TEST: Audi TTS: Mechanický pomaranč

Režisér Stanley Kubrick by sa určite neurazil, keby sa dozvedel, že sme model TTS pomenovali po jeho kultovom filme… a snáď sa na nás nenahnevá ani nezbedné Audi.
Vydané  Text: 

Samozrejme, že Audi TTS nie je ani násilnícke, ani sa nespráva obscénne ako hrdinovia spomínaného titulu. Drieme v ňom však sila, ktorú treba vedieť ovládať a ktorá by mohla v nesprávnych rukách narobiť zle nedobre. Samotné tvary evokujú, že ide o športové auto, takže praktická stránka iba veľmi okrajovo: miesta je tu len pre dvoch, kufor s dobrým prístupom a objemom 290 litrov je ale celkom použiteľný. O pohon vozidla sa stará najostrejšia verzia koncernového benzínového motora 2.0 TFSI. Jeho krásny zvuk je dôkazom toho, že v Ingolstadte vedia ladiť aj prepĺňané štvorvalce. Výkon rovných 200 kW (272 k) prenáša na vozovku pohon všetkých kolies quattro … ehm, nie je quattro ako quattro. V skutočnosti ide totiž o tretiu generáciu medzinápravovej spojky Haldex, ktorá má svoje slabiny. Tie sme postrehli napríklad pri ostrej jazde na mokrom povrchu, samozrejme s vypnutou elektronikou, kedy sa naplno prejavilo neskoršie pripájanie zadnej nápravy a z toho prameniace nervóznejšie reakcie auta. Inak je ale stabilita vozidla na špičkovej úrovni, bočné náklony sú pre TTS absolútne neznámym pojmom. Radenie šesťstupňovej manuálnej prevodovky je športovo krátke a presné, objednať si môžete aj rýchleho dvojspojkového robota S-tronic. Ak si chcete túto audinu naozaj užiť, odporúčame výjazd na nejaký uzavretý okruh, kde sa auto predvedie v celej svojej kráse. V bežnej premávke stačí jazdiť aj s podtočeným motorom a držať tak spotrebu paliva v rozumných medziach (do 10 litrov). Keď vyženiete ručičku otáčkomera nad hranicu 2500, máte k dispozícii maximálnych 350 Nm krútiaceho momentu, ktorý vädne až pri 5000, točiť však môžete veselo aj ďalej. V tomto prípade sa ale treba pripraviť na odber okolo 15 l/100 km. Text: Peter Michalec Foto: Ivan Kelement (1) a Martin Ruisl **HODNOTENIE \* \* \* \* Plusy** Kvalita spracovania, mimoriadne tuhá karoséria, výkonný a pružný motor s výborným zvukom, krátke a presné radenie, jazdné vlastnosti, trakčné schopnosti. **Mínusy** Citlivosť riadenia v priamom smere, reakcie spojky Haldex hlavne na mokrom povrchu. Technické údaje**Motor****prepĺňaný benzínový 2.0 R4**Zdvihový objem1984 cm3Výkon200 kW/272 k pri 6000 ot/minKrútiaci moment350 Nm pri 2500-5000 ot/min**Karoséria**Dĺžka x šírka x výška4198 x 1842 x 1345 mmRázvor2468 mmBatožinový priestor290 l**Jazdné výkony**Maximálna rýchlosť250\* km/hZrýchlenie 0-100 km/h5,4 sSpotreba počas testu12,3 l/100 kmEmisie CO2191 g/km**Cena**Základná cena verzieod 48 180 € (1 451 471 Sk) \* elektronicky limitovaná








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.