme bude obsahovať ako softvér, tak i hardvér, by mala byť schopná autonómnej jazdy až do úrovne 4, pričom úrovne 3 a 4 umožnia využívanie autopilota v Európe, Číne i v USA.

Ľadvinky v BMW definitívne stratia pôvodný účel. Koncept iNEXT ich používa celkom novým spôsobom.

Úplne nová štúdia elektrického SUV od značky BMW je krásna a pútavá, zachováva typické ľadvinky na prednej maske aj napriek tomu, že ich pôvodný účel sa už vytratil. BMW našlo nový.

Doteraz obidve spoločnosti pracovali na vývoji a implementácii autonómnych systémov pre automobily samostatne a darilo sa im dosahovať významných úspechov. Momentálne vyvíjaná generácia technológie od BMW zamieri do sériovej výroby v roku 2021 vo vozidle BMW iNEXT s úrovňou 3, v pilotných projektoch bude kvalifikovaná na úroveň 4. Daimler pracuje na vývoji projektov pre sériové využitie pre konkrétne vozidlá s úrovňou 3, či vozidlá s úrovňou 4 a 5, ostrá prevádzka vozidiel úrovní 4 a 5 je naplánovaná už na tento rok a lokalizovaná do San José v Silicon Valley. „Výhody plánovanej spolupráce spoločností Daimler AG a BMW Group sú zjavné: Vďaka kompetenciám a skúsenostiam jednotlivých partnerov a škálovateľnej architektúre sa zrýchli a zefektívni vývoj budúcich generácií technológie. Okrem týchto synergií sa k zákazníkovi dostanú nové technológie rýchlejšie a aktualizácie budú prebiehať v kratších inovačných cykloch,“ uvádza Daimler vo svojej tlačovej správe a pripomína, že jednou z prirorít je aj naďalej vysoká bezpečnosť pre vodičov, pasažierov i ostatných účastníkov cestnej premávky.

Toto je revolučný Mercedes-Benz EQC: SUV elektromobil s úžasným vzhľadom!

Čítajte to najpodstatnejšie o historicky prvom plne elektrickom SUV od Mercedes-Benzu

*Zdroj informácií: Tlačová správa spoločností BMW a Daimler*




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



NOVÝ MODEL

Už vieme, ako bude vyzerať nová ŠKODA KODIAQ! Oficiálne skice dopĺňame o návrhy od umelej inteligencie

  • Týždeň pred svetovou premiérou zverejnila Škoda Auto dizajnové skice exteriéru novej generácie modelu Škoda Kodiaq.

     Medzi hlavné novinky patrí skulpturálne tvarovaná predná časť, výrazné hranaté podbehy kolies, kolesá s priemerom 17″ až 20″, robustný zadný nárazník a predné svetlomety Matrix-LED druhej generácie s kryštalickými dizajnovými prvkami 
  • SERVIS

    Čo sa stane so všetkými použitými batériami v autách? Tie nové vydržia oveľa dlhšie, ako sa očakávalo

  • Problém s veľkým množstvom nepoužiteľných batérií nakoniec nie je tak pálčivý, ako kritici spočiatku avizovali.

     Nové generácie batérií vydržia oveľa dlhšie, ale otázku ich ďalšieho života je stále potrebné zodpovedať. Kuriózne je, že používaná batéria dnes môže byť drahšia ako tá čisto nová od automobilky.
  • DOPRAVNÁ PORADŇA / PORUCHA NA DIAĽNICI

    K pokazenému autu na diaľnici zavolala Diaľničnú patrolu, platila aj tak. Chyba však nebola na strane NDS, odťah do servisu nemá kto preplatiť

  • Služby Diaľničnej patroly sú bezplatné, ale nevykonáva všetky služby, ktoré by mohol motorista potrebovať.

     Otázku od čitateľky o poplatkoch za odťah z diaľnice zodpovedala NDS. 
  • Týždeň kontroly a nastavenia svetlometov opäť zadarmo

  • V týždni od 2. 10. do 6. 10. 2023 prebehne jubilejný desiaty ročník medzinárodnej preventívne bezpečnostnej akcie Vidieť a byť videný, ktorá je zameraná na odbornú kontrolu a nastavenie svetlometov motorových vozidiel.

     Zadarmo sa tento rok budú nastavovať svetlomety vozidiel s legálnymi LED svetelnými náhradnými zdrojmi H4 alebo H7. Do projektu je zapojených takmer 100 servisov zo všetkých krajov republiky.