Zahoď starosti v BMW 6

Redakcia, 09.11.2011
TEST: Žiadne repete, lež čerstvý pohľad na luxusné vozenie s vetrom vo vlasoch. BMW 640i Cabrio vie potešiť.

Hodinky ukazujú 23.00, nad cestou visí opar z intenzívnej prehánky. Čas na jazdu s kabrioletom si mnohí asi predstavujete inak, keď si však potrebujete vyvetrať hlavu, tak sú niektoré veci druhoradé. BMW možno nemá najlepšie vyriešenú ochranu proti vetru, lebo v priestore pre posádku aj napriek vytiahnutým oknám stále pofukuje. To však nerozhoduje v momente, keď plynovým pedálom roztáčate turbíny na radovom šesťvalci na maximum a čakáte, kedy 450 Nm rozohní konflikt medzi zadnými pneumatikami a mokrým asfaltom. Ten však neprichádza. Namiesto toho veľký kabriolet suverénne napreduje a s ľahkosťou sa necháva smerovať do jednej zákruty za druhou.

Šestkový kabriolet je auto pre ľudí, ktorí sa našli v klasickej odpovedi na otázku, ako sa máš: „Biedne. Jem plesnivé syry, pijem staré víno a jazdím v aute bez strechy.“ Tu odveziete akurát sympatickú priateľku s vecami na víkend vo wellness hoteli a golfovými palicami. Na to je tých 300 litrov batožinového priestoru akurát. Ak treba viac priestoru na veci, pokojne využite zadné sedadlá. Tam aj tak nikto neobsedí.

Až pri manévrovaní v meste vám vyskočia negatíva tohto BMW. Iba 11 centimetrov mu chýba do piatich metrov, všade kam oko dovidí, je len auto. Senzory a kamery rozhodne odporúčame. Komfort zachraňujú adaptívne tlmiče. S nimi BMW celkom dobre zvláda aj koľajnice či iné nástrahy ulíc.

Štandardnou výbavou motora je štart-stop systém. Ten však väčšina vodičov pomerne rýchlo vyradí z činnosti, pretože opätovné oživenie auta je dosť pomalé. My sme ho nechali zapnutý len preto, aby sme dosiahli čo najlepšiu spotrebu. Snahu však negovala prudká akcelerácia po spomalenom oživení. Výsledných 12,5 l/100 km považujeme za trochu veľa. Dilema rozhodnutia medzi šiestimi a ôsmimi valcami sa tak posúva do roviny vkusu a peňazí. Tých 12 400 € (rozdiel v základnej cene) znamená v našom prípade asi tretinu hodnoty príplatkovej výbavy.

Text: Martin Ruisl

Foto: PANER

Technické údaje: BMW 640i Cabrio Karoséria Dĺžka x šírka x výška (mm) 4 894 × 1 894 × 1 365 Rázvor (mm) 2 855 Objem batožinového priestoru (l) 300/350 Prevádzková hmotnosť (kg) 1 915 Celková hmotnosť (kg) 2 290 Podovozok Predná náprava dvojité priečne ramená Zadná náprava viacprvková Brzdy vpredu/vzadu kotúčové/kotúčové Prevodovka osemstupňová automatická Pohon zadných kolies Motor Usporiadanie/palivo R6/benzín Zdvihový objem (cm3) 2 979 Výkon (kW/k) 235/320 pri ot./min. 5 800 – 6 000 Krútiaci moment (Nm) 450 pri ot./min. 1 300 – 4 500 Jazdné výkony Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 5,7 Maximálna rýchlosť (km/h) 250 Spotreba (l/100 km) 10,9/6,2/7,9 Emisie CO2 (g/km) 185 Cena Základná cena verzie (€) 86 000 Testovaný exemplár (€) 115 112