Audi A6: vyzerá rovnako, ale je to úplne nové auto
Pýtame sa, prečo by sme si mali kupovať limuzínu A8, keď aj o A6 ponúka top výbavu a špičkový dizajn za menšie peniaze?
Vydané Text: ERIK STRÍŽ
Ženevský autosalón je príležitosťou prezentovať technologické úspechy v oblasti elektrifikácie, ale aj ukázať novinky v klasických segmentoch trhu, ktoré sú a stále budú dominantné. Audi spolieha na konzervatívne balenie a dôkladne vyšperkované moderné technológie: tak možno predstaviť novú generácii A6 v stručnosti.
Piata generácia A6 je jedinečná nielen z technologického hľadiska, ale snáď aj toho geografického. Zodpovednosť za vonkajší vzhľad novinky bola zverená do rúk Poliaka menom Parys Cybulski. 40-ročný dizajnér, ktorý sa narodil v Płocku, ešte viac priblížil limuzínu vyššej triedy k vlajkovej lodi A8 a udržal proporcie známe z predchádzajúcej generácie. Rozmery sú podobné. Automobil má dĺžku 494 centimetrov, šírku 188,5 a výšku 146 centimetrov. Dosahuje rekordný nízky koeficient odporu vzduchu – 0,24 Cx. Navyše maska, dvere, veko batožinového priestoru a blatníky sú vyrobené z hliníka.„Náskok vďaka technike” a supermoderný interiér
Zatiaľ čo konzervatívny vzhľad pre mnohých bude len rozšírením štylistického jazyka predchádzajúcich generácií, vo vnútri nie je priestor pre nostalgiu. Zmenilo sa všetko. Je ťažké nájsť nejaký prvok odkazujúci na minulosť. Viac podobností nachádzame s modelom A8, prakticky celá palubovka je totožná, využíva 12-palcový plnofarebný displej namiesto analógových ukazovateľov. Namiesto štandardných tlačidiel ovládajúcich automatickú klimatizáciu regulovanú v dvoch alebo štyroch zónach sa objavila obrazovka s uhlopriečkou 8,6 palca. Nad ňou je ďalší 10,1-palcový displej, ktorý ovláda všetky palubné zariadenia. Reaguje na dotyk, rovnako tak aj na hlasové príkazy a gestá, samozrejme je prítomná rozšírená podpora pre spojenie s mobilným telefónom.Na začiatok dva motory
Prvé mesiace predaja A6 obsiahnu len dve pohonné jednotky. Prvým je 6-valcový benzín V6 s objemom tri litre. Do sedadiel zatlačí silou 340 koní a 500 Nm. Takéto parametre umožňujú rozbehnúť auto na 250 km/h. Podobný výkon je možné vidieť v 3-litrovom naftovom TDI (286 k) s krútiacim momentom až 620 Nm. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h by nemalo presiahnuť 5 sekúnd. Neskôr bude portfólio motorov doplnené o V6 s výkonom 231 koní a 2.0 TDI s výkonom 204 koní a 400 Nm. Všetky naftové motory V6 sú spárované s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. TFSI a 2.0 TDI spolupracujú s dvojspojkovým S-Tronicom. Základná nafta prenáša pohon na predné kolesá, 6-valcová verzia je štandardne vybavená quattro. Okrem toho môžu používatelia počítať s novou technológiou s názvom mild-hybrid. Bez ohľadu na zvolenú motorizáciu je pohonný systém podporovaný alternátorom-štartérom RSG spojeným s lítium-iónovými batériami. V praxi to znamená malé úspory paliva na úrovni asi 0,7 litrov na 100 kilometrov a možnosť „elektrického plachtenia“ v rozmedzí 55 až 160 km/h.Elektronika povýšená na úroveň profesionálneho vodiča
Audi nás núti zvykať si na prítomnosť mnohých elektronických asistentov na palube. Elektronické systémy umožňujú diaľkové zaparkovanie auta stlačením tlačidla v aplikácii na smartfóne. Okrem toho môžeme počítať aj s autonómnou jazdu na diaľnici a systémom detekcie chodcov, ktorí sa pohybujú v okolí cesty. Ak automobil zaregistruje hroziacu kolíziu, samočinne spustí automatické brzdenie a minimalizuje tak riziko nehody. Výroba A6 bude aj naďalej prebiehať v závodoch nemeckého koncernu v Neckarsulme. Prvé kusy sa na trhu objavia v júni, rozšírená ponuka motorov sa objaví až koncom roka. V roku 2019 môžeme očakávať spustenie predaja verzie Avant (kombi) a pravdepodobne hybridného pohonu, ktorý však umožní už aj jazdu na elektrinu. Fanúšikovia športových úprav si na verzie S a RS6 budú musieť ešte niekoľko mesiacov počkať tiež.
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
Videozáznam z nehody Andreja Danka spravila okoloidúca električka. Video je vonku a je veľkým sklamaním
Každý, kto čakal jednoznačnú odpoveď na to, čo sa vlastne stalo, bude zo zverejneného videa sklamaný.
Facelift
Štvordverové i4 aj 4 Gran Coupé od BMW dostali svieži facelift. Tlačidlá na ovládanie klímy skončili.
Facelift modelov prichádza v ideálnom čase, keď zákazníci pod vplyvom lepšieho počasia a plánovaných dovoleniek budú chcieť nové lepšie auto.
Experiment s hasením elektromobilu
Slovenskí hasiči ukázali, ako hasia elektromobil v podzemnej garáži. Majú overené metódy
Prezídium Hasičského a záchranného zboru vo štvrtok 25. apríla 2024 vo výcvikovom centre Lešť zrealizovalo experiment hasenia elektromobilu. Zameraný bol na meranie spalného tepla pri požiari elektrického auta v uzavretom priestore, ktorý imitoval podzemnú garáž.
Vyše 3 tony za 150-tisíc eur. Nový Mercedes G si zachoval charakter aj s čisto elektrickým pohonom
Mercedes-Benz odhalil prvý plne elektrický model svojej terénnej ikony.
Na slovenskom trhu je k dispozícii exkluzívny model EDITION ONE s rozšírenou sériovou výbavouAKTUALITA
Nový Opel Grandland oficiálne: Až 700 km dojazd a svietiaca predná maska!
Nová úroveň slobody vo vyšpičkovanom šate!
Atraktívne SUV mieri na vrcholServis
Záručné prehliadky, kliatba značkových servisov
Počúvame to zo všetkých strán: kvalita značkových autorizovaných servisov často vôbec nie je taká, ako zákazník očakáva. Čo s tým, ak nechcete stratiť záruku na svoje nové vozidlo?
Poradíme vám s výberom
Neporaziteľný priestor / Poradca pri kúpe Ford Tourneo Courier
Úplne nový Ford Tourneo Courier prináša zákazníkom viac priestoru a viac štýlu, navyše za veľmi zaujímavú cenu a s najbohatšou výbavou už v základe. Poradíme vám, ktorú verziu si vybrať.
Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 5/2024Bezpečná a pohodlná cesta autom na dovolenku
Cestovanie na dovolenku autom prináša slobodu a flexibilitu. Možnosť spontánneho zastavenia sa na krásnych miestach, objavovanie menej známych lokalít a možnosť preskúmať krajinu vlastným tempom sú len niektoré z výhod tohto spôsobu cestovania.
Avšak, aby bola cesta bezpečná a pohodlná, je dôležité venovať pozornosť aj dôkladnej príprave a plánovaniu. Ak aj vy patríte k milovníkom cesty autom, v tomto článku sa pozrieme na dôležité aspekty prípravy na dovolenku autom a tipy, ako zvýšiť bezpečnosť na ceste.Poradňa
Oplatí sa byť verný? Porovnali sme vernostné programy sietí čerpacích staníc
Siete čerpacích staníc si vedia uctiť zákazníka nielen peknými priestormi a doplnkovými službami, ale aj odmeňovaním za časté nakupovania. Majú však praktický zmysel? Zisťovali sme to za vás.
Slovnaft Move má jeden rok a stotisíce spokojných zákazníkov
Rok úspešného spojenia vernosti a výhod. Program Slovnaft Move oslavuje prvé narodeniny a jeho aplikáciu si stiahlo už vyše 600-tisíc zákazníkov.
V čom sú jeho výhody a prečo by ste si mali stiahnuť apku aj vy?