Porsche má nové 718-ky Cayman T a Boxster T. Sú úchvatné, ale základnej výbave chýba to, čo majú aj autá za 9-tisíc eur

Výrobca šetril kilogramy všade, výsledkom je skvelý pomer hmotnosti k výkonu: 4,5 kilogramu na konskú silu.
Vydané Text: 

Značka Porsche práve predviedla svoje najnovšie modely Cayman T a Boxster T patriace do rodiny 718. Jedná sa o športovo vyladené verzie s nižšími podvozkami, ktoré boli doteraz k dispozícii výhradne pre najvyššie a najdrahšie varianty S. Automobily Porsche ponúkajú športový charakter už v základnom vyhotovení a všetkými ďalšími estetickými a motorickými úpravami ho už iba zveľaďuje. Môžeme tak vnímať aj novinky Cayman T a Boxster T, ktoré doplnia produktové portfólio o modely so zníženým podvozkom, 20-palcovými kolesami a balíčkom SportChrono. **Písmeno T znamená Touring** a podľa Porsche toto slovíčko reprezentuje radosť z jazdy v jej najčistejšej forme. Svetlá výška je v porovnaní s konvenčnými verziami modelov nižšia o 20 milimetrov.
Porsche 718 Boxster T a Cayman T (2019)
Obidva nové automobily sú vybavené **4-valcovým** benzínovým motorom boxer **s maximálnym výkonom 220 kW (300 k)**, ktorý bol podľa slov automobilky ešte viac vyladený pre použitie pre stredné uloženie v dvojmiestnych športových vozidlách. **Krútiaci moment** dosahuje nanajvýš 380 Nm pri 2 150 ot./min. Predtým bol tento športový podvozok k dispozícii výhradne s 2,5-litrovými motormi vo verziách S s maximálnym výkonom 350 k.
Porsche 718 Boxster T (2019)
V základnej výbave Caymanu T a Boxstera T objaví **6-stupňová manuálna prevodovka** a Porsche Torque Vectoring (PTV) s mechanickým uzamykaním zadného diferenciálu. Zaujímavosťou je, že súčasťou týchto športovo ladených modelov bude mierne skrátená páka prevodovky. Za príplatok budú v predaji aj konfigurácie s automatickou dvojspojkovou prevodovkou PDK. Zrýchlenie noviniek je pôsobivé, z nuly na 100 km/h obe vozidlá vyštartujú už za 5,1 sekundy a s automatickou prevodovkou už za 4,7 sekundy. Maximálna rýchlosť dosahuje 275 km/h a
Porsche 718 Cayman T (2019)
Hmotnosť oboch automobilov je 1 350 kg (s PDK 1 380 kg) a výrobca šetril kilogramy kde sa len dalo. Dokonca **do základnej výbavy aut nezahrnul ani multimediálny systém**, na ktorého mieste sa nachádza obyčajný odkladací priestor. Ak by ale zákazníci takýto systém vyžadovali, údajne budú mať možnosť pridať ho do vozidla bez príplatku.




Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



ODPORÚČAME

Už poznáte kartu Jazdí celé Slovensko? Získate s ňou poistenie celej posádky, zľavy na STK, v servisoch, reštauráciách i autoškolách

  • Iba za 25 € ročne získate mimoriadne výhody, ako sú úrazové poistenie vodiča a posádky či zľavy do 20% v autoservisoch.

     Zľavy platia u viac ako 50 zmluvných partnerov ÚAMK a po registrácii v systéme u viac ako 1500 partnerov svetovej siete MyWord. Významnou časťou projektu je humanitárna pomoc - činnosť Detskej dopravnej nadácie, ktorej cieľom je pomáhať sirotám pozostalých, ktorých rodič, alebo rodičia zahynuli pri dopravnej nehode.
  • AUTOPRIEMYSEL

    Nečakaný obrat: Británia odkladá zákaz benzínových a naftových áut po tom, čo automobilky investovali miliardy do vývoja elektromobilov

  • Veľká Británia pôvodne plánovala zakázať predaj nových áut so spaľovacími motormi už za sedem rokov, teraz tento termín posúva.

     Premiér Rishi Sunak (na foto) upresnil aj to, ako to bude s predajom áut po roku 2035. Reakcie značiek KIA, FORD, VW a TOYOTA.
  • AKTUALITY

    Mladí hackeri za dva dni navrhli moderný systém pre vjazd vozidiel do historického centra Bratislavy

  • Podľa mestskej časti Bratislava-Staré Mesto súčasný systém registrácie a povoľovania vjazdu vozidiel do historického centra mesta nevyhovuje.

     Rezort s Campus Cowork zorganizovali hackathon, na ktorom mali mladé talenty aj skúsení IT profesionáli príležitosť navrhnúť riešenia zlepšujúce každodenný život občanov Ministerstvo investícií medzi študentov a IT nadšencov rozdelilo 6 000 eur.
  • MOTORISTICKÝ ŠPORT

    Maco Racing mal vo francúzskom Circuit Paul Ricard druhú najrýchlejšiu Yamahu. Bilancia pretekov Endurance World Championship 2023

  • Slováci opäť ukázali, že napriek menším lokálnym pomerom vedia vďaka talentu a spolupráci ľudí v tíme konkurovať najlepším na svete.

     Vo Francúzsku pritom štartovali z 22. miesta zo 47 zúčastnených tímov z celého sveta.  Bilancia je 6. vo svojej kategórii, 8. celkovo a 3. v nezávislých tímoch.
  • MAGAZÍN

    SUCCESS STORY. História modelu Renault Clio

  • Renault Clio je stelesnením umu francúzskych konštruktérov vyrobiť auto, ktoré dokáže osloviť mladých aj starších, ženy aj mužov, a to naprieč dekádami. S príchodom najnovšej generácie si poďme najprv zaspomínať na to, čo znamenalo Clio kedysi.

     Spomínate si na Renault Clio s motorom V6 v strede a pohonom zadných kolies? Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 10/2023