Citroën C3 PureTech 82 Shine – Svojský zvonka i zvnútra
Silný rok z pohľadu nástupu nových generácií malých áut neobišiel ani Citroën. Na trh uviedol tretiu generáciu svojho modelu C3, ktorého verziu PureTech 82 sme otestovali.
Vydané Text: František Bizoň
S novým Citroënom C3 sme sa pohybovali v rajóne, kam je prednostne určený, v meste a jeho okolí. Benzínový motor sa na krátkych jazdách ukázal vo výbornom svetle, rýchlo sa zohrial a výkon pekne dávkoval už v stredných otáčkach. Prekvapivo nízke sú otáčky pre maximum krútiaceho momentu, 118 N m pri 2 750 ot./min. Vodič si musí zvyknúť na krátko sprevodované prvé tri z piatich rýchlostných stupňov manuálnej prevodovky. Pre jazdu v hektickej mestskej doprave je to však prínosom, jednotka nás na zelenú svižne vytiahla na čelo kolóny, dvojka pomohla pri rýchlom predbiehaní na krátkej vzdialenosti. Naopak, na štvrtý a piaty prevodový stupeň sa dalo ísť veľmi dlho, kým si motor vypýtal vyšší stupeň, alebo stratil dych. Hodnotenie apetítu je podobné ako hodnotenie jazdných výkonov. V meste sme dosahovali veľmi dobrú spotrebu, na úrovni tabuľkových 5,7 l/100 km. Jazda na diaľnici bola poznačená zvukovou kulisou vyšších otáčok maloobjemového trojvalca a tiež spotrebou vyššou ako v mestskej premávke, pod šesť litrov sme sa skrátka nedostali. Zvonka je nová „cé-trojka“ svojská a s konkurenciou nezameniteľná. Nikto z nich nemá na bokoch plastové vankúšiky ani predné svetlá rozdelené do troch úrovní. Od hmloviek v čiernom spojleri po denné LED-kové nadväzujúce na chrómované lišty pod prednou kapotou. Čierne oplastovanie blatníkov, prahov i nárazníkov vytvára spolu so strechou inej farby ako zvyšok karosérie pocit robustnosti. A pritom je karoséria o 50 mm nižšia ako pri predchádzajúcej C3, naopak, na dĺžku narástla o 55 mm a na šírku o 21 mm. Výsledkom je originálne auto ideálne pre mesto.
Interiér je podobne svojský ako exteriér, tak ako to predurčil väčší brat Cactus C4. Palubná doska je jednoduchá, lebo všetko ovládanie sa rieši od prvého kroku cez dotykový displej s uhlopriečkou 7“. Nie je to celkom praktické, vodič totiž musí najskôr prstom trafiť ikonku, aby následne preladil rádio, nastavil teplotu, či telefonoval „bez rúk“. Priestorovo však nemôžeme „slovenskému“ Citroënu C3 z trnavského závodu PSA nič vyčítať. Z rázvoru 2 540 mm (+74 mm) vyťažil maximum.
Posed je dobrý, čalúnenie s výraznými bokmi sedákov a netuctovým dizajnom látky dáva komfort a pocit osobnej atmosféry. 300 litrov batožinového priestoru je slušným štandardom na malé auto.
TECHNICKÉ ÚDAJE
CITROËN C3 PURETECH 82 SHINE
Motor benzínový R3, 1 199 cm3
Výkon 60 kW (82 k) pri 5 750 ot./min
. Krútiaci moment 118 Nm pri 2 750 ot./min.
Pohon a podvozok: Päťšstupňová mechanická prevodovka, pohon predných kolies, vpredu nezávislé zavesenie pseudo McPherson so stabilizátorom, vzadu torzná tyč es vinutými pružinami a teleskop. tlmičmi, brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu bubnové.
Pneumatiky 2205/55 R 16. Batožinový priestor 300 / 922 dm3
Rozmery: 3 996 × 1 749 × 1 474 mm, rázvor 2 540 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 112 / 1 550 kg, objem nádrže 45 l.
Najvyššia rýchlosť 168 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h 14,9 s
Spotreba 5,7/4,1/4,7 l/100 km
Emisie CO2 109 g/km
Cena/testované vozidlo 11 790 € / 13 690 €
Konkurenti: Škoda Fabia, Toyota Yaris, Hyundai i20
Pokračujte na ďalší príspevok »
Zmeny na STK sú opäť bližšie k realite. Minister im dal zelenú!
Technické kontroly na Slovensku už čoskoro čaká výraznejšia zmena. Niektorých vodičov poteší.
Isté skupiny vozidiel bude po novom potreba dostaviť na TK len raz za 4 roky. Vyhláška by mala nadobudnúť platnosť už 1. júla 2024.Videozáznam z nehody Andreja Danka spravila okoloidúca električka. Video je vonku a je veľkým sklamaním
Každý, kto čakal jednoznačnú odpoveď na to, čo sa vlastne stalo, bude zo zverejneného videa sklamaný.
Facelift
Štvordverové i4 aj 4 Gran Coupé od BMW dostali svieži facelift. Tlačidlá na ovládanie klímy skončili.
Facelift modelov prichádza v ideálnom čase, keď zákazníci pod vplyvom lepšieho počasia a plánovaných dovoleniek budú chcieť nové lepšie auto.
Experiment s hasením elektromobilu
Slovenskí hasiči ukázali, ako hasia elektromobil v podzemnej garáži. Majú overené metódy
Prezídium Hasičského a záchranného zboru vo štvrtok 25. apríla 2024 vo výcvikovom centre Lešť zrealizovalo experiment hasenia elektromobilu. Zameraný bol na meranie spalného tepla pri požiari elektrického auta v uzavretom priestore, ktorý imitoval podzemnú garáž.
Vyše 3 tony za 150-tisíc eur. Nový Mercedes G si zachoval charakter aj s čisto elektrickým pohonom
Mercedes-Benz odhalil prvý plne elektrický model svojej terénnej ikony.
Na slovenskom trhu je k dispozícii exkluzívny model EDITION ONE s rozšírenou sériovou výbavouAKTUALITA
Nový Opel Grandland oficiálne: Až 700 km dojazd a svietiaca predná maska!
Nová úroveň slobody vo vyšpičkovanom šate!
Atraktívne SUV mieri na vrcholServis
Záručné prehliadky, kliatba značkových servisov
Počúvame to zo všetkých strán: kvalita značkových autorizovaných servisov často vôbec nie je taká, ako zákazník očakáva. Čo s tým, ak nechcete stratiť záruku na svoje nové vozidlo?
Poradíme vám s výberom
Neporaziteľný priestor / Poradca pri kúpe Ford Tourneo Courier
Úplne nový Ford Tourneo Courier prináša zákazníkom viac priestoru a viac štýlu, navyše za veľmi zaujímavú cenu a s najbohatšou výbavou už v základe. Poradíme vám, ktorú verziu si vybrať.
Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 5/2024Bezpečná a pohodlná cesta autom na dovolenku
Cestovanie na dovolenku autom prináša slobodu a flexibilitu. Možnosť spontánneho zastavenia sa na krásnych miestach, objavovanie menej známych lokalít a možnosť preskúmať krajinu vlastným tempom sú len niektoré z výhod tohto spôsobu cestovania.
Avšak, aby bola cesta bezpečná a pohodlná, je dôležité venovať pozornosť aj dôkladnej príprave a plánovaniu. Ak aj vy patríte k milovníkom cesty autom, v tomto článku sa pozrieme na dôležité aspekty prípravy na dovolenku autom a tipy, ako zvýšiť bezpečnosť na ceste.Poradňa
Oplatí sa byť verný? Porovnali sme vernostné programy sietí čerpacích staníc
Siete čerpacích staníc si vedia uctiť zákazníka nielen peknými priestormi a doplnkovými službami, ale aj odmeňovaním za časté nakupovania. Majú však praktický zmysel? Zisťovali sme to za vás.