Hyundai Genesis

Redakcia, 08.01.2008
Hyundai ukázalo finálnu podobu veľkého sedanu Genesis, ktorý sa verejnosti predvedie na autosálone v Detroite. Špičkovú limuzínu s najvyššími ambíciami bude poháňať motor V8.

Hyundai chce podobne ako v Európe, zabodovať vynikajúcim pomerom ceny a hodnoty. Je to prvý Hyundai s poháňanou zadnou nápravou v histórii. To znamená, že je postavený na úplne novej platforme, ktorú zatiaľ nevyužíva iný koncernový model. Zavesenie kolies je vpredu aj vzadu viacprvkové s adaptívnymi tlmičmi. Zadný náhon umožnil pomerne dobré rozloženie hmotnosti 53:47 v prospech predku. To však záleží aj od motora, ktorý bude pod kapotou. Na výber budú šesťvalce 3.3 a 3.8 s výkonom 197 kW (268 k) resp. 213 kW (290 k) a špičkový agregát V8 s objemom 4,6 litra pomenovaný Tau s výkonom 270 kW (368 k). Táto pohonná jednotka má otvorenú architektúru, čo umožňuje pomerne ľahký ďalší vývoj. Všetky motory sú spriahnuté so šesťstupňovými automatickými prevodovkami od firiem Aisin (V6) a ZF (V8).

Interiér ponúka komfort adekvátny vyššej strednej triede. Audiosústavu dodala firma Lexicon, ktorá zásobuje aj Rolls-Royce. Interiér sa štandardne ponúka s dreveným obložením a koženými poťahmi. Za príplatok je k dispozícii osempalcový displej, ktorý spolupracuje s navigačným systémom a cúvacou kamerou. Bohatá výbava tiež obsahuje adaptívne xenónové svetlomety, aktívny tempomat s radarom, automatickú parkovaciu brzdu, bezkľúčový vstup, automatické stierače či elektrickú zadnú roletku. Samozrejme nechýba tiež ESP a 8 airbagov. Nám však sklapne sánka naprázdno, pretože model Hyundai Genesis sa do Európy dovážať zatiaľ neplánuje.