TEST: Audi TTS: Mechanický pomaranč

Režisér Stanley Kubrick by sa určite neurazil, keby sa dozvedel, že sme model TTS pomenovali po jeho kultovom filme… a snáď sa na nás nenahnevá ani nezbedné Audi.
Vydané  Text: 
Samozrejme, že Audi TTS nie je ani násilnícke, ani sa nespráva obscénne ako hrdinovia spomínaného titulu. Drieme v ňom však sila, ktorú treba vedieť ovládať a ktorá by mohla v nesprávnych rukách narobiť zle nedobre. Samotné tvary evokujú, že ide o športové auto, takže praktická stránka iba veľmi okrajovo: miesta je tu len pre dvoch, kufor s dobrým prístupom a objemom 290 litrov je ale celkom použiteľný. O pohon vozidla sa stará najostrejšia verzia koncernového benzínového motora 2.0 TFSI. Jeho krásny zvuk je dôkazom toho, že v Ingolstadte vedia ladiť aj prepĺňané štvorvalce. Výkon rovných 200 kW (272 k) prenáša na vozovku pohon všetkých kolies quattro … ehm, nie je quattro ako quattro. V skutočnosti ide totiž o tretiu generáciu medzinápravovej spojky Haldex, ktorá má svoje slabiny. Tie sme postrehli napríklad pri ostrej jazde na mokrom povrchu, samozrejme s vypnutou elektronikou, kedy sa naplno prejavilo neskoršie pripájanie zadnej nápravy a z toho prameniace nervóznejšie reakcie auta. Inak je ale stabilita vozidla na špičkovej úrovni, bočné náklony sú pre TTS absolútne neznámym pojmom. Radenie šesťstupňovej manuálnej prevodovky je športovo krátke a presné, objednať si môžete aj rýchleho dvojspojkového robota S-tronic. Ak si chcete túto audinu naozaj užiť, odporúčame výjazd na nejaký uzavretý okruh, kde sa auto predvedie v celej svojej kráse. V bežnej premávke stačí jazdiť aj s podtočeným motorom a držať tak spotrebu paliva v rozumných medziach (do 10 litrov). Keď vyženiete ručičku otáčkomera nad hranicu 2500, máte k dispozícii maximálnych 350 Nm krútiaceho momentu, ktorý vädne až pri 5000, točiť však môžete veselo aj ďalej. V tomto prípade sa ale treba pripraviť na odber okolo 15 l/100 km. Text: Peter Michalec Foto: Ivan Kelement (1) a Martin Ruisl **HODNOTENIE \* \* \* \* Plusy** Kvalita spracovania, mimoriadne tuhá karoséria, výkonný a pružný motor s výborným zvukom, krátke a presné radenie, jazdné vlastnosti, trakčné schopnosti. **Mínusy** Citlivosť riadenia v priamom smere, reakcie spojky Haldex hlavne na mokrom povrchu. Technické údaje**Motor****prepĺňaný benzínový 2.0 R4**Zdvihový objem1984 cm3Výkon200 kW/272 k pri 6000 ot/minKrútiaci moment350 Nm pri 2500-5000 ot/min**Karoséria**Dĺžka x šírka x výška4198 x 1842 x 1345 mmRázvor2468 mmBatožinový priestor290 l**Jazdné výkony**Maximálna rýchlosť250\* km/hZrýchlenie 0-100 km/h5,4 sSpotreba počas testu12,3 l/100 kmEmisie CO2191 g/km**Cena**Základná cena verzieod 48 180 € (1 451 471 Sk) \* elektronicky limitovaná








Pokračujte na ďalší príspevok »



Bezpečná a pohodlná cesta autom na dovolenku

  • Cestovanie na dovolenku autom prináša slobodu a flexibilitu. Možnosť spontánneho zastavenia sa na krásnych miestach, objavovanie menej známych lokalít a možnosť preskúmať krajinu vlastným tempom sú len niektoré z výhod tohto spôsobu cestovania.

     Avšak, aby bola cesta bezpečná a pohodlná, je dôležité venovať pozornosť aj dôkladnej príprave a plánovaniu.  Ak aj vy patríte k milovníkom cesty autom, v tomto článku sa pozrieme na dôležité aspekty prípravy na dovolenku autom a tipy, ako zvýšiť bezpečnosť na ceste.