Aktuality

Poznáme slovenský cenník Toyoty Corolla! Vyššiu základnú cenu ospravedlňuje bohatou výbavou.

Po Mazde 3, ktorej cena začína tesne pod dvadsaťtisícovou hranicou, prichádza na scénu úplne nová Corolla s podobne naladenou cenovou politikou. Internetoví diskutéri už vyjadrili nespokojnosť so zvyšujúcimi sa cenami, no zodpovednosť nenesú len samotné automobilky. Prísnejšie požiadavky na bezpečnosť a znižovanie emisií ich totiž prinútili vybavovať základné modely drahými a komplikovanými technológiami, ktorých vývoj a výroba je finančne náročná. Značky sa snažia cenu ospravedlniť aj lepšou výbavou.

Corolla hybrid sedan

Za príklad si môžeme zobrať modelový rad Corolla, ktorého cena začína na úrovni 18 500 €. Oproti sedanu sú karosárske verzie hatchback (18 900 €) aj kombi (19 800 €) drahšie o niekoľko stovák eur. Základnou motorizáciou bude známa preplňovaná benzínová 1.2 Turbo s výkonom 86 kW (116 k) v kombinácii s manuálnou prevodovkou. Ďalšou výhodou sedanu, okrem nižšej štartovacej ceny, je aj vynechanie spomínaného maloobjemového agregátu z ponuky. Lákadlom nepochybne bude úplne nová hybridná motorizácia so zvýšeným výkonom až na 134 kW, ktorú automobilka označuje ako 2.0 Hybrid Dynamic Force (zatiaľ len pre hatchback a Touring Sports). Základným motorom verzie sedan je atmosférická benzínová 1,6-ka Valvematic s výkonom 101 kW (136 k). Všetky tri karosárske verzie sú však dostupné s populárnym hybridným ústrojenstvom a časom by do ponuky mal pribudnúť aj pohon všetkých štyroch kolies.

Toyota Corolla sedan (modelový rok 2019)

Štartovacia výbava ponúka veľký rad bezpečnostných asistentov ako napríklad adaptívny tempomat, držanie v pruhoch či predkolízny systém. Nechýbajú ani elektrické okná či spätné zrkadlá, manuálna klimatizácia, LED denné svietenie alebo multifunkčný volant. Ďalšie stupne výbav dopĺňajú vozidlo o inteligentnejšie Full LED svetlomety, bezkľúčový prístup, ambientné osvetlenie a multimediálny displej s podporou konektivity telefónu. CENNÍK TU:

Peter Orosz
Ak čítate tento text, tak som vás buď veľmi dobre rozosmial, alebo poriadne naštval. To ma teší, pretože automobily sú aj o subjektívnych pocitoch a emóciách, ktoré sa nebojím prezentovať. Bezduché parafrázy tlačových správ budete musieť hľadať niekde inde.
Okrem znižovania amortizačnej hodnoty mojej klávesnice písaním článkov, venujem svoju pozornosť aj amatérskemu filmu a cestovaniu.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie