Obrazom – Najkrajšie cesty Európy, ktoré musíte vidieť!

Plánujete dovolenku? Pozrite si výber najlepších motoristických destinácií!
Vydané  Text: 

San Bernardino, Švajčiarske Alpy

San Bernardino je jedným z najkrajších priesmykov v Alpách. Niet divu, že sa práve tu často konajú veľké akcie rallye. Okrem jazdných dojmov si môžete odniesť zážitok v podobe návštevy niektorého z opustených miest. Ide najmä o hrady, v stredoveku bola táto cesta hlavným obchodným ťahom medzi severom a juhom Európy. Určite sa oplatí zastaviť v dedinke San Bernardino, kde sa nachádzajú špičkové kaviarne a útulné podniky. Táto obývaná časť ale nie je najvyšším bodom. Za tým musíte ešte pár kilometrov a pokračovať až do nadmorskej výšky 1 800 metrov.


Vojenská cesta A93, Škótska vysočina

Stará vojenská cesta A93, ktorá sa nachádza v srdci národného parku Cairngorms v Škótskej vysočine, je to, čo nazývame perfektnou šoférskou cestou. A93 je doslova uprostred ničoho, a preto sa nám tak páči. Očakávajte nekonečné výhľady na hory a ovce pasúce sa na poliach okolo vás. Zaujímavé je tiež rozloženie cesty, ktorá výškovou členitosťou pripomína horskú dráhu.


Priesmyk Stelvio, Taliansko

Stelvio možno nie je najkrajšou cestou, ale rozhodne patrí medzi tie najdramatickejšie a najvyššie položené (s výškou 2 757 metrov sa jedná o tretí najvyšší vozovku v Alpách). Aj toto miesto preslávili protagonisti seriálu Top Gear, ktorí cestu označili za najkrajšiu na svete. Návštevníci si tu nepochvaľujú ani tak jazdný pôžitok, ako skôr krajinu, na ktorú je z cesty krásny výhľad.

Transfagarasan, Rumunsko

Medzi najpopulárnejšie európske cesty bezpochyby patrí rumunský Transfagarasan. Cesta bola postavená zo strategických dôvodov pre vojakov. Ponúka veľa strmých klesaní či stúpaní, to najvyššie do ide nadmorskej výšky 2 034 metrov. Po Transalpine je to druhá najvyššie položená cesta v Rumunsku. Nájdete tam nespočetné množstvo výmoľov, ktoré vodičov nútia k opatrnosti. Ideálnym časom na návštevu sú skoré letné rána. Transfagarasan je navyše otvorený iba v sezóne – od júna do októbra. Občas sa pošťastí aj jazda v novembri, to ale už záleží na poveternostných podmienkach.

Cesta Gentelly, Alpes-Maritimes, Francúzsko

Okrem nádherného výhľadu a kvalitne spracovanej cesty, zaujmú aj skalné útvary a oblúky, ktoré často tvoria malé tunely priamo na ceste. Kľukatú cestu ďalej lemujú drevené ploty a krásny výhľad, ktorý nájdeme pri každej zákrute.

Napoleonova cesta, Alpes-Maritimes, Francúzsko

Napoleonova cesta bola prvýkrát otvorená v roku 1932. Inšpiráciou bolo ťaženie Napoleona Bonaparteho za zvrhnutím francúzskeho kráľa Ľudovíta 18. Cesta mieša fantastickú scenériu a kvalitnú, viac ako 150 kilometrov dlhú cestu. Na rozdiel od horských priesmykov, na Napoleonovej ceste si prídu na svoje najmä vlastníci výkonných vozidiel.

Priesmyk Flüela, Švajčiarsko

Nádherná cesta priesmykom Flüela vedie z mesta Zernez do Davosu. Vďaka minimálnemu množstvu dediniek vás tu nič nebrzdí a môžete si užívať plynulé tempo jazdy. Pochvaľovať si budete nielen krásne časti alpského lesa, ale aj niekoľko kľukatých úsekov, ktoré sa nachádzajú v hlavnej doline. Cesty v priesmyku Flüela sú navyše v skvelom stave, na nerovnosti tu môžete zabudnúť.

Grossglockner, Rakúske Alpy

Po ceste sa dostanete napríklad na vyhliadku cisára Františka Jozefa, ktorá sa nachádza v nadmorskej výške 2 369 metrov. V blízkosti sa nachádza aj priesmyk Hochtor (2 504 m) s mnohými zákrutami a výhľadom na rakúsku krajinu. Pre vjazd na cestu Grossglockner je potrebné uhradiť poplatok 34€ (pre motorkárov 24€). Vodiči, ktorí túto trasu už absolvovali sa zhodujú, že vynaložená suma rozhodne stojí za to. Podobná kombinácia výhľadov na krásnu krajinu s veľmi dobrým povrchom vozovky je raritou.

ZDROJE: Ultimate drives




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.