Zdajú sa vám Hilux, Navara či Ranger malé? Toto sú nové Toyoty Sequoia a Tundra

Redakcia, 10.10.2017
Na Slovensku si ich však nekúpite. Od značky Toyota si môžete kúpiť iba nezničiteľný Hilux s prekvapivou cenou štartujúcou už na necelých 25-tisíc eurách.

Tundra je obrovský 4-dverový pick-up, Sequoia je naddimenzované SUV, ktoré by na našich cestách pútalo pozornosť okolia a zrejme by malo problémy s parkovaním bez ohľadu na to, či by sa pohybovalo v meste alebo niekde na dedine. Tieto typy automobilov u nás nie sú až tak populárne jednak preto, že ich sem importéri ani nedovážajú, takisto preto, že by po nich aj tak nebol dopyt. K tomu sa potom primiešajú striktné európske normy na ekologickosť a spotrebu motorov a v konečnom dôsledku z tých veľkých áut môžeme kupovať iba Hilux, Amarok, Navaru, prípadne Ford Ranger. Nie je však pravda, že by sa taká Tundra u nás neobjavovala vôbec, prostredníctvom firiem, ktoré sa zameriavajú na dovoz áut zo zahraničia, nájdete v autobazároch hneď niekoľko zaujímavých modelov. Či je o ne záujem, to si netrúfame odhadovať.

Sequoia a Tundra sú skrátka na náš trh priveľké, veď posúďte sami:

•  iba palivová nádrž Sequoie má až 99 litrov (viac ako dvojnásobok bežného európskeho auta);
•  hmotnosť vozidla je 3 311 kilogramov;
•  Tundra váži 3 175 kg, odtiahne ďalších 4 309 kg a pod kapotu pracuje 5,7-litrová V8;
•  iba rázvor Tundry je 3,7 metra, dĺžka Sequoie je 5,2 metra.


Len pre porovnanie, najväčšia Toyota u nás, Hilux, má 2,4-litrový naftový štvorvalec, dĺžku 5,330 metra, šírku 1,855 metra a pohotovostnú hmotnosť 2050‑2110 kg.

Toyota Tundra (červená) & Sequoia (modrá) (2018)


Toyota Tundra je propagovaná ako všestranný pick-up pre akýkoľvek typ náročnej práce, Sequoia by sa rada videla v pozícii rodinného auta. Vďaka nadštandardným rozmerom má tretí rad sedadiel, do ktorého sa podľa slov automobilky úplne komfortne usadia aj dospelí pasažieri. Túto skutočnosť Toyota zdôrazňuje frázou „No kidding!“ priamo v oficiálnej tlačovej správe.

Toyota Sequoia (interiér) (2018)


Toyota Tundra (interiér) (2018)


Okrem robustného vzhľadu a terénnych jazdných vlastností sú novinky vybavené aj pestrou paletou bezpečnostnej asistenčnej techniky a tiež multimediálnou výbavou, ktorá sa stáva štandardom vo všetkých kategóriách automobilov, od tých najmenších po takéto monštrá.