Test: Oplu Astra svedčí aj sedan

Redakcia, 23.02.2013
V rámci jemného faceliftu sa modelový rad Astry rozšíril o karosársku verziu sedan. Má zmysel prirobený batožinový priestor?

Karosárska verzia sedan sa v modelovom portfóliu objavuje po dvojročnej odmlke. Aktuálna generácia označená písmenom J ju totiž dostala až s faceliftom. Ten sa na ostatných členoch rodiny Astra prejavil drobnými úpravami prednej časti a bohatšou ponukou príslušenstva s viacerými asistenčnými systémami, ktoré poznáme už z väčších modelov Insignia a Zafira Tourer.

Ponuka štvordverových karosérií v nižšej strednej triede je u nás oveľa chudobnejšia než päťdverových verzií či kombi. Sedany totiž doplácajú na horšiu variabilitu a prístup do batožinového priestoru. To bol prípad aj testovanej Astry. Pobrala totiž všetky neduhy sedanov.

Veko batožinového priestoru otvoríte iba diaľkovo kľúčom alebo tlačidlom z interiéru. Akékoľvek tlačidlo priamo na veku budete hľadať márne. Nájdete tam však nepríjemné prekvapenie v podobe držiakov, ktoré zasahujú do priestoru a znižujú využiteľnosť priestoru pod ním. Nakladacia hrana je vysoko a oproti dnu batožinového priestoru s podpriemerným objemom iba 460 dm3 vytvára veľký skok. Pri nakladaní batožiny či väčších a ťažších predmetov si teda zaposilňujete. A to ešte musia byť aj dostatočne skladné. Vstupný otvor je totiž relatívne malý, aj náš najväčší testovací kufor do neho vošiel len tak-tak. Veľa radosti neprinieslo ani sklopenie zadných operadiel. Objem síce narastie na 1 010 dm3, no musíte rátať so schodom. Poteší akurát to, že vnútro je pravidelne tvarované.

Samotná Astra je inak veľmi slušne riešené auto. Okolo vodiča je dosť veľkých odkladacích priestorov a po prvotnom zhrození z počtu ovládacích prvkov na stredovej konzole sa v nich rýchlo zorientujete. Nás najviac dostali adaptívne svetlomety a podvozok, ktorý v režime Tour spravil aj z „panelky“ medzi Sencom a Sládkovičovom prežiteľnú cestu. Naftový motor s výkonom 96 kW (130 k) a krútiacim momentom 280 Nm je v zime po naštartovaní hlučný, no nechýba mu pružnosť a potešil spotrebou 5,0 l/100 km.

Napriek tomu naše odporúčanie pre Astru znie: ak je 370 dm3 hatchbacku málo, radšej sa pozrite na kombi s názvom Sports Tourer. V základe ponúka 500 dm3 a je dostatočne elegantné na to, aby ste nevyzerali ako delegácia od sťahovákov.

Text: Martin Šebesta

Foto: Dominik Bugár