Mercedes triedy E má ako off-road 4x4² svetlú výšku 42 cm

ERIK STRÍŽ, 21.07.2017
Kolegovia z Nemecka vyskúšali triedu E s pohonom z G 4x4². Luxusné kombi na veľkých kolesách vyzerá nezvyčajne, ale nie je to celkom márny projekt…


V dnešnom autopriemysle je doslova fenomén vyrábať pseudoterénne automobily. Stačí mierne zväčšiť svetlú výšku, oplastovať spodné hrany karosérie a vozidlo je pripravené niesť nálepku off-road. Off-road je však oveľa viac ako nálepka a vyšší podvozok. Je to o podvozku, krížení náprav a schopnosti prechádzať aj trasami, kde žiadne cesty nie sú a nikdy neboli.

Špeciál triedy E kombi od Mercedesu s pohonom z triedy G má na svedomí istý Jürgen Eberle, 40-ročný vývojový inžinier. Ten luxusný kombík postavil iba o 18 milimetrov nižšie ako triedu G 4x4², svetlá výška je šialených 420 milimetrov. Kolesá majú parametre 285/50 R 20, automobil využíva portálové nápravy a multi-link suspenziu. S väčšími kolesami vznikla aj potreba zväčšenia blatníkov, reálna šírka E kombi je teda 210 centimetrov.

Luxusné kombi umožňuje brodenie do hĺbky až 500 milimetrov. foto: Deniz Calagan pre Auto Motor und Sport

Pod prednou kapotou pracuje štandardný benzínový šesťvalec od Mercedesu z motorizácie E 400. Výroba od prvej skice po prvú testovaciu jazdu trvala až šesť mesiacov, veľkú časť času však zabralo navrhovanie a kalkulovanie. Samotná stavba prebehla za šesť týždňov. Zaujímavosťou je, že blatníky boli vyrobené na 3D tlačiarni a upravené hnacie hriadele poskytlo AMG.

Mercedes-Bez triedy E kombi s upraveným podvozkom a pohonom 4x4² je neoficiálnym projektom, hoci bol vytváraný práve v Mercedese. Dokazuje, že koncept off-road kombíka je technicky zrealizovateľný a je krásnou ukážkou tvrdenia, že kto chce, ten si cestu nájde.

VIAC FOTIEK NÁJDETE V GALÉRII K ČLÁNKU. foto: Deniz Calagan pre Auto Motor und Sport



Zdroj: Auto Motor und Sport